r1r6.pl
http://r1r6.pl/

naprawa powypadkowa
http://r1r6.pl/warsztat/naprawa-powypadkowa-t7200.html
Strona 1 z 1

Autor:  dawid2511 [ 11 kwi 2012, o 11:29 ]
Tytuł:  naprawa powypadkowa

witam wszystkich. od dwóch sezonów jestem posiadaczem r1 z 2001r. zakladam nowy temat, gdyż 3 tyg temu miałem małego szlifa na drodze i niestety pare części jest do wymiany, przednie koło wraz z tarczami, jedna laga i jeden dolny pług, i tu mam do was pytanie. lewa laga skrzywiła się przy dolnej pułce (nie duzo) tak że na koncu miedzy lewą lagą a prawą jest ok 2 cm róznicy, więc w tym pzypadku lepiej wymienić całą lage czy tylko element skrzywiony dodam że obie lagi pracują normalnie, czy jest jakiś domowy sposób by sprawdzić czy druga laga jest prosta. z góry dzięki za odp. pzdr dla miołsników r1 i r6

Autor:  Sensei [ 11 kwi 2012, o 13:27 ]
Tytuł:  Re: naprawa powypadkowa

Są zakłady gdzie prostują lagi. Z tego co piszesz u ciebie jest minimalne skrzywienie więc nie powinno być problemu. Przy tym co robili to pewnie pikuś.

Autor:  dawid2511 [ 11 kwi 2012, o 13:42 ]
Tytuł:  Re: naprawa powypadkowa

owszem nie jest to duże skrzywienie, ale na moje oko wydaje mi się, że w miejscu skrzywienia jest minimalne pęknięcie golenia.

Autor:  lakissier [ 11 kwi 2012, o 19:50 ]
Tytuł:  Re: naprawa powypadkowa

Jeżel moto w coś przydzwoniło (tak wnioskuję jak laga krzywa) to przygotuj się także na wymianę półek... są aluminiowe i zazwyczaj się poprostu krzywią... łożysko główki też mogło dostać. Lagę tą drugą także powinieneś sprawdzić na tokarce bo nie wszystko widać czarno na białym. Możesz wyjąć ją z półki i spróbować obracać w goleniu, czy nie ma oporów w w jakimś momencie co mogłoby wskazywać na skrzywienie... inny sposób to wyciągnąć rurę z golenia i przetoczyć po czymś płaskim.

Autor:  darekR1 [ 11 kwi 2012, o 19:58 ]
Tytuł:  Re: naprawa powypadkowa

zadnych polek nie trzeba wymieniac przy tak drobnej rozjebce :) jesli pekl ci golen to bedzie trzeba wymienic,jesli tylko skrzywiles rure nosna to na allegro sa dostepne nowe rury o roznych srednicach,albo wyslac do prostowania.pytasz jak sprawdzic 2ga rure? najprosciej zdemontowac ja z golenia i przylozyc do niej poziomice ;)

Autor:  lakissier [ 11 kwi 2012, o 20:03 ]
Tytuł:  Re: naprawa powypadkowa

Swojego czasu miałem 2 gleby. Jeszcze nie na R6... Raz przydzwoniłem w samochód przy 20 km/h (wymusiła mi pierwszeństwo) i moto "patrzyło" krzywo, myślałem że lagi a co się okazało? Lagi całkowicie proste a krzywe półki.

Druga sytuacja... szlif w zakręcie na piasku i krawężnik... przód znowu krzywy. Lagi proste. Półki skrzywione.


???

Autor:  RafalTBG [ 11 kwi 2012, o 20:55 ]
Tytuł:  Re: naprawa powypadkowa

mam dolną pulke jak cos tanio w idealnym stanie

Autor:  darekR1 [ 11 kwi 2012, o 21:49 ]
Tytuł:  Re: naprawa powypadkowa

lakissier- to musiales sie jakos postarac by tak krzywic polke ;)

Autor:  dawid2511 [ 12 kwi 2012, o 08:35 ]
Tytuł:  Re: naprawa powypadkowa

dzięki panowie za odpowiedzi. cały przód w moto rozmontowałem, niestety z powodu drutów w barku mogłem tylko patrzeć jak kumpel wszystko rozkręca :evil: . moto nie miało dzwonu, na dość dużym rondzie (poza miastem) sie przewróciłem jechałem przy wewnetrznej krawędzi i musiałem jakiś brud złapać tylnym kołem. wracając do r1 półka wydaje sie prosta ale łożysko i tak będę musiał wymienić gdyż czuje się minimalny luz jak się ruszy półką w przód i w tył, a żeby sprawdzić czy półki są proste to nie wystarczy poprostu wkręcić 2 proste lagi :?: co do lagów to kumpel przyjdzie w sobote to rozkręcimy, i tak jak mowicie lage wystarczy przeturlać by sprawdzić a GOLEŃ :?: sory za nie przestrzeganie regulaminu już śmigam na powitalnie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/