Teraz jest 7 paź 2024, o 00:23

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 5 lip 2010, o 09:30 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2010, o 15:01
Posty: 261
Lokalizacja: Chorzów
Sprzęt: ciekłe srebro ;)
Imie: Artur
Witam

wczoraj rano wyprowadzajac moto z garazu nie slyszalem zadnych stukow, natomiast po powrocie jak smarowalem lancuch krecac kolem slyszalem odglos jakby lancuch byl za dlugi i strzelal kladac sie na zebach zebatki przy skrzyni, to bylo raczej niemozliwe bo jest regularnie smarowany, nie jezdze za ostro, i po trzecie ma 22kkm wiec jakby jeszcze nie pora na wymiane regularnie smarowanego napedu, odkrecilem wiec dekielek przy skrzyni i jak sie okazalo na zebatce napedowej wystepuje niewielki luz, zakrece kolem i podciagne lancuch do gory np, to widze jak zebatka przy osi na ktorej jest zamocowana lekko przesuwa sie w tyl (tak jak ja lancuch podciaga) jest to dystans niecalego 1mm, i przy tym nastepuje taki stuk, os skrzyni nie porusza sie, wiec wychodzi na to ze na wielowypuscie (wielowpuscie ;) ) zebatka ma lekki luz, czy to normalne jest ? wydawaloby sie ze powinna siedziec ciasno, po drugie wydaje mi sie niemozliwe aby sie zajechal taki wielowypust w 22kkm jazdy ulicznej, nie torowej, a nie jestem typem kierownika co z kazdych swiatel otwiera do konca, stawia na gume na kazdej prostej, i lubi sobie przypalic na za dlugim czerwonym, czy to sie kwalifikuje do wymiany juz, czy to poprostu pierwsze objawy zmeczenia napedu ? czego sie obawiam to ze ten luz moze mi zjechac wielowypust na osi skrzyni biegow, chyba ze inzynierowie Y przewidzieli to i zebatka jest z miekszej stali niz os skrzyni, i tak sie nie stanie, a jedynie jest to jeden z indykatorow rozpoczynajacego sie konca napedu, dziekuje za czas poswiecony na przeczytanie tego przydlugiego posta, i z gory dziekuje za podpowiedzi ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 5 lip 2010, o 17:37 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 20:08
Posty: 139
Lokalizacja: Wadowice
Sprzęt: YZF R1 RN19
Imie: Piotr
Ja mam podobny problem. w pewnym momencie widac na zebatce ze lancuch troche odstaje- jakby w tym miejscu byl naciagniety a kiedy jade to strzela...

_________________
Na tym właśnie polega piękno życia że jestem autorem sytuacji nie do przebicia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 5 lip 2010, o 21:10 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2010, o 15:01
Posty: 261
Lokalizacja: Chorzów
Sprzęt: ciekłe srebro ;)
Imie: Artur
wogole jaka jest zywotnosc takiego lancucha w 130KM moto ?
tak jeszcze zastanawia mnie jak luz lancucha wplywa na jego zywotnosc, zawsze mierzylem od srodka ogniwa naciagajac lancuch paluchem w dol, do srodka tego samego ogniwa naciagajac lancuch w gore, nie od pozycji spoczynkowej do jednego tylko wychylenia, a calkowity luz miedzy max dolnym polozeniem a gornym, wiec wydaje sie ze dobrze mierzylem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 5 lip 2010, o 21:18 
Offline
kursant

Dołączył(a): 21 sty 2010, o 11:09
Posty: 188
Sprzęt: -Bmws1000rr
Imie: s
Lokalizacja: Jarocin
powody mogą być 2 albo wymiana napędu a jak nie to łożyska na wałku zdawczym

_________________
V max 100 150 200 250 270 280 300


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 5 lip 2010, o 21:26 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2010, o 15:01
Posty: 261
Lokalizacja: Chorzów
Sprzęt: ciekłe srebro ;)
Imie: Artur
michał YZF napisał(a):
powody mogą być 2 albo wymiana napędu a jak nie to łożyska na wałku zdawczym


walek zdawczy sie nie rusza, jedynie zebatka na nim, co oznacza ze wielowypust ma lekki luzik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 17 cze 2013, o 14:59 
Offline
kursant

Dołączył(a): 25 lip 2011, o 18:07
Posty: 167
Sprzęt: r6
Imie: Przemek
Lokalizacja: Turek
a czy trudno jest wymienic łozysko na walku zdawczym w r6 2001? da sie to normalnie wyciagnac czy trzeba silnik rozbierac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 17 cze 2013, o 17:56 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
A sprawdzałeś może luz łańcucha na tylnej zębatce? Chwytasz za jedno połączenie ogniw i starasz się je unieść. Jak daje się je unieść, to źle.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 17 cze 2013, o 20:02 
Offline
kursant

Dołączył(a): 25 lip 2011, o 18:07
Posty: 167
Sprzęt: r6
Imie: Przemek
Lokalizacja: Turek
mi nie chodzi o naped tylko o to ze podczas rozpedzania cos mi puka wlasnie jakby jakies lozysko w silniku padlo i stuka jakby w sprzegle ale jak zimą tam zajrzalem to wszystko wygladalo ok. nie wyczulem luzu na wałku od kosza sprzeglowego i pomyslalem ze moze to lozysko na walku zdawczym i dlatego tak stuka przy obciazeniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 17 cze 2013, o 22:04 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
A jak wrzucisz bieg i obracasz kołem w jedną i drugą stronę, to co wtedy?

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: stuki w napedzie/ luzna zebatka ?
PostNapisane: 17 cze 2013, o 22:17 
Offline
kursant

Dołączył(a): 25 lip 2011, o 18:07
Posty: 167
Sprzęt: r6
Imie: Przemek
Lokalizacja: Turek
dzisiaj wlasnie to sprawdzalem. wrzucilem bieg i popychalem moto do przodu i nic nie bylo slychac. wczesniej od razu po jezdzie postawilem moto na stojak i zaczalem normalnie jechac i tez nie bylo slychac. moze kolo nie mialo zadnego oporu bo bylo uniesione i to dlatego ale podzcas normalnej jazdy po drodze slychac przy rozpedzaniu metaliczny powolny stukot ktory troche przyspiesza wraz z rozpedzaneim moto


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1