Teraz jest 1 lip 2024, o 10:17

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 28 lip 2015, o 15:16 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 27 lut 2015, o 23:34
Posty: 690
Sprzęt: r5
Imie: kil
Lokalizacja: polska
Witam , wymieniałem dziś klamki na sportowe zostało mi wyregulować linkę sprzęgła teraz pytanie czy dobrze myślę.
Gdy moto stoi prosto jak i kierownica, ustawiam taki luz by po przekreceniu w prawo kiery był także delikatny luz na klamce? Bo jak ustawiłem na prostej ok 3mm luzu to na skręconej w prawko klamka juz widać ze naciąga uchwyt na deklu i jest juz twarda. Zaś gdy biorę w lewo jest też spory luz. Zastanawiam się czy przy skrecie w prawo nie będzie się ślizgalo sprzęgło?

_________________
https://t.me/pump_upp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 28 lip 2015, o 15:21 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
sprawdź może raczej czy nie da się lepiej poprowadzić tej linki żeby przy skręcaniu kiery się nie naciągała


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 28 lip 2015, o 15:28 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 27 lut 2015, o 23:34
Posty: 690
Sprzęt: r5
Imie: kil
Lokalizacja: polska
dany_47 napisał(a):
sprawdź może raczej czy nie da się lepiej poprowadzić tej linki żeby przy skręcaniu kiery się nie naciągała

Zobaczę ale zdaje się ze leciała ona jak powinna no i zerkne jak w r6 2003 się dzieje czy po skręceniu,także się nadciąga trochę.
ale chyba w każdym moto trochę będzie się naciagala przy skrecie moim zdaniem dlatego ma być ten luz na prosto by zniwelować ten stan przy skrecaniu

_________________
https://t.me/pump_upp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 28 lip 2015, o 19:59 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Chyba w kazdym sie naciaga.
A ze skrecona kierownica na maxa sie nie jezdzi ☺


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 7 sie 2015, o 23:27 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2012, o 22:40
Posty: 106
Lokalizacja: Kalisz
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Tomek
Podepnę się pod temat.
Regulacje sprzęgła są dwie? Ta przy kierownicy i gdzie jeszcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 7 sie 2015, o 23:55 
Offline
mistrz prostej

Dołączył(a): 25 sie 2013, o 20:03
Posty: 553
Sprzęt: yamaha r6 rj15
Imie: waldek
Lokalizacja: Mielec
nie wiem czy nie przy deklu od sprzęgła na dole


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 8 sie 2015, o 07:14 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
waldi napisał(a):
nie wiem czy nie przy deklu od sprzęgła na dole


dokładnie obok dekla na dole
Linka nie powinna się naciągać przy skręcaniu. Sprawdź czy linka jest poprowadzona zgodnie z serwisówką bo możliwe że ktoś tam grzebał i linka jest zle poprowadzona :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 20 maja 2016, o 22:08 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 10 kwi 2016, o 20:54
Posty: 29
Sprzęt: Yamaha R6 RJ15
Imie: Krzysiek
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam,

Podłącze się tutaj bo zapytanie dotyczy również wymiany klamek na sportowe-krótkie.

Otóż po zamontowaniu nowych klamek i wyregulowaniu linki sprzęgła w czasie jazdy wszystko wydaje się być ok, biegi wchodzą bez problemu. Zarówno redukcja jak i wrzucanie wyższych biegów jest bezproblemowe. Biegi nie wyskakują i generalnie jest git. Problem pojawia się gdy staję np na światłach lub gdy parkuje już w garażu i próbuję wrzucić na "neutralny" :roll: Redukuje do jedynki i próbuję wrzucić na luz i albo bardzo ciężko jest go wbić lub też opór jest tak duży że wymaga to kilku prób. Problemu nie ma gdy np. dojeżdżam do świateł i motocykl jest jeszcze w ruchu. Wówczas "N-ka" wchodzi płynnie i bez problemu.

Dodatkowo, czy to normalne że gdy stoję np. na światłach. Mam wbitą jedynkę i trzymam wciśnięte sprzęgło to czuję jak silnik lekko ciągnie w przód?!

Z góry dziękuję za porady i sugestie! :)


Załączniki:
20160511_200410.jpg
20160511_200410.jpg [ 212.15 KiB | Przeglądane 2317 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 20 maja 2016, o 23:12 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
Jak na światłach z wbitym 1ym biegiem ciągnie do przodu to lipa z regulacją bo nie wysprzegla do końca . Dlatego też luzu nie możesz znaleźć.
Na klamce zrób sobie z 2mm luzu żeby mieć pewność że sprzęgło po Odpuszczeniu nie usliznie. Ale i kontroluj czy Przy danym ustawieniu właśnie nie ciągnie na sprzegle. Ustaw klamki pod siebie i wyreguluj dobrze jeszcze raz. W serwisowce znajdziesz nawet pomoc jak to zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wymiana klamek i regulacja sprzęgła.
PostNapisane: 21 maja 2016, o 08:36 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 10 kwi 2016, o 20:54
Posty: 29
Sprzęt: Yamaha R6 RJ15
Imie: Krzysiek
Lokalizacja: WROCŁAW
Hej,

No właśnie co do tego ciągnięcia to po prostu czuje jak moto delikatnie jedzie do przodu.

A więc do dzieła, pobawię się jeszcze i zobaczę czy coś się zmieni. Na zdrowy rozsądek z tego co mówisz wychodzi, że jeszcze należałoby trochę naciągnąć!? :roll:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1