r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Ciezko odpala na cieplym silniku
http://r1r6.pl/warsztat/ciezko-odpala-cieplym-silniku-t2415-10.html
Strona 2 z 5

Autor:  filipwolsztyn [ 17 kwi 2011, o 13:25 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Witam i mam jakies wiesci co do luzow zaworowych to mieszcza sie w dolnej granicy toleracji tzn wylotowy powyzej 0,2 a ssacy powyzej 0,1 dokladniej zmierze jak tylko kupie szczelinomiesz z dokladniejsza podzialka bo mam tylko od 0,1 mm.
Ale martwi mnie cos innego spuscilem a gdy zdjalem dekiel od pradnicy wyciekl mi tam olej moze sie myle ale chyba nie powinno byc tam oleju chyba ze sie myle? Wywalilo mi zimmering? Dodam ze gdy odpale moto i odlacze wezyk od odpowietrzenia skrzyni korbowej to calkiem niezle tamtedy dmucha.

Autor:  RafalTBG [ 17 kwi 2011, o 13:32 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

olej powinien tam byc ;] dziwne ale prawdziwe ;]


co do przedmuchow to tak jak by pierscienie ( ostatecznie uszczelka) lecz to nie jest na 100% ale zazwyczaj przedmuchy sie z tego biorą. Tzn ten wezyk to chodzi ci o odme co idzie do airboxa ?

Autor:  filipwolsztyn [ 17 kwi 2011, o 16:33 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Tak dokladnie o odme mi chodzi o ten wezyk ktory idzie do airboxu. W przyszlym tyg kupie sobie manometr bo tym samochodowym ktory pozyczylem nie moge dojsc. Tak ze wszystko na bierzaco bene pisal tutaj najwczesniej w czwartek bede mogl sie za to brac (niestety trzeba czasami pracowac).
Dziekuje na informacje i pozdrawiam.

Autor:  RafalTBG [ 17 kwi 2011, o 17:10 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

w wiekszosci manometrow w instrukcji oisze ze:

- przy odcietym doplywie paliwa (zeby nie uszczelnialo pierscieni)
- przy wykreconych wszystkich swiecach
- przy otwartej przepustnicy na maxa
-z dobrze naladowanym akumulatorem

z doswiadczenia moge ci podpowiedziec ze jesli koncowke manometru bedziesz mial gumową a nie wkrecaną to przydała by ci sie druga osoba a ty muszisz BARDZO mocno dosciskać prawie z calych sil :krol: Ktos kreci rozrusznikiem az wskazowka nie bedzie szla bardzoej do gory (bo zapamietuje) max polozenie z calego pomiaru. Zazwyczaj kreci sie ok 5 sek


Jesli natomiast bys robil probe olejową to max 5-10ml oleju. Ja kiedys na jednym aucie kolegi z probą olejowa zamknalem manometr :/ naszczecie sie nie uszkodził. Oczywiscie były nieprawidlowosci na cilnidrze.

Autor:  filipwolsztyn [ 20 kwi 2011, o 23:31 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

zmierylem cisnienie nowym manometrem z taka wkrecana koncowka. I co sie okazalo ten moj niby mechanik nazwijmy go partaczek mowil ze mam po 5 -6 atmosfer a tu moje zdziwienie na zimnym silniku mam 12 gdy wleje 5ml oleju wzrasta do 14-15.
Natomiast na cieplym silniku spada w zaleznosci od temperatury najnizsze jakie udalo ni sie zmierzyc do 7 dodam ze gdy na rozgrzanym silniku wleje 5ml oleju wzrasta do 8-9.
Zatem nie wiem czy dobrze wnioskuje ale mimo tego ze luzy zaworowe przynajmniej te minimalne ktore mierzylem sa jednak zbyt male i zawory na rozgrzanym silniku nie domykaja sie.
Bede musial ustawic luzy zaworowe w gornej granicy tolerancji jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi.
Aha odrazu zapytam bo nie chcial bym zlego zestawu kupic srednica plytek zaworowych wynosi 7,48 ?

Autor:  matrix0070 [ 21 kwi 2011, o 20:40 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

średnica tak jak pisałeś, yamahowska 7,48. Co do luzów (kup sobie porządny szczelinomierz bo popularny co 0.05 jest zbyt mało dokładny co do motocykli, musi być ze skokiem co jedną setną, wtedy zrobisz to tak jak Pan Bóg i Japończyk z fabryki przykazuje!!! ;) ) Zaleca się ustawiać środkowy zakres w widełkach tolerancji a najlepiej nawet bliżej pod dolny zakres (ciaśniejsze) zarówno wydechowe jak i ssące. Uprzedzając od razu kolejne pytanie (DLACZEGO?) Żeby Ci się zawory podpierały to już totalnie kicha musiała by być, na pewno Ci się nie podeprą nawet jak masz 0.03 na zimnym poniżej normy. A dlaczego ustawia się pod dolną granicę? Bo owszem materiał w miarę nagrzania rozszerza się (luzy teoretycznie powinny się kasować) ale głowica również się nagrzewa i puchnie co powoduje że luzy w rozgrzanym japońskim silniku motocyklowym się zwiększają (przykład z praktyki, nie teorii: mi i 3 innym kolegom w motocyklach przed regulacją stukający zawór znacznie bardziej dawał o sobie znać <głośniej i w szerszym zakresie obrotów> po jeździe, przy dobrze nagrzanym silniku) tutaj tyczy się to wydechowych bo to one bardziej "pracują" termicznie i to one najczęściej też są powodem regulacji. A skoro i tak podejrzewasz zawory najpewniej będzie z nimi wycelować idealnie w sam środek skali tolerancji

Autor:  filipwolsztyn [ 23 kwi 2011, o 07:19 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Jednak niechce mi sie tego robic. gadalem z kolesiemii polecili mi innego mechanika. Dzisiaj go zawioze i mam nadzieje ze do otwarcia sezozu w wolsztynie zdazy mi go zrobic.
Apropo otwarcia zapraszam na wolsztynskie otwarcie sezonu ktory odbedzie sie 1 maja http://www.wtmwolsztyn.pl/ ktore polaczone sa z obchodami dni ziemi wolsztynskiej od 30kwietnia do 1 maja z parada Parowozow wlacznie http://www.dniwolsztyna.wolsztyn24.pl/program_2.html

Autor:  filipwolsztyn [ 26 kwi 2011, o 20:46 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Witam nadal mam problem z tym motorem. Ustawilem wszystkie zawory tak jak nalezy tzn po srodku tolerancji z tendencja w gore.
Zauwazylem ze mialem przestawiony lancuszek rozrzadu o jeden zabek wiec to poprawilem.
Ale nadal mam problem na zimnym pali super a gdy tylko sie rozgrzeje nie chce odpalic.
Mierzylem cisnienie na zimnym jest moze o jedna atmosfere wyzsze niz przed ustawieniem zaworow albo moze akumulator mialem bardziej naladowany wychodzi mi ponad 12 natomiast na rozgrzanym spada do 6-7 nawet proba olejowa daje wynik okolo 9 czyzby problem tkwil w glowicy co o tym sadzicie?

Szczerze mowiac juz mi rece opadaja nie mam koncepcji co mam teraz sprawdzac :(

Autor:  RafalTBG [ 28 kwi 2011, o 21:40 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

jak po probie z olejem nie ma wlasciwego cisnienia to prawdopodobnie zawory w skrajnym przypadku uszczelka. Ale uszczelke bym raczej wykluczył bo masz tak na wszytskich cylindrach. Ostatecznie masz zjebany miernik lub coś zle mierzysz

po 1 odciete paliwo
po 2 rolgaz na maxa
po 3 wykrecone wszytskie swiece
po 4 naladowany aku

powodzenia :witam:

Autor:  filipwolsztyn [ 29 kwi 2011, o 23:12 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Mierzylem dokladnie tak jak pisales. I Ciagle jest taka roznica. Mam jeszcze jedno pytanie czy to mozliwe ze pierscienie byly kiedys przegrzane i gdy sie rozgrzeja to nie uszczelniaja dobrze i dlatego taka roznica w pomiarach miedzy zimnym a cieplym silnikiem?

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/