Teraz jest 17 cze 2024, o 03:21

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MRYGA KONTROLKA OLEJU - STAN OLEJU FULL
PostNapisane: 23 paź 2010, o 17:14 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2010, o 23:11
Posty: 189
Sprzęt: r1
Imie: Jacek
taki temat juz był...

http://r1r6.pl/viewtopic.php?f=25&t=1318
pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: MRYGA KONTROLKA OLEJU - STAN OLEJU FULL
PostNapisane: 23 paź 2010, o 17:40 
Zgadza się, pierw wpadłem i napisałem a potem włączyłem szukanie... mam drugi silnik więc jutro będzie przekładka czujnika i zobaczymy czy to rzeczywiście tylko czujnik... oby.

Połączyłem wątki
TYSON


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kontrolka oleju
PostNapisane: 23 paź 2010, o 18:37 
To typowa usterka yamahy...
W 99% przypadków to albo brak oleju, albo uszkodzony czujnik.
Też to miałem,jeździłem z paląca sie kontrolką ponad połowę sezony.
Na początku zapalała się czasem,później jak silnik był zimny,później jak rozgrzany,czasem jak hamowałem itd...
Koszt nowego to chyba 250zł, ja kupiłem używkę po małym przebiegu i latam do dziś,póki co jest bdb.
W tych modelach nie ma czujnika ciśnienia oleju ,jest to tylko czujnik poziomu (stanu oleju)
Pozdro


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kontrolka oleju
PostNapisane: 23 paź 2010, o 21:08 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 20:08
Posty: 139
Lokalizacja: Wadowice
Sprzęt: YZF R1 RN19
Imie: Piotr
U mnie jednak brakowalo oleju chociaz nie wiem jaki cudem. Kiedy swiecila mi kontrolka wczesniej poziom oleju byl ok. Kiedy nastepnym razem sprawdzalem poziom oleju sie nie zmienil wiec doszedlem do wniosku ze to przez czujnik. Kilka dni pozniej pojechalem do krakowa (ok 50km) i kontrolka sie zaswiecila w polowie drogi. troche mnie to denerwowalo wiec sprawdzilem olej. Okazalo sie ze jest za malo. teraz sam juz nie wiem co z tym fantem zrobic... ;]

_________________
Na tym właśnie polega piękno życia że jestem autorem sytuacji nie do przebicia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: kontrolka oleju
PostNapisane: 23 paź 2010, o 21:24 
Byry*YZF napisał(a):
U mnie jednak brakowalo oleju chociaz nie wiem jaki cudem. Kiedy swiecila mi kontrolka wczesniej poziom oleju byl ok. Kiedy nastepnym razem sprawdzalem poziom oleju sie nie zmienil wiec doszedlem do wniosku ze to przez czujnik. Kilka dni pozniej pojechalem do krakowa (ok 50km) i kontrolka sie zaswiecila w polowie drogi. troche mnie to denerwowalo wiec sprawdzilem olej. Okazalo sie ze jest za malo. teraz sam juz nie wiem co z tym fantem zrobic... ;]



Jaki olej lejesz? Może czas na zmianę typu pełen syntetyk na półsyntetyk?

Może właśnie bierze Tobie olej?

Z resztą to aż dziwne,żeby brał aż tyle,jeżeli nie ma wycieku to może wcześniej nie dopatrzyłeś tego braku, wiesz...wszystko zależy jak moto stało.

Zlej olej,zobacz ile go było zalej świeżym i zobaczysz co jest.

Pozdro


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kontrolka oleju
PostNapisane: 24 paź 2010, o 20:50 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 20:08
Posty: 139
Lokalizacja: Wadowice
Sprzęt: YZF R1 RN19
Imie: Piotr
Leje motul'a 10W40 ale juz przejechalem grubo ponad 6tys km w tym sezonie wiec mysle o zmianie. Troche sie boje bo jak bierze mi olej to trzeba bedzie zrobic remont. Ostatnio mialem kilka wesel i jak to bywa, trzeba bylo spalic kapcia i dac lekko po gazie :twisted: . Od tamtego czasu cos zaczelo sie dziac... mam nadzieje ze przez to ze przejechalem troche bez oleju nic nie stalo sie z panewkami. Póki co dolalem oleju ktory mi zostal ale nie jezdzilem duzo na moto wiec nie wiem jak to teraz bedzie...

_________________
Na tym właśnie polega piękno życia że jestem autorem sytuacji nie do przebicia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: kontrolka oleju
PostNapisane: 26 paź 2010, o 19:32 
Dziś wyprułem czujnik poziomu oleju w mojej R1 rn12 . Mam takie pytanie, którędy idzie sygnał do zegarów z tego czujnika a konkretnie interesuje czy idzie przez białą kostkę pod prawą owiewką. Miałem już problem z tą kostką w momencie jak mi światła gasły, zaśniedziała i styki już generalnie nie dawały rady, przewód do świateł spiełem w oddzielna kostkę i jest ok. Ale wracając do przewodu do czujnika oleju pod bakiem podpina się on do głównej wiązki i gdzie on potem idzie? Obejrzałem czujnik oleju i mechanicznie wygląda ok. Nowego jeszcze nie wsadziłem. Ale jak się okaże, że to nie czujnik trzeba będzie szukać dalej czyli sprawdzić wiązkę od czujnika. Jeżeli idzie przez tą kostkę to duże prawdopodobieństwo że to styki również. Ktoś ma wiedzę na ten temat?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kontrolka oleju
PostNapisane: 26 paź 2010, o 20:34 
GT1 napisał(a):
Dziś wyprułem czujnik poziomu oleju w mojej R1 rn12 . Mam takie pytanie, którędy idzie sygnał do zegarów z tego czujnika a konkretnie interesuje czy idzie przez białą kostkę pod prawą owiewką. Miałem już problem z tą kostką w momencie jak mi światła gasły, zaśniedziała i styki już generalnie nie dawały rady, przewód do świateł spiełem w oddzielna kostkę i jest ok. Ale wracając do przewodu do czujnika oleju pod bakiem podpina się on do głównej wiązki i gdzie on potem idzie? Obejrzałem czujnik oleju i mechanicznie wygląda ok. Nowego jeszcze nie wsadziłem. Ale jak się okaże, że to nie czujnik trzeba będzie szukać dalej czyli sprawdzić wiązkę od czujnika. Jeżeli idzie przez tą kostkę to duże prawdopodobieństwo że to styki również. Ktoś ma wiedzę na ten temat?


Nie rozumiem...
Zdemontowałeś czujnik i oceniłeś ,że mechanicznie wygląda ok?
A czego się spodziewałeś,pęknięcia? :lol:

Pisałeś,że masz drugi czujnik więc go wkładaj a później ewentualnie bedziesz rozmyślał co dalej, bo mam wrażenie,że utrudniasz sobie życie ;)

Przewody czujnika od pierwszej kostki którą znalazłeś idą chyba do głównej wiązki,ale głowy nie dam.

Pisz co zdziałałeś.

Pozdro ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kontrolka oleju
PostNapisane: 27 paź 2010, o 01:10 
Żółwik napisał(a):
GT1 napisał(a):
Dziś wyprułem czujnik poziomu oleju w mojej R1 rn12 . Mam takie pytanie, którędy idzie sygnał do zegarów z tego czujnika a konkretnie interesuje czy idzie przez białą kostkę pod prawą owiewką. Miałem już problem z tą kostką w momencie jak mi światła gasły, zaśniedziała i styki już generalnie nie dawały rady, przewód do świateł spiełem w oddzielna kostkę i jest ok. Ale wracając do przewodu do czujnika oleju pod bakiem podpina się on do głównej wiązki i gdzie on potem idzie? Obejrzałem czujnik oleju i mechanicznie wygląda ok. Nowego jeszcze nie wsadziłem. Ale jak się okaże, że to nie czujnik trzeba będzie szukać dalej czyli sprawdzić wiązkę od czujnika. Jeżeli idzie przez tą kostkę to duże prawdopodobieństwo że to styki również. Ktoś ma wiedzę na ten temat?


Nie rozumiem...
Zdemontowałeś czujnik i oceniłeś ,że mechanicznie wygląda ok?
A czego się spodziewałeś,pęknięcia? :lol:

Pisałeś,że masz drugi czujnik więc go wkładaj a później ewentualnie bedziesz rozmyślał co dalej, bo mam wrażenie,że utrudniasz sobie życie ;)



Pozdro ;)


Spoko, jednak masz mylne wrażenie ...

Jest to czujnik mechaniczny a konkretnie pływak.
Spodziewałem się, że pływak się zawiesił albo nie przesuwa się plynnie w prowadniczkach przez jakiś syf który osiada w misce. Z tym pęknięciem trochę Cię poniosło ale mam nadzieję, że teraz jest bardziej zrozumiałe ;).

Mam drugi czujnik przy drugim silniku niestety u kumpla w garażu i muszę poczekać 2 dni aż wróci więc w miedzy czasie chciałem sprawdzić kostkę dla zabicia czasu. W pewnym momencie myślałem, że nie obejdzie się bez zdejmowania wydechu ale na szczęście wystarczyło tylko zdjąć obudowę od silniczka do EXUPa aby wydostać ten czujnik z michy. Przy okazji okazało się, że czujnik był tylko na jednej śrubie zamiast na dwóch - pozdro dla kolegi od którego kupiłem silnik.


Jeżeli ktoś ma schemacik gdzie te kable dalej idą to proszę o info. Jak nie teraz to przyda się na przyszłość.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kontrolka oleju
PostNapisane: 27 paź 2010, o 10:15 
GT1 napisał(a):
Spoko, jednak masz mylne wrażenie ...

Jest to czujnik mechaniczny a konkretnie pływak.



Dzięki bo nie wiedziałem :lol: :lol: :lol:

Czy szukasz pęknięcia napisałem żartując... :shock: co było myślałem logiczne...

Oczywiście ,że czujnik to pływak, ale na tym polega cała sprawa,że on chodzi luźno, jest dość ciężki i sie nie zawiesza... USZKODZEŃ NA NIM NIE ZOBACZYSZ DEMONTUJĄC I OGLĄDAJĄC...

GT1 napisał(a):
Mam drugi czujnik przy drugim silniku niestety u kumpla w garażu i muszę poczekać 2 dni aż wróci więc w miedzy czasie chciałem sprawdzić kostkę dla zabicia czasu


Rzeczywiście wszyscy musieliśmy o tym wiedzieć, mogłeś napisać to wcześniej, ale cóż...w sumie logiczne każdy kto ma drugi czujnik na wymianę ma go u kumpla i musi poczekać... :haha:


Pytasz, ktoś Tobie radzi a Ty zamiast opisać co zrobiłeś siadasz do kompa "pouczasz" i dyskutujesz...hehe...

To tyle. ;)

Pozdro


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1