Teraz jest 23 maja 2024, o 22:13

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 725 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 73  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 8 kwi 2016, o 12:05 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
why ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 06:34 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:00
Posty: 13
Sprzęt: R6
Imie: Janek
Lokalizacja: Wwa
Brylant86 napisał(a):
na moje moto będzie bardziej stabilne na prostej i przy hamowaniu, ale już gorzej będzie się składać w zakręt.

dzieki za wyjaśnienie Brylant


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 07:36 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
Wiesz napisałem tak jak mi się wydaje na logikę. Nie jestem pewny czy tak będzie w praktyce, a i pewnie zmiana 120 na 130 może być nie do wychwycenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 13:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5411
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
jest na odwr~ót: wyższa opona lepiej w łuk wchodzi

hipotetyczny przykład:
czyli 130/70 z przodu oraz 55/190 z tyłu będzie bardziej na ~łuki i tor
a do tego samego motora 120/70 przód oraz 50/190 na tyle to tylko na autostrady

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 14:04 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
Mad666 napisał(a):
jest na odwr~ót: wyższa opona lepiej w łuk wchodzi

hipotetyczny przykład:
czyli 130/70 z przodu oraz 55/190 z tyłu będzie bardziej na ~łuki i tor
a do tego samego motora 120/70 przód oraz 50/190 na tyle to tylko na autostrady



tylko kolega pytał o sam przód o tym samym profilu. W przypadku 120 a 130 jaki to będzie wpływ na jazdę. On o tył nie pytał :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 14:08 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2014, o 15:19
Posty: 317
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Tomek
Lokalizacja: Stalowa Wola
120/70 i 130/70 będą miały inną "wysokość" !

70%x120 = 84 mm
70%x130 = 91 mm

Przykład dla rozmiaru 195/50:
Profil 50 - wartość wyrażona w procentach, oznacza stosunek wysokości boku opony (miejsce, gdzie znaleźliśmy informację o rozmiarze opony) do szerokości. W tym przypadku wartość "50” oznacza 50 procent z 195 mm, czyli 97,5 mm.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX • Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed • Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX • Alfa Romeo Giulietta 1.4 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek)YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 14:27 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
ok juz kumam, skupiłem sie tylko na szerokości a zapomniałem, że to w procentach jest wyrażone. Ok to 130 będzie szersza i wyższa, czyli lepsza na zakręty. Sorka za zamieszanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 15:02 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Widze ze matematyka poniżej podstawówki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 15:09 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
I jeszcze jedno. Skad wydedukowaliście że szersza i wyższa opona jest lepsza na zakręty?
Widzieliście pirelli supercorse SC w rozmiarze 130? Dunlopa d212? Dunlopa KR?
Dlaczego?

Czy lapiej skreca sie na szerokiej oponie czy na wąskiej?
Może na szerokim tyle i wąskim przodzie? Dlaczego?
A moze na wąskim tyle? A jesli tak to czemu zakłąda się szerokie?
A czemu w moto3 mają wąskie?

Pany darujcie se zaprzątanie głowy takimi głupotami. I tak na drodze nikt nie skręca bo sie nie da.

Edit: zeby nie było ze ja sie znam :)
Pojedzcie ze 3 razy na tor a nie karting. Zahamujcie na maxa co sie nie zesracie. Wejdźcie w zakret na maxa zeby tylko nie popuścić. Wyjdzie z zakrętu tak ze sie modlicie zeby sie zmiescic na wyjsciu. Wtedy torche rozjasni się temat wykorzystania opon na drodze, a raczej fizycznej nimożliwości iich wykorzystania.

I żeby to zrozumieć nie trzeba jechać poznania 1.40 czy slovakii 2.17. Wystarczy zwykłe tempo grupy średnio-zaawansowanej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 15:53 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Co do teorii to wkleje ze ścigacza bo ja sie nie znam.

Wyższa opona z przodu oznacza, że Wasz motocykl będzie miał mniej ostry kąt główki ramy, mówiąc innymi słowy będziecie mieli bardziej „chopperowaty” motocykl. W przypadku motocykli turystyczno-sportowych i sportowych rezultatem będzie pogorszona zwrotność i większa siła potrzebna do wprowadzenia motocykla w zakręt. W przypadku opony motocyklowej, która pochyla się w trakcie swojej pracy, zmienia się punkt kontaktu motocykla z nawierzchnią. Im szersza opona, tym bardziej jest on oddalony od osi pionowej pojazdu. Im dalej oddalony jest punkt podparcia pojazdu od osi pionowej motocykla, tym mniej precyzyjne jest sterowanie. Nie wierzycie? Zobaczcie jakie opony stosowane są w wyścigach – najcieńsze z możliwych. W gratisie dostajecie tutaj zakłamane wskazania licznika, a także zniszczenie błotnika (gdy pomiędzy ograniczoną przestrzeń pomiędzy nim, a oponą dostają się poderwane z drogi kamienie).

Podobnie wygląda sprawa z tylną oponą. Szerokie gumy w maszynach sportowych stosowane są po to, aby przenosić duże siły towarzyszące przyspieszaniu. Możemy się spierać, ale naszym zdaniem wspomniany wyżej Bandit 600 nie wytworzy na wyjściu z zakrętu takiej mocy jak S1000RR. Jednocześnie dumnie wyglądająca 180-tka generowała będzie szereg problemów. Przede wszystkim dzięki podniesionemu tyłowi motocykl będzie miał wyostrzony kąt główki ramy. Oznacza to o wiele bardziej nerwowe zachowanie w ruchu drogowym. Jeśli jeździcie po torze, można sobie pozwolić na agresywną geometrię. Na ulicy gdzie na motocykl działają destabilizująco dziury, torowiska, kocie łby i temu podobne możecie skończyć z shimmy wyrywającym kierownicę z ręki. W pakiecie z bardziej nerwowym zachowaniem otrzymujecie pogorszone osiągi (większy obwód koła oznacza dłuższe przełożenie = gorsze przyspieszenie) oraz pogorszoną zwrotność i stabilność. Większa opona oznacza większą masę nieresorowaną i większy efekt żyroskopowy generowany przez obracające się koło. To oczywiście oznacza gorsze resorowanie i trudniejsze skręcanie. W przypadku tylnych opon także działa ta sama zasada o której mówiliśmy w przypadku koła przedniego – im bardziej oddalony jest punkt podparcia pojazdu od osi pionowej motocykla, tym gorsze zachowanie motocykla. Nie zdradzimy tajemnicy jeśli powiemy, że zdarzało się że np. zawodnicy wyścigowi celowo stosowali (czasem nadal stosują) węższe ogumienie, aby poprawić zwrotność swoich maszyn…


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 725 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 73  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1