r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Łożysko koła tylnego.
http://r1r6.pl/warsztat-f25/ysko-tylnego-t12871.html
Strona 1 z 1

Autor:  PaulR6 [ 18 maja 2015, o 07:54 ]
Tytuł:  Łożysko koła tylnego.

Witam,
nie mogłem znaleźć na forum więc nowy wątek.

Czy ma ktoś wiedzę czy lepiej kupić normalne łożyska 2RS czy 2RSC3. 2RS jak wiadomo jest to krycie gumą z obu stron zeby dłużej utrzymać smar w łożysku - ok. Pytanie co do luzu. Czy lepiej z C3 czy bez? Sprzęt r6 RJ11 2007

Autor:  spalinowy [ 18 maja 2015, o 19:52 ]
Tytuł:  Re: Łożysko koła tylnego.

Symbole od C2 do C5 określające tzw. luz promieniowy lub jak kto woli luz poprzeczny łożyska.
Łożyska z powiększonym luzem stosuje się przykładowo wtedy gdy wymagane jest mocniejsze osadzenie łożyska na wałku. Wałek wykonywany jest wówczas w innej tolerancji. Najczęściej z powodu wibracji, częstych skoków temperatury pracy oraz dużych obciążeń dynamicznych. Ogólnie jednak stosowanie łożysk z powiększonym luzem pozwala uzyskać bardzo niskie opory toczenia kosztem minimalnie mniejszej precyzji.

Ja bym jednak sugerował 2RS. Opory w łożysku są pomijalne w stosunku do opony. Poza tym luz całkowity/końcowy to suma luzów w poszczególnych węzłach, wiec gdzie się da, to bym kasował luz.

Autor:  pies [ 20 maja 2015, o 06:36 ]
Tytuł:  Re: Łożysko koła tylnego.

a ja bym proponowal oryginalne z pewnoscia beda wlasciwe :roll:

Bearing
93306-20531-00
$21.53

igielkowe

Bearing
93317-43580-00
$24.09

simering

Oil Seal
93106-40013-00
$6.35

Autor:  PaulR6 [ 20 maja 2015, o 17:14 ]
Tytuł:  Re: Łożysko koła tylnego.

Spalinowy dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Po konsultacjach z działem inżynierskim maszyn wirujących w pracy postanowiłem wybrać jednak z luzem C3. Zobaczymy jak będą się sprawować. Łożyska z luzem C3 mają pracować lepiej w zmiennym obciążeniu oraz pod wpływem wibracji spowodowanymi nierównościami na drodze (czytaj dziurami).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/