r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Krótkie przygazówki - po co?
http://r1r6.pl/zagubiony-temat/krotkie-przygazowki-t13830.html
Strona 1 z 4

Autor:  spalinowy [ 22 lut 2016, o 23:24 ]
Tytuł:  Krótkie przygazówki - po co?

Tak sobie oglądałem filmik i się zastanawiam po co robią takie przygazówki?
Mam jakieś przypuszczenia, ale nie chcę dywagować na pusto.
https://www.youtube.com/watch?v=gcSC3gw7FoA

Autor:  dany_47 [ 23 lut 2016, o 00:28 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

Tak samo rozgrzewają silniki po montażu. Tylko czy w sporcie motorowym potrzebują w ten sposób rozgrzewac piece?

Autor:  spalinowy [ 23 lut 2016, o 09:06 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

No właśnie chodzi mi o styl jak to robią. Po montażu to zawsze słuchałem na biegu jałowym czy nic nie dzwoni, jak chciałem rozgrzać to też na równych obrotach, bo słychać jak pracuje. A to to nie wiem co im daje...

Autor:  dany_47 [ 23 lut 2016, o 09:10 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

dzień wcześniej jakbym przeczytał że taki temat jest to bym się na expo Szkopka zapytał :)

Autor:  Mad666 [ 23 lut 2016, o 09:19 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

Może chodzi o smarowanie. Jest taka teoria w aso yamaha że na wolnych obr niewydolna jest pompa oleju.

Autor:  spalinowy [ 23 lut 2016, o 09:36 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

No to w takim razie pytanie do tych co mają zamiast korka wlewu oleju wkręcony manometr czy im ciśnienie zmienia się wraz z obrotami.

Autor:  doktorek1 [ 23 lut 2016, o 17:59 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

Zamiast korka wlewu oleju to możesz sobie zamontowac termometr a nie manometr cisnienia, tam jest tylko nadciśnienie wytwarzane w skrzyni korbowej i nic wiecej.
A taka rozgrzewka jest celowo stosowana dla rozgrzania i dosmarowania wszystkich czesci. Gdyby pyrkal na wolnych obr. to jakie smarowanie miała by glowica albo skrzynia biegów.[slabe ]

Autor:  dany_47 [ 23 lut 2016, o 18:27 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

doktorek1 napisał(a):
Zamiast korka wlewu oleju to możesz sobie zamontowac termometr a nie manometr cisnienia, tam jest tylko nadciśnienie wytwarzane w skrzyni korbowej i nic wiecej.


No to manometr to pokaże :D Montowanie termometrów czy czegokolwiek innego w miejsce korka zawsze się kończy ich zgubieniem ;)

Autor:  doktorek1 [ 23 lut 2016, o 18:51 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

HAHA to sobie wkręc i zobaczysz czy pokaże. Tyle róznych maszyn ma termometry wkręcone i jakoś nikt nie zgubil.

Autor:  spalinowy [ 23 lut 2016, o 21:30 ]
Tytuł:  Re: Krótkie przygazówki - po co?

Jak dla mnie teza o słabym smarowaniu jest dość naciągana, ale któregoś dnia wyznaczę ch-kę ciśnienia od prędkości obrotowej.
Ale jak ktoś będzie miał okazję, to niech podpyta mechaników w paddockach.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/