Teraz jest 21 lis 2024, o 10:10

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: OPONY - kompedium wiedzy podstawowej
PostNapisane: 25 sty 2015, o 00:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
PROFIL l 50 ładniej wygląda
ale na profilu 55 lub 60 lepiej jeździ się w łukach.

ciśnienie na cywila:
przód fabryka podaje 2,5 zalecane jednak obniżanie cisnienia do 2,3-2,4
tył fabryka podaje 2,9 zalecane jednak obniżanie ciśnienia do 2,5-2,7

na tor:
tył
1,2-1,4 na zimno dla DUNLOP, na gorąco zaraz po zjeździe z toru 1,4
1,4-1,5 na zimno dla PIRELLI i METZELER na gorąco zaraz po zjeździe z toru ma być 1,6
przód
1,9 na zimno stare modele dla DUPLOP,
2,0-2,2 na zimno PIRELLI i METZELER

zasady doboru mieszanki:

im jest bardziej gorąco tym mieszanka powinna być miększa, związane jest to z użyciem składników do opon gdzie wartości przyczepności i destrukcji materiału są zachowywane w konkretnych temperaturach oraz przede wszystkim maja na celu lepsze zachowanie parametrów przy rozgrzewaniu i stygnięciu (opona się mniej hartuje czyli nie utraca swoich własciwości).
Opona torowa używana przegrzana może mieć mniejsze walory przyczepności niż nowa opona z niższej półki modelowej. Niektóre opony z wysokiej półki jeśli nie są nagrzane moją miec bardzo słabe parametry "trzymania" w niskich temperaturach asfaltu.

kolejno od najmiększych wg producentów:
Dunlop KR 1, Dunlop S, Metzeler K0, Pirelli SC0
Dunlop KR2, Dunlop M, Metzeler K1, Pirelli SC1
Dunlop D212 M, Matzeler K2. Pirelli SC2
Pirelli SP, Dunlop 212 Endurance, Metzeler K3


UWAGA:

Przykładowo: Diablo Rosso to opona cywilna ma świetlne odprowadzenie wody, Corsa już tego odprowadzenia nie ma wody ale jest oponą cywilną i można dzięki technologii gumy testowanej w WSBK wjechać można na tor i będzie działać dobrze i nie trzeba jej nagrzewać kocami grzewczymi, natomiast Supercosra już wymaga nagrzania kocami !!!!! to samo jest u innych producentów. Ważną rzeczą jest to że Diablo Rosso będzie działać w niższych temperaturach czyli jak ktoś jeździ 10-20 stopni C, Corsa 20-30, a Supercorsa potrzebuje kocy i najlepiej będzie zaleznie od mieszanki 20-35 w warunkach torowych. TO samo jest u innych producentów.
Jeżeli jeździsz wolno to nie kupuj Supercorsy bo się wychłodzi po jednym okrążeniu i opona będzie mniej przyczepna niż Diablo Corsa i Diablo Rosso !

SLICK czy CIĘTA ?

Sliki są cięższe, wymagają grzania kocami 80-100 stopni by były sprawne oraz wymagają potrzymania tej temperatury która bierze się z bardzo szybkiej jazdy na granicy przyczepności czyli mikrouślizgów które doprowadzają do grzania. Jeżeli ktoś jeździ wolniej niż średnio to Sliki to zły pomysł ! Lepiej kupić dobre opony cywilne z możliwością jazdy po torze.


Obrazek


test opon - zwracać uwagę na suche warunki szczególnie i jak liczone są punty bo można wnioskowa ze to dobre na wodzie słabe na suchym :
Obrazek


Załączniki:
opony.jpg
opony.jpg [ 989.59 KiB | Przeglądane 3586 razy ]
FB_IMG_1517913144924.jpg
FB_IMG_1517913144924.jpg [ 34.44 KiB | Przeglądane 3588 razy ]
FB_IMG_1517913151990.jpg
FB_IMG_1517913151990.jpg [ 20.56 KiB | Przeglądane 3588 razy ]
inne-test-opon-wyscigowych-120-70-zr-17-i-190-55-zr-17_8-5eabc31ee64023e93ed763d35f3e2579.jpg
inne-test-opon-wyscigowych-120-70-zr-17-i-190-55-zr-17_8-5eabc31ee64023e93ed763d35f3e2579.jpg [ 41.76 KiB | Przeglądane 3641 razy ]
cisnienie.jpg
cisnienie.jpg [ 59.83 KiB | Przeglądane 3641 razy ]
tb_2.jpg
tb_2.jpg [ 18.89 KiB | Przeglądane 3641 razy ]
tb_1.jpg
tb_1.jpg [ 14.82 KiB | Przeglądane 3641 razy ]

_________________
Obrazek
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: OPONY - kompedium wiedzy podstawowej
PostNapisane: 10 lut 2018, o 19:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
:krol:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: OPONY - kompedium wiedzy podstawowej
PostNapisane: 11 lut 2018, o 11:25 
Offline
kursant

Dołączył(a): 7 sty 2012, o 14:34
Posty: 112
Sprzęt: Yamaha r6
Imie: Waldek
Spoko pigułka z podstawowymi informacjami o gmach. Na na początek sezonu zdecydowałem się na Dunlop gp 212 slick. Oki na tor. Wcześniej latałem na racerach 211 i były o.k. Zobaczymy jaka będzie różnica. Według info powyżej nowy model wcale nie musi być lepszy na torze. Według mnie i tak atrakcyjny stosunek możliwości opony do jej ceny. Na tracka idealne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1