Ostatnio kupiłem prostownik Optimate 6 - znalazłem w gazecie trochę na jego temat i uznałem, że może warto spróbować coś takiego wypróbować.
Tak zaczerpnę z jakieś strony opis:
Nowy OptiMateTM6 ampmaticTM to najbardziej zaawansowane urządzenie na świecie do ładowania, utrzymania oraz testowania akumulatorów. Wszystko to w jednym urządzeniu, w eleganckiej, solidnej i odpornej na pogodę obudowie, którą można łatwo zamocować na ścianie. Zaraz po podłączeniu mikroprocesor ampmaticTM automatycznie rozpoczyna diagnozę stanu akumulatora i dopasowuje optymalny prąd oraz program ładowania. Udoskonalona wersja wieloetapowego programu odsiarczania OptiMateTM automatycznie wskrzesi wiele mocno rozładowanych, a nawet wyglądających na uszkodzone akumulatorów. Po zakończeniu procesu ładowania, tryb oszczędności energii eco zapewni bardzo niski pobór prądu podczas utrzymywania akumulatora w stanie optymalnego naładowania, zawsze w odpowiedniej temperaturze i bezpiecznie co może przedłużyć jego żywotność nawet o 400 %!
Przyszedł mi 3 dni temu, dlatego nie chciałem od razu pisać cokolwiek na jego temat. W drugim motocyklu (Kawasaki EN500C) miałem nieco padnięty akumulator . Rok motocykla 2004 - sprowadzony ze Stanów, więc akumulator jeszcze oryginalny, ponieważ ma on znikomy przebieg 3000 mil nie był wymieniany
(Hehe to motor ojczulka tak więc wyciągany od święta
) . No, ale ostatnio chciałem przepalić motor to odmówił posłuszeństwa, dlatego poczekałem ąz przyjdzie mi ten Optimate.
No i wszystko się zgadza z opisem. Po podłączeniu akumulatora natychmiast został wykonany test przedłużony (11,5 godziny) i na drugi dzień pokazało, że wkrótce wypadałoby zmienić akumulatorek. Mimo to nastąpiło odsiarczanie akumulatora i pełne ładowanie. Dzisiaj odłączyłem akumulator od prostownika założyłem do motoru i bach na tknięcie zapalił.
Do zestawu dorzucana jest fajna przejściówka, która można na stałe założyć w motocyklu do akumulatora i umiejscowić w dowolnym miejscu, a następnie ładować akumulator w motocyklu.
Koszt takiego urządzenia to 400 zł i po pierwszej próbie jestem zadowolony. Teraz ładuję żelowy z R6 i pokazało, że jest git - można dalej jeździć
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.us