Teraz jest 1 maja 2024, o 06:48

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 18:11 
Witam!!! posiadam r6 z roku 1999 ma na kulane 45 tyś i zaczyna mi kopcić na niebiesko, co prawda ostatnio polubiła olej :? czy to już ostatnie jej dechy?, czy wymiana pierścieni coś poprawi?. Dajcie mi jakąś rade bo zwariuje :x .


Góra
  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 28 kwi 2010, o 17:41 
Pierwsze pytanie to czy faktycznie ma przejechane tyle ile piszesz. Motocykl z przebiegiem 45 tyś. km jeżeli był normalnie uzywany i serwisowany posłuzy jeszcze długi czas.
Najlepszym rozwiazaniem bedzie zbadanie ciśnienia w skrzyni korbowej i dodatkowo kompresji na cylindrach. Po wynikach tych pomiarów wszystko powinno być jasne. Jeżeli w skrzyni korbowej wystepuje za duze ciśnienie to znaczy że ma duże przedmuchy i wtedy można zacząć sie martwić.
Mam podobny przypadek, pod koniec poprzedniego sezonu moja r6 zaczęła brać troche wiecej oleju i przy odpalaniu dymić na niebiesko, ale jak sie rozgrzeje to przestaje. Dodatkowo po przygazowaniu jak spada z obrotów zadymi na czarno, wydaje mi się że to wina zle wyregulowanych gazników na których jezdziłem cały sezon poczym na tłokach uzbierał się nagar od zbyt bogatej mieszanki ale moge sie mylić.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 28 kwi 2010, o 19:23 
45tys km to nie jest tragedia oczywiście jeśli przebieg jest prawdziwy :) Powiem ci że moja R6 1999 ma przejechane na dzień dzisiejszy 43tys km i jest wszystko ok :D Głowice ściągałem zimą ( moto miało 40tys km) i widziałem wnętrze silnika i nie ma wielkich oznak zużycia zaryzykował bym stwierdzenie że gołym okiem nie widać żadnych śladów zużycia na gładzi cylindrów itp. Olej też mi brała i to nawet sporo bo litr na 4tys km ale była to wina uszczelniaczy zaworowych bo teraz nie spaliła ani grama oleju a już 3 tys km przejechane. więc w moim przypadku przyczyna picia oleju były zawory no ale moto mi nie kopciło na niebiesko :shock:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 28 kwi 2010, o 23:05 
Dzięki za informacje w piątek udam się do serwisu niech prześwietlą moto i się okaże :? mam nadzieje ze nie będzie tak aż tragicznie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 12 maja 2010, o 14:24 
Siwy niebieski dym to raczej oznaka spalania oleju :shock: Czarny przy zejściu z obrotów zdarza się :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 12 maja 2010, o 18:44 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2010, o 12:19
Posty: 79
Sprzęt: R1 rn12
Imie: Kuba
Lokalizacja: Krakow
Czy ktoś wie, co może być jeszcze przyczyną z byt dużego picia oleju przez r6?

_________________
Długich prostych, szerokich zakrętów i gumowych drzew... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 12 maja 2010, o 19:24 
Przyczyn może być dożo ale wszystko zależy od użytkowania sprzęta :D Co ci się dzieje z twoją maszyną że pytasz??? :roll:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 12 maja 2010, o 20:24 
Może spalać olej albo może go gubić :mrgreen: Innej opcji raczej nie ma :roll:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 13 maja 2010, o 21:34 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2010, o 12:19
Posty: 79
Sprzęt: R1 rn12
Imie: Kuba
Lokalizacja: Krakow
Wydaje mi się, że za często muszę dolewać, nie latam na gumie, maszyna nie dymi. Jak często Wy robicie dolewki?

_________________
Długich prostych, szerokich zakrętów i gumowych drzew... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
PostNapisane: 14 maja 2010, o 08:00 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 12:48
Posty: 350
Lokalizacja: Koło
Sprzęt: R1 RN22
Imie: jarek
kopcenie nie musi być jeszcze efektem zużytych pierścieni, chociaż na ogół właśnie tak się dzieje. Ale zdarza się, że w wyniku przegrzania zniszczą się uszczelniacze prowadnic zaworowych (takie małe gumeczki uszczelniające trzonek zaworowy :) ). Efekt jest podobny: silnik puszcza dymy, szczególnie przy przegazówce z wolnych obrotów. Oczywiśie i w tym przypadku oleju zaczyna ubywać. No ale pomiar ciśnienia w cylindrach wiele wyjaśni.

_________________
R1 RN22 + Ducati Monster. R1 RN19, R1 RN12, R1 RN09, CBR1100XX, ThunderAce, ZX1000, DR650, DR600, XT600, W16, KLR600, CB, XS, ETZ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1