r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
http://r1r6.pl/warsztat-f25/olej-filtrze-powietrza-brak-ladowania-t13333-10.html
Strona 2 z 2

Autor:  Brylant86 [ 16 wrz 2015, o 22:39 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

z tego co wiem mierzy się oporność miedzy trzema przewodami wychodzącymi z alternatora aby ocenić jego kondycję. Temat był przerabiany jakiś czas temu na forum, poszukaj a znajdziesz odpowiedz jak ocenić jego kondycję

Autor:  dany_47 [ 17 wrz 2015, o 08:10 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

w serwisówce jest opisane jak to się mierzy.
jest 2 czy 3 sposoby mierzenia.
Prąd międzyfazowy, rezystancja i przebicie do masy.
Odpal sobie serwisówke i napewno znajdziesz, u siebie też po serwisówce mierzyłem.

Autor:  Brylant86 [ 17 wrz 2015, o 08:50 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

dany_47 napisał(a):
w serwisówce jest opisane jak to się mierzy.
jest 2 czy 3 sposoby mierzenia.
Prąd międzyfazowy, rezystancja i przebicie do masy.
Odpal sobie serwisówke i napewno znajdziesz, u siebie też po serwisówce mierzyłem.



o własnie, wiedziałem że gdzieś dzwoni, ale własnie nie do końca gdzie :)

Autor:  dany_47 [ 17 wrz 2015, o 13:12 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

prąd międzyfazowy na odpalonym silniku i mierzysz napięcie w kombinacji 3 przewodów (1-2. 1-3. 2-3) przy 5000RPM. Wartości powinny zawierać się między 60-100V

Przebicie do masy to jeden "próbnik" miernika w kabel ze statora a drugi na minus akumulatora albo ramę motocykla i miernik w tryb sprawdzania przewodności. Jak wykaże przewodzenie z cewki na mase to stator uwalony.

A rezystancja to wiadomo, w seriwsówce masz opisane ile powinna mieć dla cewek statora.

Autor:  Thalion1988 [ 17 wrz 2015, o 15:33 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

Z calym szacunkiem ale tym pomiarem rezystancji to sobie mozna d..e podetrzec. Prawidlowa rezystancja powinna sie zawierac w granicach 0.27-0.33 Ohma. Zakladajac ze ktos bedzie dokonywal pomiaru zwyklym miernikiem za kilkanascie/kilkadziesiat zlotych jest to tak niska wartosc, ktora bedzie dodatkowo oklamana przez rezystancje przewodu wychodzacego z dekla i rezystancje przewodow miernik oraz rezystancje styku bolca miernika z pinem w kostce, ze sumarycznie wychodzi pomiar, ktorym moim zdaniem nie ma sensu sie sugerowac. Powiem szczerze, ze dokonalem juz tego pomiaru i miernik pokazal 0,4 Ohma, jednak bylo to przy nagrzanym motocyklu, a wiadomo ze rezystancja rosnie wraz ze wzrostem temperatury, jednak pokusze sie o wykonanie pomiaru przy okolo 20 stopniach Celcjusza, tak jak zaleca serwisowka.

Ciekawa uwaga z tymi napieciami przy 5 tys. obrotow. Sam dzisiaj przestudiowalem serwisowke i nzalazlem tylko dane o opornosci.

Dzisiaj rozmawialem telefonicznie z gosciem, ktory przewija takie uzwojenia i powiedzial mi ze roznice 40,37,35V to bardzo duze roznice i prawdopodobnie stator jest walniety.

Dzisiaj jeszcze dokonam pomiaru tej rezystancji a takze musze zmierzyc napiecie na wyjsciu z regulatora zeby wykluczyc zasniedziale styki lub problemy z aku, ale podejrzewam ze do niczego nowego mnie to nie doprowadzi, i stator pojedzie do regeneracji

Autor:  dany_47 [ 17 wrz 2015, o 19:05 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

Czy masz miernik za 15PLN czy za 150 PLN to nie wnikam czy Ty się nim podcierasz czy nie ;)
Miesiąc temu sam diagnozowałem u siebie w R6 system ładowania, mierzyłem zwykłym prostym miernikiem (nie wiem za ile PLN :D ).
Wszystkie pomiary wyszły mi w normie więc wymieniłem regulator. Byłem dziś w ASO gdzie stoi R6 i na nowym regulatorze ładowanie w normie.

Jak się przyłożysz to każdy pomiar jesteś w stanie wykonać poprawnie. Jak to robisz na "odpierd*l" to i takie otrzymujesz wyniki. Jak sądzisz że twój miernik to "pis of szit" to podjedź do elektryka, postaw mu 2 piwa i Ci zmierzy "pro" miernikiem. Ewentualnie zainwestuj w miernik, napewno w życiu jeszcze nie raz Ci się przyda.

Autor:  Thalion1988 [ 18 wrz 2015, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

eh odnosnie dokladnosci pomiarow to jestem mgr inzynierem po elektrotechnice i zajmuje sie tym takze znam sie na miernikach i nie zamierzam sie spierac co do poprawnosci mojej opini, a 95% tzw elektrykow rowniez dysponuje miernikami wartymi tyle co dobre piwo.


Odnosnie mojego problemu to przy wymianie dekla porobilem zdjecia statora poniewaz wydawal mi sie zmeczony i teraz wyslalem te zdjecia do kolesia, ktory zajmuje sie przewijaniem uzwojen. Stwierdzil ze jest spalony i prawdopodobnie on bedzie problemem. W zasadzie zdecydowalem sie juz na wymiane uzwojenia.

Nie wiem ktos moze czy stator z yamaha roczniki 03-05 podejdzie do rocznika 02? Gdzies czytalem ze podejdzie ale nie mam pewnosci a dostep do uzywek z rocznikow 03-05 jest duzo lepszy.

Edit:
Odpowiem sobie sam na moje pytanie, stator z rocnzikow 03-05 nie pasuje do rocznika 02, ma mniejsza srednice wewnetrzna i poprostu nie podejdzie (roznica 2mm)

Po wymianie statora jak reka odjal, wszystkie problemy ustaly, dodam, ze wszystkie pomiary poza napieciem ladowania wskazywalo na to ze stator nie jest uszkodzony

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/