r1r6.pl
http://r1r6.pl/

zębatka przód -1 czy tył +4 ?
http://r1r6.pl/tuning-optyczny-mechaniczny-f26/batka-przod-czy-t15385.html
Strona 1 z 2

Autor:  Volkov [ 6 lip 2017, o 19:50 ]
Tytuł:  zębatka przód -1 czy tył +4 ?

Witam
Chciałbym zmienić przełożenie w RJ09 na tor. Najczęściej do 600-tek zakładają -1/+2 . Zastanawiam się czy łańcuch nie będzie ocierał o wahacz ? Może lepiej zostać przy przedniej zębatce oryginalnej a tył zmienić na +4 ( -1/+2 to jest to samo co 0/+5 ale zębatki robią co dwa zęby, więc albo +4 albo +6 co już może być przesadą)
Może ktoś przerabiał ten temat ?

Autor:  Mad666 [ 11 lip 2017, o 23:58 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

śmiało można zmieniać dowolnie byle by efekt był dobry
niektórzy na prostej startowej slovakiaring już w połowie prostej startowej mają odcinke co oznacza że ostro mają pozmieniane

Autor:  Volkov [ 13 lip 2017, o 08:29 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

zamówiłem -1/+2 oczywiście komplet z łańcuchem 530 , wydaje mi się że przełożenie będzie optymalne, bo jak na razie na prostych zostaje daleko w tyle...

Autor:  Mad666 [ 18 lip 2017, o 09:17 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

wtedy co byliśmy razem to R6 na której jeździłem też tak miała i jeździłem tak szybko jak Rjedynki :D o tyle że SIlezja jest wolnym torem, bo na Slovakiaring nie było by szans.

Autor:  tomcy [ 18 lip 2017, o 12:15 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

no na prostej tak ale dalej :stres:

jeżdżę na -1 +2 też na Słowacji i jak będę następnym razem popróbuje z zębatkami

Autor:  Volkov [ 18 lip 2017, o 12:52 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

czekam wciąż na przesyłkę z dixer parts, ma dojść w tym tygodniu, jeśli zdążę zamontować przed niedzielą to chyba pojadę w niedzielę przetestować nowy napęd na silesi :)

a tak już zupełnie teoretycznie... zastanawiam się czy jest duża różnica między -1/+2 w stosunku do 0/+6 , z moich przeliczeń wynika że to tylko jeden ząb różnicy na tylnej zębatce,a byłoby proście i taniej zmieniać tylko tylną

Autor:  Mad666 [ 21 lip 2017, o 14:38 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

ja bym tylko przód zmienił bo tak ja robie

Autor:  Volkov [ 23 lip 2017, o 19:26 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

Test zębatek był krótki, pod koniec drugiej sesji zaczęło lać i kicha z jazdy. W każdym razie zębatki -1/+2 to idealne rozwiązanie. Biegi wyraźnie krótsze, na wyjściu z winkla na dwójce jest już ciekawie :) Na prostych gdzie wcześniej wystarczała 4-ka do odcinki teraz trzeba wbić 5, wszystkie winkle można robić na tych samych biegach tylko że dużo dynamiczniej.

Autor:  Mad666 [ 25 lip 2017, o 13:10 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

czyli jeszcze masz bufor na bieg nr 6 czyli jednak od razy -2 było by tez do zaakceptowania

Autor:  Volkov [ 27 lip 2017, o 16:11 ]
Tytuł:  Re: zębatka przód -1 czy tył +4 ?

Mad666 napisał(a):
czyli jeszcze masz bufor na bieg nr 6 czyli jednak od razy -2 było by tez do zaakceptowania

- 2 z przodu ? czyli -2/+2 (to daje tyle co tył +8 ) to już by było mieszanie biegami, do przeżycia byłaby zmiana samego tyłu na +6 czyli 0/+6 ale to przełożenie które mam jest OK (-1/+2 = 0/+5)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/