r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
Krótkie przygazówki - po co? http://r1r6.pl/zagubiony-temat/krotkie-przygazowki-t13830-20.html |
Strona 3 z 4 |
Autor: | slomek23 [ 24 mar 2016, o 00:11 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
Jest jeszcze jeden bardziej prozaiczny powód Dlatego polecam oglądanie na angielskich stacjach, tam można sie czegoś konkretnego dowiedzieć.... |
Autor: | ArdianR6 [ 24 mar 2016, o 13:41 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
spalinowy dokładnie tak bo te wolne obroty nie prawidłową eksploatacją takiego silnika, a zdecydowanie wyższy zakres obrotów stąd te 'przygazówki' czyli zwiększanie ciśnienia oleju |
Autor: | spalinowy [ 24 mar 2016, o 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
No nie mogę się z tym zgodzić. Jak sądzę większość z nas jak ma jechać na moto, to tuż po odpaleniu silnik pracuje na biegu jałowym żeby się zagrzał a dopiero potem rusza. Więc oznaczałoby to, że niszczymy silniki bo grzejemy je na zbyt niskich obrotach. Idąc dalej to samo przy postoju na światłach. A skoro to byłaby szkodliwa prędkość obrotowa dla silnika to fabrycznie by pracował na np 2 tys. obr/min. zamiast ok 1 tys. |
Autor: | Mad666 [ 24 mar 2016, o 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
olej wolno sie grzeje ! o olej chodzi |
Autor: | Brylant86 [ 24 mar 2016, o 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
Chodzi o równomierne rozgrzanie filnika i oleju. Torowe sprzęty mają dodatkowo chłodnice oleju co niesprzyja równomiernemu rozprowadzaniu ciepła |
Autor: | spalinowy [ 24 mar 2016, o 23:48 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
Ale wiem, że o olej chodzi. Tyle, że gdyby ciśnienie było niewystarczające przy biegu jałowym to nikt by nie konstruował już z założenia źle działającego silnika. Ja wiem, że nasze szlifierki ożywają około 10 tys. ale wtedy zyskują zwyczajnie moment napędowy a smarowanie musi być zawsze poprawne. |
Autor: | dany_47 [ 25 mar 2016, o 00:33 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
Brylant86 napisał(a): Chodzi o równomierne rozgrzanie filnika i oleju. Torowe sprzęty mają dodatkowo chłodnice oleju co niesprzyja równomiernemu rozprowadzaniu ciepła Podczas postoju na jałowym nie ma to znaczenia. nie ma co tej chłodnicy owiewać żeby oddawała ciepło z pełną wydajnością Raczej gdy moto stoi to niewielki ma to wpływ na temperaturę. |
Autor: | piter1098 [ 25 mar 2016, o 09:48 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
slomek23 napisał(a): Jest jeszcze jeden bardziej prozaiczny powód Dlatego polecam oglądanie na angielskich stacjach, tam można sie czegoś konkretnego dowiedzieć.... To może powiesz o co kaman? |
Autor: | slomek23 [ 26 mar 2016, o 15:41 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
Zobaczcie, ze oni robią przygazowki nie tylko jak jest zimny, na gorącym rownież, ten silnik jest tak zestrojony, ze na biegu jałowym bez podkręcania ledwo pracuje. Obi go kręcą, żeby działał w prędkości obrotowej optymalnej dla tego silnika. To jest info od ludzi zajmujących sie motogp 20 lat. A ciśnienie oleju oczywiście, ze jest niższe na jałowym, choć w takim sprzęcie nie sadze żeby ryzykowali zatarcie zwłaszcza, ze w sezonie maja ograniczona liczbę silników. |
Autor: | ArdianR6 [ 26 mar 2016, o 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Krótkie przygazówki - po co? |
spalinowy zapomniałeś o tym, że silnik może pracować pod obciążeniem i bez obciążenia - teraz przemyśl sobie co napisałeś |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |