Teraz jest 21 lis 2024, o 20:19

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: R1 vs R6
PostNapisane: 13 lis 2011, o 16:27 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Nie miałem jeszcze okazji prowadzić 1000ccm.
To że R1 jest mocniejszy nie ulega wątpliwości.
Proszę o wypowiedzi osób które miały okazję jeździć (a nie tylko przejechać się raz czy dwa) na 600 i 1000 (niekoniecznie R1 i R6). Piszcie o wszystkim co wam przyjdzie do głowy. Nie zamierzam zmieniać mojej R6 na większą, ale z chęcią posłucham o waszych odczuciach.
Pozdr. M


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 14 lis 2011, o 14:11 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 11:22
Posty: 31
Sprzęt: erłan
Imie: arek
Po trzech sezonach na r1 jechałem zx-6r (w sumie pierwsza 600, jaką jechałem) i moje odczucia:
- zakręty same wchodzą - bardzo łatwo się skręca, chyba dużo błędów wybacza ten sprzęt;
- siedzi się jak na turystyku :)
- od wolnych obrotów do jakichś 9 tys. sprzęt przyspiesza jak rower, powyżej zaczyna coś się dziać;
- od trzeciego biegu wzwyż nie dzieje się za dużo;
- hamowanie silnikiem jest dużo słabsze, niż w r1;
- hamulce w porównaniu do r1 mają wiele do życzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 14 lis 2011, o 19:06 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
arcadioo napisał(a):
Po trzech sezonach na r1 jechałem zx-6r (w sumie pierwsza 600, jaką jechałem) i moje odczucia:
- zakręty same wchodzą - bardzo łatwo się skręca, chyba dużo błędów wybacza ten sprzęt;
- siedzi się jak na turystyku :)
- od wolnych obrotów do jakichś 9 tys. sprzęt przyspiesza jak rower, powyżej zaczyna coś się dziać;
- od trzeciego biegu wzwyż nie dzieje się za dużo;
- hamowanie silnikiem jest dużo słabsze, niż w r1;
- hamulce w porównaniu do r1 mają wiele do życzenia :)


jak rocznikowo twoja R1 a to zx-6r?
w przypadku porównań starych moto z nowymi (np R6 z 2000 roku R1 z 2010 i na odwrót) chyba trzeba by brać pod uwage ten fakt.

600 co do zasady jest mała (starsze modele troche większe ale to sprzed 2000 roku). Siedzialem na kilku większych maszynach i nie było drastycznej różnicy między nimi a R6' 2004 rok.. Np na dużym firebladzie było bardziej komfortowo.

Fakt 600 ccm ma słaby dół.
Według mnie R6'04 na wysokich obrotach > 8 tyś. na 1 i2 biegu idzie jak wściekła,
na 3 idzie też nieźle. Co by nie było do 200 a nawet 220 łapie zanim sie zorientujesz. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 15 lis 2011, o 07:27 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 11:22
Posty: 31
Sprzęt: erłan
Imie: arek
R1 z 99 roku, zx-6r trochę młodsza, bo z 2002 roku. Wiadomo, że jak jest różnica w wieku, to pewnie inaczej to trochę jest, ale myślę, że w moim przypadku roczniki są porównywalne.
Zgadza się, że do 200 jakoś kawa szła, ale powyżej to już na prawdę symbolicznie przyspieszała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 15 lis 2011, o 09:01 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2011, o 11:12
Posty: 91
Lokalizacja: Gdynia
Sprzęt: R6
Imie: Maciek
Jak czasem czytam te wypowiedzi, dochodzę do wniosku że w Polsce sami Rossi jeżdżą.

Najważniejsze jest to ile poleci ponad 200 km/h :haha:

Szkoda tylko, że później tych latających w koło komina ponad 200 na pierwszym winklu objeżdża laska na GSie - widziałem na włąsne oczy.

Porówanie R6 i R1 ma nie wiele sensu. Dwie różne klasy motocykli. Porównać można GSX-Ra litrowego z R1 i z ZX10-R np.
Inne rozwiązania, inna moc a co za tym idzie inne hamulce i zawieszenie, inna wielkość inna masa.
Popatrzcie kiedy w R1 zaczęli montować upsy chociażby...
arcadioo napisał(a):
siedzi się jak na turystyku

Jeśli pozycja na małej 600 jest jak na turystyku, to jak jest na większej R1?
arcadioo napisał(a):
hamowanie silnikiem jest dużo słabsze, niż w r1

Logicznie, że skoro słabiej się wkręca z dołu, to słąbiej reaguje na odjęcie gazu. Zależy to również od sprzęgła, czy samego podłoża...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 15 lis 2011, o 10:05 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem zakładając temat, może nawet tytuł tematu „vs” jest nieprecyzyjny.

Zakładając temat chciałem się dowiedzieć jakie w waszych subiektywnych odczuciach są różnice między 1000 ccm a 600ccm w użytku codziennym – trasa / miasto. Ich plusy i minusy w codziennej eksploatacji, wrażenia z jazdy itd. Moją intencją nie było porównywanie „na torze” dwóch zupełnie innych klas.

To ile poleci ponad 200 i jak się rozpędza powyżej tej prędkości jakby nie było też mnie ciekawi. Bo generalnie do 130 przepaści między 600 a 1000 nie będzie (nie mówie tu o ułamku sekundy który liczy się na torze, ale nie w codziennej jeździe ulicznej). Każdy z nas lata ponad 200 i nie ma to nic wspólnego z tym kto i na jakim sprzęcie nas objedzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 15 lis 2011, o 15:02 
Letam na r1-02, model na wtrysku, wczesniej mialem cbr 600 z 95 roku (stary szmelc :lol: ) jezdzilem tez sporo na wiekszosci nowych 600tek. Nie moge sobie wyobrazic zebym wrocil do 600tki, tu nie chodzi tyle o to jak sie napedza powyzej 200 ale o moment obrotowy. Wyprzedzanie, przeciskanie sie w korkach, jazda z kumplami po fajnych zakretach...zdecydowanie wygodniej na litrze, przez sekcje zakretow moge sobie leciec na 3im biegu caly czas i tak miec wystarczajaco mocy zeby trzymac sie za kolesiami na 600tkach co musza redukowac przed kazdym zakretem zeby to mialo jakas moc na wyjsciu ;) Wiadomo ze 600tka latwiej wykorzystac ta moc ale ja mam to gdzies, wygodnie mi sie lata na litrze (a to ze powyzej 250 nadal mocno przyspiesze tez sie czasami przydaje :lol: )


Góra
  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 16 lis 2011, o 07:45 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 11:22
Posty: 31
Sprzęt: erłan
Imie: arek
Jeśli w temacie chodzi o wybór - to tak, jak LukaszSe - z pewnością pozostanę przy litrze, mimo, że wydaje mi się trudniejszym do ogarnięcia w porównaniu do 600.
Jeśli chodzi o subiektywne odczucia, to jak pisałem.

Kolego Cwikol - ja na torze byłem świadkiem, jak koleś na treningowej 125cm3 objechał kolesia na litrze, także laska na GS-ie jeszcze nie jest tzw szczytem szczytów :lol:
To że R1 jest większa gabarytowo (chociaż nie wiem tego, bo nie sprawdzałem) to nie znaczy, że na mniejszym siedzi się bardziej pochylonym, z bardziej ugiętymi kolanami. Moje odczucie było takie, że przy przesiadce na r1 po prostu leżałem na niej. Na szóstce po prostu się siedziało. Nie jest to ani wadą ani zaletą.
A sens porównywania uważam, że jest, bo jakiś czas temu myślałem o kupnie 600, ale odszedłem od tego zamiaru. Jednak nie jest to wymierne dla każdego - są to subiektywne odczucia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 18 lis 2011, o 23:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
a ja Ci zwrócę uwagę na zużycie paliwa! R1 żre jak wściekła i 100 km mnie teraz kosztuje lekko 70 zł.

Na sezonie akurat ja robię ponad 10 tys km i ogranicza mnie właśnie cena paliwa ! Gdyby nie to mógłbym jeździć non stop i pewnie robił bym 40 tys bo kocham jeździć na R1. Policz sobie ile to jest kasy jeśli za przykład :
- samochód pali 6 litrów ropy 32 zł 100 km = 3200 zł to koszt 10 tys km
- a np R6 pali powiedzmy 8-9 litrów = 50 zł 100 km = 5000 zł za taki sam sezon
R1 na luziku wciąga dychę - a jeśli jeżdzę tak jak ja chce to spokojnie 12 = 7200 zł za samo paliwo na sezon !
- miałem Thundercata który palił połowę z tego wiec miałem więcej kasy w kieszeni

Jeśli ktoś nie zwraca uwagi na koszty to jest albo *****, albo mało jeździ, albo ... no nie wiem bo nawet kasa z lotka by się szybko skończyła :ubaw:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 vs R6
PostNapisane: 19 lis 2011, o 15:55 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2011, o 12:17
Posty: 261
Lokalizacja: Jasło
Sprzęt: R1 RN13
Imie: GRUBY
Lokalizacja: Jasło
przesadziłeś troche ze spalaniem r6, mi pali koło 6 czasem mniej jak spokojnie jeżdżę a jak daje w piz*e to koło 7


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1