Teraz jest 25 gru 2024, o 14:00

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 13:36 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 5 lis 2011, o 18:02
Posty: 69
Sprzęt: YZF R6 99'
Imie: Paweł
Czy to normalne ze po odkręceniu korka wlewu oleju dmucha stamtąd powietrze ??? Czy mam pierscionek walniety i gdzies spaliny cisnie na silnik ???

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ot9DvEME ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 05:18 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
Teoretycznie przedmuchow nie powinno byc wcale, gdyz podnoszaca sie do do gory para tłoków ma te sama obietosc co opuszczajaca w tym samymy czasie w dół, ale niestety nawet w nowym sprzecie zawsze wystepuje częsciowe przedostawanie sie spalin znad tłoków do kartetu stad ilosc krazącego w karerze powietrza nie bilansuje sie i tak powstaje przedmuch. Odkrcajac korek wleu oleju skracasz droge nadcisnieniu i zamiast odma w filtrze wychodzi korkiem. Jesli przedmuch jest intensywny i wyraznie zabarwiony kolorem spalin swiadczy to o nadmiernym luzie pomiedzy tłokiem a cylindrami, zapieczonymi pierscieniami, lub jednym i drugim na raz. Sprawdez cisnienia w cylindrach przy wykreconych wszystkich swiecach !!!, po czym mała strzykawka wpusc na sprawdzany cylinder troche oleju i ponownie sprawdz na nim cisnienie i tak postepuj z kazdym cylindrem. Ta metoda pozwoli zorietowac się co jest przyczyna niskiego cisnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 11 paź 2012, o 17:24 
i co z tym przemuchem ,sprawdzałeś ciśnienia?
jestem ciekaw bo ma podobny problem
dmucha po odkręceniu korka ale nie kopci z niego
może ja przybliże mój problem
kupiłem silnik i po zmontowaniu okazało sie że po rozgrzaniu jakieś 3 min pracy nie pali na wolnych na jeden cylinder ,okazało się że uszczelka pod głowicą walnięta to wymieniłem.po złożeniu sytuacja taka sama ,zrobiłem próbę olejową po podaniu oleju ciśnienie w 3 pozostałych wzrasta o 1 bar a ten walnięty z 8 na sucho wzrasta do 12,wskazywało by to na nieszczelności pierścieni?
dwa razy zalewałem go naftą i to samo
czy to pęknięty cylinder,zapieczone pierścienie czy pęknięte pierścienie
moja teoria to chyba go przegrzali nie wiem jak wykluczyć te możliwości bo nie chcę iść jeszcze bardziej w koszty ,lepiej go może sprzedać na części?
poradźcie coś


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 29 paź 2012, o 00:42 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 5 lis 2011, o 18:02
Posty: 69
Sprzęt: YZF R6 99'
Imie: Paweł
Mi dmuchało jak ch... :/ Po probie olejowej okazalo sie ze jeden cylek cos szwankuje... nie wiem czy to pierscienie czy tuleja, wiem ino ze sie R-ki pozbede gdzies na skupie bo za drogo wychodzi remont... szkoda sie bawić z tym. Takie moje zdanie :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ot9DvEME ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 6 lis 2012, o 20:43 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2011, o 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Czechowice - Dz.
Sprzęt: R6
Imie: Arek
Witam.
Ciekawe bo u mnie też dmucha z korka oleju. Może w zimie z nudów pogrzebie i sprawdzę z ciekawości sprężanie. Nie wiem czy to ma znaczenie ale na hamowni wykręciła 120 KM więc chyba nie jest źle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 7 lis 2012, o 05:37 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
juz pisałem ze przedmuch jest zawsze , nawet w nowym spzecie, z tego powodu producent stosuje odmy . W karterze musi panowac cisnienie atmosferyczne!! w przeciwnym wypadku olej byłby wypychany wszelkimi drogami na zewnatrz za sprawa czesciowego przedostawania sie cisnienia znad tłoków. Chyba zaden z was nie sadzi ze pierscienie całkowicie uniemozliwiaja przedmuch? nie ma takiej mozliwosci .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 7 lis 2012, o 20:36 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 5 lis 2011, o 18:02
Posty: 69
Sprzęt: YZF R6 99'
Imie: Paweł
Wiem że z każdych sprzętów dmucha ale na pewno podmuch z mojego kurka nie jest normalny :) Co do mnie mam spękane pierścienie, spaliny idą w silnik i pije mase oleju moja R-ka :) Odpala dopiero po odkręceniu kurka oleju bo wtedy sie nie dławi spalinami :) i ma więcej tlenu w mieszance :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ot9DvEME ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 8 lis 2012, o 04:47 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
oczywiscie ze w przypadku tego typu sytuacji przedmuch jest wynikiem wiekszego problemu. Proponuje tymczasem wyjac koniec odmy z komory filtra powietrza , otwór w obudowie filtka zatkac korkiem , natomiast na luzny przewód odmy załozyc mały filterek tupu K&N. nie mozna zostawic przewodu otwartego , poniewaz odma działa w obie strony i bez filtra bedzie tamtedy przedostawał sie kurz z otoczenia do oleju . Naturalnie trzeba zrobic remont, by jednak jeszcze chwile pojezdzic, to jest prowizoryczne wyjscie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 4 gru 2012, o 04:57 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
Dobra, dobra.
Mówimy o spalinach dostających się do układu korbowego.
A co, jeżeli przedmuchy nie są spalinami (u mnie tak jest)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Podmuch z korka wlewu oleju
PostNapisane: 4 gru 2012, o 05:28 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
no zastanów sie co innego moze powodowac przyrost cisnienia w karterze, jak nie przedostajace sie pierscieniami cisnienie znad tłoków :?: Samo porusznie tłoków góra -doł w zasadzie bilansuje sie, ponieważ tłoki chodza parami (kiedy dwa sa w górze , pozostałe dwa w dole ) Róznica moze tylko polegac na tym ze jeden silnik bierze olej i wówczas przedmuchiwane spaliny beda zabarwione na niebiesko , silnik mniej wypracowany , bioracy mało oleju będzie proporcjonalnie przedmuchów miał mniej i będa bezbarwne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1