Teraz jest 5 lip 2024, o 18:09

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
PostNapisane: 16 wrz 2015, o 22:39 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
z tego co wiem mierzy się oporność miedzy trzema przewodami wychodzącymi z alternatora aby ocenić jego kondycję. Temat był przerabiany jakiś czas temu na forum, poszukaj a znajdziesz odpowiedz jak ocenić jego kondycję


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 08:10 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
w serwisówce jest opisane jak to się mierzy.
jest 2 czy 3 sposoby mierzenia.
Prąd międzyfazowy, rezystancja i przebicie do masy.
Odpal sobie serwisówke i napewno znajdziesz, u siebie też po serwisówce mierzyłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 08:50 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
dany_47 napisał(a):
w serwisówce jest opisane jak to się mierzy.
jest 2 czy 3 sposoby mierzenia.
Prąd międzyfazowy, rezystancja i przebicie do masy.
Odpal sobie serwisówke i napewno znajdziesz, u siebie też po serwisówce mierzyłem.



o własnie, wiedziałem że gdzieś dzwoni, ale własnie nie do końca gdzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 13:12 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
prąd międzyfazowy na odpalonym silniku i mierzysz napięcie w kombinacji 3 przewodów (1-2. 1-3. 2-3) przy 5000RPM. Wartości powinny zawierać się między 60-100V

Przebicie do masy to jeden "próbnik" miernika w kabel ze statora a drugi na minus akumulatora albo ramę motocykla i miernik w tryb sprawdzania przewodności. Jak wykaże przewodzenie z cewki na mase to stator uwalony.

A rezystancja to wiadomo, w seriwsówce masz opisane ile powinna mieć dla cewek statora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 15:33 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 2 cze 2015, o 16:29
Posty: 13
Sprzęt: r6
Imie: Tomek
Lokalizacja: 63-400
Z calym szacunkiem ale tym pomiarem rezystancji to sobie mozna d..e podetrzec. Prawidlowa rezystancja powinna sie zawierac w granicach 0.27-0.33 Ohma. Zakladajac ze ktos bedzie dokonywal pomiaru zwyklym miernikiem za kilkanascie/kilkadziesiat zlotych jest to tak niska wartosc, ktora bedzie dodatkowo oklamana przez rezystancje przewodu wychodzacego z dekla i rezystancje przewodow miernik oraz rezystancje styku bolca miernika z pinem w kostce, ze sumarycznie wychodzi pomiar, ktorym moim zdaniem nie ma sensu sie sugerowac. Powiem szczerze, ze dokonalem juz tego pomiaru i miernik pokazal 0,4 Ohma, jednak bylo to przy nagrzanym motocyklu, a wiadomo ze rezystancja rosnie wraz ze wzrostem temperatury, jednak pokusze sie o wykonanie pomiaru przy okolo 20 stopniach Celcjusza, tak jak zaleca serwisowka.

Ciekawa uwaga z tymi napieciami przy 5 tys. obrotow. Sam dzisiaj przestudiowalem serwisowke i nzalazlem tylko dane o opornosci.

Dzisiaj rozmawialem telefonicznie z gosciem, ktory przewija takie uzwojenia i powiedzial mi ze roznice 40,37,35V to bardzo duze roznice i prawdopodobnie stator jest walniety.

Dzisiaj jeszcze dokonam pomiaru tej rezystancji a takze musze zmierzyc napiecie na wyjsciu z regulatora zeby wykluczyc zasniedziale styki lub problemy z aku, ale podejrzewam ze do niczego nowego mnie to nie doprowadzi, i stator pojedzie do regeneracji


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 19:05 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
Czy masz miernik za 15PLN czy za 150 PLN to nie wnikam czy Ty się nim podcierasz czy nie ;)
Miesiąc temu sam diagnozowałem u siebie w R6 system ładowania, mierzyłem zwykłym prostym miernikiem (nie wiem za ile PLN :D ).
Wszystkie pomiary wyszły mi w normie więc wymieniłem regulator. Byłem dziś w ASO gdzie stoi R6 i na nowym regulatorze ładowanie w normie.

Jak się przyłożysz to każdy pomiar jesteś w stanie wykonać poprawnie. Jak to robisz na "odpierd*l" to i takie otrzymujesz wyniki. Jak sądzisz że twój miernik to "pis of szit" to podjedź do elektryka, postaw mu 2 piwa i Ci zmierzy "pro" miernikiem. Ewentualnie zainwestuj w miernik, napewno w życiu jeszcze nie raz Ci się przyda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 20:09 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 2 cze 2015, o 16:29
Posty: 13
Sprzęt: r6
Imie: Tomek
Lokalizacja: 63-400
eh odnosnie dokladnosci pomiarow to jestem mgr inzynierem po elektrotechnice i zajmuje sie tym takze znam sie na miernikach i nie zamierzam sie spierac co do poprawnosci mojej opini, a 95% tzw elektrykow rowniez dysponuje miernikami wartymi tyle co dobre piwo.


Odnosnie mojego problemu to przy wymianie dekla porobilem zdjecia statora poniewaz wydawal mi sie zmeczony i teraz wyslalem te zdjecia do kolesia, ktory zajmuje sie przewijaniem uzwojen. Stwierdzil ze jest spalony i prawdopodobnie on bedzie problemem. W zasadzie zdecydowalem sie juz na wymiane uzwojenia.

Nie wiem ktos moze czy stator z yamaha roczniki 03-05 podejdzie do rocznika 02? Gdzies czytalem ze podejdzie ale nie mam pewnosci a dostep do uzywek z rocznikow 03-05 jest duzo lepszy.

Edit:
Odpowiem sobie sam na moje pytanie, stator z rocnzikow 03-05 nie pasuje do rocznika 02, ma mniejsza srednice wewnetrzna i poprostu nie podejdzie (roznica 2mm)

Po wymianie statora jak reka odjal, wszystkie problemy ustaly, dodam, ze wszystkie pomiary poza napieciem ladowania wskazywalo na to ze stator nie jest uszkodzony


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1