Teraz jest 5 maja 2024, o 09:48

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 20 lip 2010, o 19:51 
Witam.

Słyszałem wiele opinii na temat silnika wymiany korbowodu tłoków i panewek i pytam was przyjaciele co o tym sadzicie, mam R6 z 99 z walniętymi panewkami, usłyszałem wymień piec :( czy da rade wymienić tylko te części o których mówię czy rzeczywiście trzeba zmieniać cały piec??

Z góry dziękuję za info...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 20 lip 2010, o 21:55 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
kolega w zxr750 swego czasu zatarl panewki,wymienial olej,a filtr zostawial ten sam .remontowal silnik i jakos przejezdzil pozniej jeszcze parenascie tys km dopuki nie zaliczyl dzwona :D to byla stara kawa,we wspolczesnych silnikach tak wszystko jest zmontowane ze ciezko raczej poskladac jak fabryka. gdybym mial remontowac oddalbym tylko do naprawde solidnego warsztatu,z wykwalifikowana ekipa,zadnej dlubaniny przy swieczce w blaszaku.takie moje zdanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 21 lip 2010, o 06:32 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 11:22
Posty: 31
Sprzęt: erłan
Imie: arek
Można wymienić wał, panewki i korby i poskładać równie dobrze, jak fabryka :)
Przecież przy składaniu nie mają oni żadnego szamana, który czaruje i sprawia, że jedynie sprzęt złożony w fabryce chodzi pięknie :D
Jeśli wszystko jest robione z odpowiednią starannością i dokładnością, to będzie wszystko banglać.
Problem jest w tym, żeby zakupić w/w elementy z odpowiedniej segregacji. O ile panewki (tak zakładam) kupiłbyś nowe, to jeśli chodzi o wał i korby to przypuszczam, że używane. Jeśli używane, to po pierwsze muszą (chociaż kilku szlifierzy mi powiedziało, że niekoniecznie) się zgadzać segregacją z karterem, no a po drugie oczywiście być w dobrym stanie.

Na pewno szybciej jest po prostu wymienić cały piec...ale tu również trzeba mieć pewne (przez duże PE :) ) źródło tego pieca, bo 90% na alledrogo to są z gwarancją rozruchową - czyli jeśli odpalisz i puka panewka, to znaczy, że udało się odpalić - czyli już po gwarancji :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 21 lip 2010, o 11:15 
A jeżeli kupił bym wszystko używane z jednego kompletu wyjęte z chodzacego silnika z tego samego modelu i włożył do mojego?
Co o tym myślicie?

Może mam dziwne pomysły i pytania ale naprawdę ciężko mi będzie
wydać 3k na cały piec, tonacy brzytwy się chwyta jak to się mówi


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 21 lip 2010, o 12:25 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 11:22
Posty: 31
Sprzęt: erłan
Imie: arek
Tak, ale...panewki korbowodowe jak i korbowody muszą pozostać na tym samym wykorbieniu, panewki główne muszą pozostać na "swoich" miejscach i najtrudniejszy warunek do spełnienia - musisz mieć to z silnika z taką samą segregacją (nr na wale korbowym oraz na karterze -wycinek z serwisówki poniżej), bo podejrzewam, że w używce nie będziesz wyliczał z jakiej segregacji muszą być panewki.
Co prawda (mówił mi tak szlifierz) - panewki różnią się między sobą na tyle mało, że dla używanego wału to nie ma znaczenia, ale nie wiem...instynkt mi mówi, że to jednak jakieś znaczenie ma :D


Załączniki:
r1 cr.JPG
r1 cr.JPG [ 95.88 KiB | Przeglądane 2970 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 21 lip 2010, o 21:25 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
za te 3k rowniez ciezko ci bedzie remontowac.obecnie za sam demontaz i montaz silnika biora 0d 1000zl do tego komplet uszczelek z 600zl no i glowne czesci. jesli ktos ci to wszystko duzo taniej zrobi,albo sam bedziesz robil to co innego


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 27 lip 2010, o 02:09 
A co sądzicie o kupnie korbowodu z fabrycznie obsadzonymi tłokami z innego silnika i przełożeniu tego? Trzeba by szlif cylindrów zrobić do tego... Na ebay widziałem takie za 500 euro, drugi silnik mnie kosztował 3500zl ale niestety niesprawny mi się trafił i już trochę mi zapał podupada.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 27 lip 2010, o 06:50 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 11:22
Posty: 31
Sprzęt: erłan
Imie: arek
ale że co? Że za 3500 kupiłeś silnik i okazał się uszkodzony??
to się nazywa pech... Moim zdaniem lepiej byłoby przełożyć wał z korbami, a tłoki pozostawić te same...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 27 lip 2010, o 16:27 
arcadioo napisał(a):
ale że co? Że za 3500 kupiłeś silnik i okazał się uszkodzony??
to się nazywa pech... Moim zdaniem lepiej byłoby przełożyć wał z korbami, a tłoki pozostawić te same...


Niestety tak się trafiło ale na szczęście od normalnego gościa kupiłem i mogę go zwrócić.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Korbowodu tłoki i panewki
PostNapisane: 27 lip 2010, o 19:26 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
kup same panewki i zakladaj. a jak zaj%%% silnik jeszcze raz to szukaj uzywki z rozbitka (anglia, francja) cale moto za ok 200eurosów chodzą

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1