r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
Łożysko koła tylnego. http://r1r6.pl/warsztat-f25/ysko-tylnego-t12871.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PaulR6 [ 18 maja 2015, o 07:54 ] |
Tytuł: | Łożysko koła tylnego. |
Witam, nie mogłem znaleźć na forum więc nowy wątek. Czy ma ktoś wiedzę czy lepiej kupić normalne łożyska 2RS czy 2RSC3. 2RS jak wiadomo jest to krycie gumą z obu stron zeby dłużej utrzymać smar w łożysku - ok. Pytanie co do luzu. Czy lepiej z C3 czy bez? Sprzęt r6 RJ11 2007 |
Autor: | spalinowy [ 18 maja 2015, o 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Łożysko koła tylnego. |
Symbole od C2 do C5 określające tzw. luz promieniowy lub jak kto woli luz poprzeczny łożyska. Łożyska z powiększonym luzem stosuje się przykładowo wtedy gdy wymagane jest mocniejsze osadzenie łożyska na wałku. Wałek wykonywany jest wówczas w innej tolerancji. Najczęściej z powodu wibracji, częstych skoków temperatury pracy oraz dużych obciążeń dynamicznych. Ogólnie jednak stosowanie łożysk z powiększonym luzem pozwala uzyskać bardzo niskie opory toczenia kosztem minimalnie mniejszej precyzji. Ja bym jednak sugerował 2RS. Opory w łożysku są pomijalne w stosunku do opony. Poza tym luz całkowity/końcowy to suma luzów w poszczególnych węzłach, wiec gdzie się da, to bym kasował luz. |
Autor: | pies [ 20 maja 2015, o 06:36 ] |
Tytuł: | Re: Łożysko koła tylnego. |
a ja bym proponowal oryginalne z pewnoscia beda wlasciwe Bearing 93306-20531-00 $21.53 igielkowe Bearing 93317-43580-00 $24.09 simering Oil Seal 93106-40013-00 $6.35 |
Autor: | PaulR6 [ 20 maja 2015, o 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Łożysko koła tylnego. |
Spalinowy dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Po konsultacjach z działem inżynierskim maszyn wirujących w pracy postanowiłem wybrać jednak z luzem C3. Zobaczymy jak będą się sprawować. Łożyska z luzem C3 mają pracować lepiej w zmiennym obciążeniu oraz pod wpływem wibracji spowodowanymi nierównościami na drodze (czytaj dziurami). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |