Teraz jest 25 lis 2024, o 20:19

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 17:36 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
pies napisał(a):
najpierw cytat "Czy dane wakuometry będę mógł użyć do pomiaru ciśnienia sprężenia w cylindrach i ciśnienia oleju (przy odpowiedniej końcówce)?" Kolego pdgruszecki :roll: "wakumetr" odczytuje jedynie wartosci podcisnien ,wsadzenie go w miejsce swiec mogłoby mu powaznie zaszkodzic :lol:
wymiana oleju w lagach , o ile nie widac wyciekow na goleniach? jest zbedna.
Regulacja luzu zaworowego wymaga zestawu "pastylek" korygujacych luz, tego własciwie w warunkch "domowych" nie sposob dobrze wykonac. Sama wiedza o własciwym luzie i posiadanie szczelinomierza nie wystarczy. Serio.
Jesli chodzi o rozrzad, to sa wskazania producenta w tym temacie i raczej nasłuchiwanie pozostawiłbym w obszarze "opowiesci z mchu i paproci" w dodatku uzaleznionych od słuchu absolutnego :lol: proponuje posłuchac rad konstruktorow sprzetu uzalezniajacym koniecznosc wymiany rozrzadu z odpowiednim przebiegiem.

w domowych warunkach przecietny znawca moze wymienic olej wraz z filtrem, moze wymienic co dwa , trzy sezony filtr powietrza , w porywach moze wymienic klocki , moze tez wymienic spalone zarowki , moze rowniez powietrze w kołach na swiezsze :lol: i własciwie nic poza tym.


Chyba nie załapie się do Twojej hierarchi "przeciętnych znawców".
Już na większość pytań sam znalazłem odpowiedź + pomogli koledzy z innego forum.

Wakuometr służy do pomiaru podciśnienia, manometr ciśnienia. Zbudowałem sobie wakuometr z połączonych dwóch U-rurek i spisuje się znakomicie (koszt 20 zł) - polecam.

Co do luzu zaworowego - również sobie poradziłem. Wystarczy serwisówka, szczelinomierz metryczny (+przy regulacji zwrócić uwagę na oznaczenia na impulsatorze - bardzo pomaga).
Regulacja luzu zaworowego - nie koniecznie trzeba zmieniać płytki zaworowe, czasem wystarczy tylko zamiana miejscami. W r1 trzeba demontować walki, bo płytki są pod szklankami zaworowymi.
Rozrząd - wg serwisówki jest napisane tylko jak sprawdzić stan łańcucha. Mierzy się określoną ilość ogniw i sprawdza jak bardzo są rozciągnięte.
Jeżeli chodzi o napinacz - tego niestety jeszcze nie wiem.

Generalnie śmieszy mnie krytykowanie ludzi w taki sposób, jaki zrobił to pies. Jeżeli chcecie tak pomagać, to lepiej nic nie piszcie, bo nic do tematu nie wnosicie.
PS: I proszę, nie pisz mi co mogę, a co nie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 17:56 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
kolego lubie popolemizowac czasem posługujac sie dowcipem, ale nie w zamiarze obrazania kogos.
Jestem ciekaw jak odczytujesz wartosci podcisnien z u-rurki ? co to za skala, jakie przeliczenie ? na jakie wartosci podcisnien? musisz byc dobrym fizykiem jesli potrafisz wyliczyc podcisnienie z uniesienia okreslonej ilosci wody na okrslona wysokosc z uwzglednieniem przekroju rurki. Prawdziwy Enstein z ciebie :lol:

co do płytek regulacyjnych. Owszem czasami zaglowanie płytkami moze czesciowo rozwiazac problem, ale w pewnym momencie liczba mozliwosci uzycia posiadanych pastylek konczy sie i co wtedy? :lol:
co to jest "szczelinomierz metryczny" i czym sie rozni od szczelinomierza zwykłego podajcego wymiar w ułamkach milimetra ? czyzby metryczny podawał luz w metrach ? :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 18:05 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
jeszcze zapomiałem o dopytaniu kolegi o ten luz na łancuchu rozrzadu mierzony długoscią ogniw :shock: no przyznam ze pierwszy raz w zyciu spotykam sie z podobna weryfikacja stanu rozrzadu. To znaczy w pewnym sensie mozna pomierzyc moduł posiadanego łancucha i porownac go ze wskazaniami nowego , ale czy ktos to robi? nie sadze. Musisz wiedziec kolego ze łancuch wyrabia sie w dwu płaszczyznach , to znaczy wydłuza , ale i dostaje luzow bocznych ktore takze go dyskwalifikuja Stwierdzenie tego przez laika jest niemozliwe. Dlatego lansuje teze jedynie słuszna ze w zakresie czasu wymiany zespołu trzeba korzystac ze wskazan producenta, a te jasno mowia ze jedynym i wystarczajacym kryterium jest przebieg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 18:13 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 12:48
Posty: 350
Lokalizacja: Koło
Sprzęt: R1 RN22
Imie: jarek
No chyba jednak stanę w obronie "podgruszeckiego".
1. Szczelinomierz metryczny tym różni się od szczelinomierza calowego że podaje wartości w setnych lub dziesiętnych częściach milimetra a nie cala.
2. Układ wakuometrów wyznacza różnicę pomiędzy wskazaniami poszczególnych zegarów a nie ich wartości. Te nie są do niczego potrzebne. Zestaw U-rurek jest najdoskonalszym ze wskaźników, ponieważ nie jest obarczony żadnym błędem.

No i PEACE panowie bo wasza kłótnia nie wnosi nic do tematu

_________________
R1 RN22 + Ducati Monster. R1 RN19, R1 RN12, R1 RN09, CBR1100XX, ThunderAce, ZX1000, DR650, DR600, XT600, W16, KLR600, CB, XS, ETZ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 18:26 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
własnie ze wnosi i to wiecej niz głupie dywagacje na temat prostszy od chodzenia. Nie wiedziałem ze w Polsce sa tak popularne szczelinomierze calowe za az wymaga dopowiedzenia iz masz na mysli szczelinomierz metryczny :lol: :lol: to mnie rozsmieszyło , stad zart o ułamkach metra. Zaciekawiłes mnie tym pomiarem podcisnienia u-rurka. Napisz jakie wartosci odczytujesz przy udziale swojego cudownego przyzadu i czemu te dane maja słuzyc ?oraz jak wartosc i w ktorym miejscu mierzoną chcesz w ten sposob uzyskac? i co ten odczyt ma nam powiedziec o stanie silnika ? czy moze raczej o stanie pogody cos nam mowią :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 18:40 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
pies napisał(a):
własnie ze wnosi i to wiecej niz głupie dywagacje na temat prostszy od chodzenia. Nie wiedziałem ze w Polsce sa tak popularne szczelinomierze calowe za az wymaga dopowiedzenia iz masz na mysli szczelinomierz metryczny :lol: :lol: to mnie rozsmieszyło , stad zart o ułamkach metra. Zaciekawiłes mnie tym pomiarem podcisnienia u-rurka. Napisz jakie wartosci odczytujesz przy udziale swojego cudownego przyzadu i czemu te dane maja słuzyc ?oraz jak wartosc i w ktorym miejscu mierzoną chcesz w ten sposob uzyskac? i co ten odczyt ma nam powiedziec o stanie silnika ? czy moze raczej o stanie pogody cos nam mowią :lol:


To już wiesz, byłem w 15 sklepach w moim rejonie i nikt nie posiadał szczelinomierzy metrycznych, a każdy posiadał calowy (niektórzy nawet nie wiedzieli, jaka jest różnica).
Nie potrzebne są żadne wartości, jak napisał "bundes" (chociaż w serwisówce są podane, ale raczej do ewentualnego sprawdzenia usterki, niż do dokonania synchronizacji), ale ich różnice, które doskonale można odczytać za pomocą U-rurki (przykład: http://www.youtube.com/watch?v=PWp5dQo0rQY).

Sorry, ale Twoje charakterystyczne poczucie humoru jakoś mnie nie bawi :)

PS: Generalnie wiele rzeczy można zrobić w swoim garażu, jeżeli ma się wyobraźnię, rozsądek, potrzebne narzędzia i dostęp do wiedzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 18:55 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
szkoda ze brakuje ci poczucia humoru , czesto jest to wynikiem braku swobody poruszania w temacie :roll: ? Obejrzałem interesujacy filmik i jestem ciekaw co ten pokaz mowi twoim zdaniem ? no bo jesli zapodałes te forme synchronizacji gaznikow , powinienes potrafic uzasadnic co jest przyczyna niskiego poziomu płynu w jednej z rurek i wysokiego w innej ? czym to sie ma ? oczywiscie w odniesieniu do regulacji gaznika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 19:19 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
Bez urazy, ale nie muszę nikomu niczego udowadniać, a już napewno nie Tobie.

Wujek prawde Ci powie: http://www.google.pl/#sclient=psy-ab&hl ... 20&bih=968


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 19:23 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
obawiam sie ze bede sam musiał odpowiedziec na tobie zadane pytania :lol:
otoz ten pomiar rzeczywiscie moze dac pewien poglad na temat synchronizcji gaznikow przy pewnych załozeniach , mianowicie :
primo: trzeba wiedziec ze kompresje na poszegolnych cylindrach sa w normie, duo: nie ma nieszczelnosci pomiedzy gaznikiem a kolektorem ssacym, tertio: nie ma nieszczelnosci pomiedzy kolektorem ssacym a głowica.
Jezeli te usterki mamy okreslone i wyeliminowane z podejrzen problemu, to niski poziom płynu w danej rurce bedzie swiadczył o wysokim podcisnieniu, to znaczy nizsszym połozeniu przepustnicy niz w pomiarze gdzie poziom płynu w u-rurce jest wyzszy. Oczywiscie nalezy dazyc do rownego poziomu płynu w kazdej z ruek na poziomie matematycznie srednim. Ta metoda rzeczywiscie pozwoli na bardzo precyzyjne ustawienie połozenia przepustnic , co ma kluczowe znaczenia dla dozowania mieszanki na poszczegolne cylindry w konsekwencji na rownomierna prace silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pełny serwis
PostNapisane: 25 lut 2012, o 19:32 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
No. Jeszce tylko napisz jak sprawdzić stan napinacza i już będę mega szczęśliwy :)

PS: To jest świetne - zadałem tyle pytań, dopiero jak sam poświęciłem czas na ich odpowiedź, to znaleźli się kompetentni specjaliści :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1