r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Parę pytań
http://r1r6.pl/warsztat-f25/par-pyta-t14211-30.html
Strona 4 z 5

Autor:  1qazse4 [ 14 maja 2016, o 09:18 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

Troche upraszczasz, zawieszenie tak jak silnik ma swoje czasy serwisowe i po prostu należy je przestrzegać i modyfikować proporcjonalnie do umiejętności.

Ale jak czytam, ze na podstawowym szkoleniu szkoły X na radomiu, organizator ogłasza, ze będzie możliwa regulacja zawieszenia, gdzie większość osób jest pierwszy raz na kartingu i nawet nie wie co to zawieszenie robi i gdzie się znajduję :roll: , ale od razu wpajają im jaka to regulacja zawieszenia jest ważna i jaki będzie miała wypływ na ich dynamikę jazdy, to tak - uważam to trochę za naganianie.

Autor:  marcinrednose [ 14 maja 2016, o 09:56 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

Regulacja to.co innego niz serwis.

Autor:  motorzystaa [ 14 maja 2016, o 10:57 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

Żadna regulacja nie ma sensu jak nie było serwisu.
Kupiłem swoją R6 i jeździłem nią 3 sezony. Jazda tylko miejska. Dało się jeździć nie widziałem nic niepokojącego, ale jak już oddałem do serwisu i po wymianie oleju i uszczelniaczy odebrałem moto to czuć było różnice w prowadzeniu. Po niedługim czasie pojechałem do siedziby BFG gdzie zawiecha została dostrojona do mojego stylu jazdy.

Wiadomo każdy serwis zajmujący się tylko tym będzie nam mówił, że do zawieszenia trzeba zaglądać co roku, zmieniasz olej w silniku to zmień w lagach bo on tez pracuje i się starzeje bez względu czy naparzamy na torze czy w koło komina.

Trzeba jasno powiedzieć że większość użytkowników motocykli zagląda do przedniego zawieszenia jak się poci albo już cieknie, a do tylnego wcale.

Autor:  piter1098 [ 14 maja 2016, o 11:18 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

motorzystaa napisał(a):
Trzeba jasno powiedzieć że większość użytkowników motocykli zagląda do przedniego zawieszenia jak się poci albo już cieknie, a do tylnego wcale.


To racja,jak się chce w pełni czerpać radość z jazdy szczególnie po naszych "wspaniałych" zakrętach,to nie tylko na opony trzeba patrzeć ale i na stan zawiasów.W sumie robota raz w roku,ewentualnie można by raz na 1.5 czy 2 lata robić taki serwis,a będzie bezpieczniej i przyjemniej :) Sam będę w swoich moto robić przody ale jeszcze muszę trochę poczekać z tym :(
Ale myślę,że warto takie operacje robić by uniknąć wypadku na zakręcie,bo to chyba zaraz po oponach i umiejętnościach kierowcy następna z przyczyn upadków na łukach,które kończą się nie raz tragicznie... :(

Autor:  motorzystaa [ 14 maja 2016, o 11:31 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

Wiele razy się czyta "Z niewyjaśnionych przyczyn motocyklista stracił panowanie na zakręcie/łuku ..... " I nawet motocyklista nie wie co się stało.

Autor:  skolmal14 [ 14 maja 2016, o 17:49 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

Marcin , a co tu się znać ? Każdy mechanik zrobi to samo , uszczelniacze wymieni , wyczyści , zmieni olej , moze jak bd mu sie chciało pomierzy sprężyny i tyle ;) jak Bedzie jakis super specjalista to Ci spoleruje golenie ... Tez bym nie wierzył wszystkiego co Ci powie mechanik , bo wierzyć na słowo też nie jest dobrze :) skad masz pewność ,ze cię nie oszukali ? Co do innej jazdy po serwisie zawieszenia to chyba proste , nowy olej to laga inaczej pracuje ... Olej w sumie mozna wymienić co sezon , a w sumie powinno sie , bo duzo roboty nie ma... Tak jak piszą duzo osob zagłada do zawiasu dopiero jak cieknie.

Sorry za polskie znaki itp . Ale pisze z tel

Autor:  Draco [ 14 maja 2016, o 19:57 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

skolmal14 napisał(a):
Marcin , a co tu się znać ? Każdy mechanik zrobi to samo , uszczelniacze wymieni , wyczyści , zmieni olej , moze jak bd mu sie chciało pomierzy sprężyny i tyle ;)



Nie, nie każdy.

Dany jeśli motocykl Szkopka i Paska kosztują 10-15 razy wiecej niz w salonie tzn ze ich motocykle kosztują ponad milion złotych...poniosło troche? :D


Marcinrednose - zgadzam sie w 100%

Firmy od zawieszen zajmujące sie tylko nim nie pozwolą sobie na spapranie roboty jak mechanik z aso ktory ma jeszcze do zrobienia 20 motocykli i w kazdym co innego.

Ja nie słyszałem złego słowa BFG , za to o mechanikach z ASO ja sam moge napisać biblie zjebanych serwisów,a byłaby i tak ona kroplą w morzu...

Niektórzy z Was to chyba żyją jeszcze w bajce o nazwie "oddam motocykl do pana z koszulką z napisem yamaha i moge spac spokojnie a potem juz tylko zapierd**lać"

Jakbyście wiedzieli jak pracują takie firmy jak Liberty Motors, jakie są wymagania co do doświadczenia oraz jaka panuje tam atmosfera to byście nie chcieli tam oddać składaka WIGRY 3,a co dopiero motocykl za kilkadziesiąt tysięcy do ktorego przysiada 18letni praktykant z dziewiczym wąsem,pryszczami,twarzą myślą niezmąconą i telefonem w ręku z zalogowanym fejsbukiem, ktory po miesiącu staje sie fachowcem w kazdym aspekcie motocykli i ich otoczki. (przynajmniej w gębie)

Jeśli chodzi o "modę" to bardzo dobry kierunek...lepiej żeby modne było bezpieczenstwo nawet przesadne niż jakieś pierdolniki typu klamki w kolorze czy kretynskie naklejki z napisami "to nie iż...za siadanie lanie w morde" czy jeszcze bardziej idiotyczne tablice rejestracyjne imienne z kasywami ktore wywołują salwy śmiechu.

Reasumując:

Ja jak chce zjeść pączka to ide do dobrej cukierni, a nie do supermarketu...ale każdy ma własny system priorytetów ;)

żeby nie było offtopu to do lag lej yamalube 10W :)

Autor:  skolmal14 [ 14 maja 2016, o 20:07 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

Zakupiłem motula 10w expert jak dobrze pamietam :P co do pracownikow to wiem to z autopsji ;) bo w rodzinie tez prowadzimy firmy i wiadomo jak to jest z ludźmi , jeden jest taki , a inny taki

Autor:  skolmal14 [ 14 maja 2016, o 20:34 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

Sorki za PPP ale chce żeby było widać ...

Pytanie czy warte sa cos te wyświetlacze biegów z Allegro za około 80zl?

Autor:  motorzystaa [ 14 maja 2016, o 20:49 ]
Tytuł:  Re: Parę pytań

podaj linka to Ci powiem :D

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/