Teraz jest 29 kwi 2024, o 11:14

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 4 mar 2010, o 17:43 
Witam. Koledzy pytanie może błahe ale nigdy wcześniej nie zmieniałem tylnej opony w moto i nie wiem dokładnie co i jak.
Chodzi mi o to czy wyważając tylne koło należy na niej zostawić tarczę hamulcową i zębatkę czy trzeba je zostawić w domu??
Z góry dzięki za odpowiedzi :)
PZDR.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 4 mar 2010, o 18:12 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 21:03
Posty: 63
Lokalizacja: Śląsk
Sprzęt: YZF R1 RN12
Imie: Mirek
Najlepiej wyważać z zębatką i tarczą - przecież to też się wszystko kręci wokół osi i wpływa na wyważenie całego koła.

_________________
" Dawcy, świry, idioci... Ludzie nazywają nas różnie, jednak ta ciemna masa nie wie, że dzięki naszemu działaniu mogą się uważać za normalnych. Dla nas tylko przeciętnych..."


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 4 mar 2010, o 18:13 
No właśnie tak też myślałem :) Dzięki stary :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 4 mar 2010, o 20:47 
Cooken napisał(a):
Witam. Koledzy pytanie może błahe ale nigdy wcześniej nie zmieniałem tylnej opony w moto i nie wiem dokładnie co i jak.
Chodzi mi o to czy wyważając tylne koło należy na niej zostawić tarczę hamulcową i zębatkę czy trzeba je zostawić w domu??
Z góry dzięki za odpowiedzi :)
PZDR.


Warto tylną oponę wywarzać ?? Opona sie podobno obraca na feldze jak sie daje w palnik albo pali gumę, strzela ze sprzęgła itd :D PS. pierwszy raz zmieniasz tylną gumę?? To twoje pierwsze moto czy kupiłeś na zdrowych gumach że nie wymieniałeś nigdy opony :oops:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 4 mar 2010, o 21:03 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 18:02
Posty: 217
Lokalizacja: małopolskie
Sprzęt: R6 RJ09
Imie: Mateusz
Cytuj:
Warto tylną oponę wywarzać ?? Opona sie podobno obraca na feldze jak sie daje w palnik albo pali gumę, strzela ze sprzęgła itd :D

Pierwsze słysze takie newsy... :shock: nie może być... może na kapciu to prędzej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 5 mar 2010, o 08:41 
Cytuj:
Warto tylną oponę wywarzać ?? Opona sie podobno obraca na feldze jak sie daje w palnik albo pali gumę, strzela ze sprzęgła itd :D

hahaha dobre :P :lol:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 5 mar 2010, o 09:21 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 18:02
Posty: 217
Lokalizacja: małopolskie
Sprzęt: R6 RJ09
Imie: Mateusz
Hmmm po paru głębszych to mi też się obraca... ale świat w oczach :D zrób sobie prosty test kolego, nakreśl pasek (znacznik) na feldze i oponie (np flamastrem) w tym samym miejscu. Zaszalej ostro i oglądnij sprawę. Już się przekonasz jak jest naprawdę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 5 mar 2010, o 12:21 
nie no napewno sie nie obraca, nie ma takiej opcji :) hehe fajny pomysł z tym markerem :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 5 mar 2010, o 14:33 
tylną oponę wywarzać ?? Opona sie podobno obraca na feldze jak sie daje w palnik albo pali gumę, strzela ze sprzęgła itd :D PS. pierwszy raz zmieniasz tylną gumę?? To twoje pierwsze moto czy kupiłeś na zdrowych gumach że nie wymieniałeś nigdy opony :oops:[/quote]


Moto kupiłem na nowych gumach,a teraz po prostu się zużyły i czas na wymianę. I uważam,że mimo wszystko warto wyważać.
PZDR.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wyważenie tylnej felgi
PostNapisane: 5 mar 2010, o 15:07 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 12:48
Posty: 350
Lokalizacja: Koło
Sprzęt: R1 RN22
Imie: jarek
Po pierwsze koło wyważa się oczywiście bez piasty i zębatki. Tarczy do wyważania oczywiście nikt nie odkręca, tym bardziej że te elementy dają nieporównywalnie mniejsze momenty z racji swojej mniejszej średnicy.
Po drugie co do wyważania tylnego koła to tutaj można sobie trochę pofolgować. Wprawdzie wyważać się powinno obydwa koła i tak na pewno odpowie każdy fahowiec, z doświadczenia jednak wiem, że zaniedbanie tej czynności w przypadku tyłu nie niesie za sobą konsekwencji w postaci dodatkowych drgań, wibracji itp. Co do przodu ZAWSZE, KONIECZNIE, BEZAPELACYJNIE koło wyważamy.
Po trzecie jeśli nie mamy dostępu do wyważarki dynamicznej z przystawką do kół motocyklowych (a jest z tym nadal problem w mniejszych miejscowościach), możemy sobie poradzić za pomocą zwykłej wyważarki statycznej. Pewnie każdy widział jak wyważają koła na motobazarach. Praktycznie to wystarcza. Oczywiście nie daje nam ona 100%-owej pewności przy oponach szerokich gdzie powstają dodatkowe momenty skręcające wzdłuż osi koła (nie wokół).
ps. To są porady praktyczne. Teoretycznie wyważamy zawsze obydwa koła i to najlepiej dynamicznie.

_________________
R1 RN22 + Ducati Monster. R1 RN19, R1 RN12, R1 RN09, CBR1100XX, ThunderAce, ZX1000, DR650, DR600, XT600, W16, KLR600, CB, XS, ETZ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1