Teraz jest 26 kwi 2025, o 01:28

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 16 lip 2012, o 21:58 
Witam:)
Mam w swojej R6 przełożenia 15z przód i 48z tył. Będę zakładał napęd z przełożeniami 16/45. Czy można mniej więcej określić jak zmieni to tryb jazdy? O przekłamania licznika mi nie chodzi. Skupiam się bardziej na elastyce silnika i na mocy. Spadną te wartości drastycznie czy różnica nie będzie jakoś znacząco duża?
Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 17 lip 2012, o 11:23 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Nie znam sie na tym zbytnio ale na zdrowy rozsadek po co Ci spadek w przyspieszeniu na rzecz prędkości maksymalnej w R6?
Jesli masz nowy model ze słabym dołem i środkiem to pomysł wydaje się tym bardziej nietrafiony.

Zakładam (bo nie sprawdzałem) , że standardowo jest 15z przód i 48z tył. Bo jeśli nie to nie czytaj mojego posta, a nie moge teraz isc policzyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 17 lip 2012, o 14:29 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2011, o 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Czechowice - Dz.
Sprzęt: R6
Imie: Arek
Witam.
Z tego co kojarzę R6 99-2005 było 16/48 a 2005- 2010 16/45.
Jeżeli koniecznie chcesz to załóż oryginał czyli przód 16. Ale pytanie co chcesz osiągnąć ???

Pytanie mam do ciebie jaki masz rocznik i czy na 6 biegu poleci na odcięciu.(03-05)
Sam miałem pomysł kiedyś aby założyć 15 z przodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 17 lip 2012, o 15:47 
Yamaszke mam z 2003 roku. Tak dokładnie to nie chce nic tym osiągnąc, po prostu trafił mi się w dobrej cenie taki napęd i chciałem wiedziec jak to wpłynie na jazdę. Na 6b nigdy nie jechałem do końca. Przy 13000 obrotów miałem 250 km/h i wiecej sie nie rozpędzałem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 17 lip 2012, o 19:25 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2011, o 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Czechowice - Dz.
Sprzęt: R6
Imie: Arek
Mariusz19 napisał(a):
Yamaszke mam z 2003 roku. Tak dokładnie to nie chce nic tym osiągnąc, po prostu trafił mi się w dobrej cenie taki napęd i chciałem wiedziec jak to wpłynie na jazdę. Na 6b nigdy nie jechałem do końca. Przy 13000 obrotów miałem 250 km/h i wiecej sie nie rozpędzałem.


Jak koniecznie chcesz można założyć. Większa prędkość na poszczególnych biegach, gorsze przyspieszenie/elastyczność względem 15/48.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 16 mar 2015, o 14:14 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 18:25
Posty: 12
Sprzęt: Yamaha
Imie: tomek
Lokalizacja: Krosno
koledzy przygotowuje się do zmiany napędu w R6 2006 rj 11 i teraz pytanie jeżeli przednia zębatka zostanie zmieniona na 16 zębów tak jak w oryginale , a tylnią zmienię na 47 zębów( 2 zęby dołożone) będzie jakaś znaczna poprawa w przyspieszeniu ?, i czy nie będzie przekłamywał prędkościomierz ? myślę żę nie powinno być szybsze zużycie elementów łańcucha i zębatek przez zmiane przełożeń ? zębatki sunstar łancuch did vx .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 16 mar 2015, o 14:43 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
prędkościomierz będzie oszukiwał.
w kwestii pozostałych spraw niech wypowie się ktoś kto taki swap zrobil.
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 16 mar 2015, o 17:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5422
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
w sumie prędkościomierz i tak oszukuje, brat kiedyś jechał na autobanie 235 na FZ6 a u mnie na liczniku w RN12 było 243 przy tym samym tempie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 17 mar 2015, o 09:40 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2013, o 14:09
Posty: 115
Sprzęt: R6
Imie: Filip
Lokalizacja: wlkp.
Ja mam zmienione przełożenia 47 tył i 15 przód. Jak na moje, to w jeździe po ulicy różnice są niezbyt odczuwalne - trochę lepiej przyspiesza. jednak zawsze masz możliwość machnięcia biegiem w górę lub w dół również na standardowych przełożeniach. No chyba, że chcesz mieć jak najlepsze przyspieszenie kosztem niższej prędkości końcowej. Ogólnie jednak nie ścigasz się na ulicy o złote kalesony, więc nie musisz mieć optimum obrotów na wyjściu z zakrętu. Tym bardziej, że jeździsz po różnych zakrętach a nie tak jak na torze ciągle po tych samych.

Pozdr.
F.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana przełożeń.
PostNapisane: 17 mar 2015, o 10:42 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 20:06
Posty: 823
Sprzęt: yamaha r1 RN20
Imie: czervony
Zwiększając tylną zębatkę uzyskasz lepsze przyspieszenie , krótsze biegi i mniejsza prędkość maksymalną, natomiast zmniejszając zębatkę słabsze przyspieszenie dłuższe biegi większa prędkość maksymalna .
Odczuwalne będzie przy jednym zębie zwiększając lub zmniejszając zębatkę.
Zwiększając przednią zębatkę będzie słabsze przyspieszenie, dłuższe biegi i większa prędkość maksymalna , zmniejszając zębatkę efekt będzie lepsze przyspieszenie, krótsze biegi i mniejsza prędkość maksymalna.
Bardziej będzie odczuwalne przy jednym zębie w przedniej zębatce niż w tylnej

_________________
Yamaha Wild Star........Tam gdzie wolność jest standardem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1