PROFIL l 50 ładniej wygląda
ale na profilu 55 lub 60 lepiej jeździ się w łukach.
ciśnienie na cywila:przód fabryka podaje 2,5 zalecane jednak obniżanie cisnienia do 2,3-2,4
tył fabryka podaje 2,9 zalecane jednak obniżanie ciśnienia do 2,5-2,7
na tor:tył 1,2-1,4 na zimno dla DUNLOP, na gorąco zaraz po zjeździe z toru 1,4
1,4-1,5 na zimno dla PIRELLI i METZELER na gorąco zaraz po zjeździe z toru ma być 1,6
przód 1,9 na zimno stare modele dla DUPLOP,
2,0-2,2 na zimno PIRELLI i METZELER
zasady doboru mieszanki:im jest bardziej gorąco tym mieszanka powinna być miększa, związane jest to z użyciem składników do opon gdzie wartości przyczepności i destrukcji materiału są zachowywane w konkretnych temperaturach oraz przede wszystkim maja na celu lepsze zachowanie parametrów przy rozgrzewaniu i stygnięciu (opona się mniej hartuje czyli nie utraca swoich własciwości).
Opona torowa używana przegrzana może mieć mniejsze walory przyczepności niż nowa opona z niższej półki modelowej. Niektóre opony z wysokiej półki jeśli nie są nagrzane moją miec bardzo słabe parametry "trzymania" w niskich temperaturach asfaltu.
kolejno od najmiększych wg producentów:
Dunlop KR 1, Dunlop S, Metzeler K0, Pirelli SC0
Dunlop KR2, Dunlop M, Metzeler K1, Pirelli SC1
Dunlop D212 M, Matzeler K2. Pirelli SC2
Pirelli SP, Dunlop 212 Endurance, Metzeler K3
UWAGA:Przykładowo: Diablo Rosso to opona cywilna ma świetlne odprowadzenie wody, Corsa już tego odprowadzenia nie ma wody ale jest oponą cywilną i można dzięki technologii gumy testowanej w WSBK wjechać można na tor i będzie działać dobrze i nie trzeba jej nagrzewać kocami grzewczymi, natomiast Supercosra już wymaga nagrzania kocami !!!!! to samo jest u innych producentów. Ważną rzeczą jest to że Diablo Rosso będzie działać w niższych temperaturach czyli jak ktoś jeździ 10-20 stopni C, Corsa 20-30, a Supercorsa potrzebuje kocy i najlepiej będzie zaleznie od mieszanki 20-35 w warunkach torowych.
TO samo jest u innych producentów. Jeżeli jeździsz wolno to nie kupuj Supercorsy bo się wychłodzi po jednym okrążeniu i opona będzie mniej przyczepna niż Diablo Corsa i Diablo Rosso !
SLICK czy CIĘTA ?Sliki są cięższe, wymagają grzania kocami 80-100 stopni by były sprawne oraz wymagają potrzymania tej temperatury która bierze się z bardzo szybkiej jazdy na granicy przyczepności czyli mikrouślizgów które doprowadzają do grzania. Jeżeli ktoś jeździ wolniej niż średnio to Sliki to zły pomysł ! Lepiej kupić dobre opony cywilne z możliwością jazdy po torze.
test opon - zwracać uwagę na suche warunki szczególnie i jak liczone są punty bo można wnioskowa ze to dobre na wodzie słabe na suchym :