Teraz jest 29 wrz 2024, o 03:24

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Luzy zaworowe, łancuch rozrządu a wpływ na kompresje silnika
PostNapisane: 14 mar 2016, o 21:31 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 9 lut 2016, o 19:39
Posty: 61
Sprzęt: r6
Imie: Marcin
Lokalizacja: UK
Witam.

Ma pytanie, ostatnio przy okazji poznania nowego mechanika... Koleś pojechał ze mną i sprawdził u siebie też profilaktycznie kompresje. Ma na dwóch cylindrach po 11bar, na 3 ok 9,5 bara i na czwartym ok 8,5 bara czyli kijowo..

Po za tym słychać cykanie na zaworach i mechaniol :) powiedział, że oprócz tego słychać łańcuszek rozrządu i po sprawdzeniu świec i kompresji stwierdził, że po regulacji zaworów itd kompresja będzię większa na cylindrach, to prawda czy pieprzy bzdety ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Luzy zaworowe, łancuch rozrządu a wpływ na kompresje silnika
PostNapisane: 14 mar 2016, o 21:42 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 07:13
Posty: 45
Sprzęt: r6 rj03,r6 rj12
Imie: maciek
Lokalizacja: jaworzno
Jeśli luz zaworowy zmniejszy się na tyle że nawet listek o grubości 0,02 mm od szczelinomierza nie wchodzi pomiędzy krzywkę wałka a popychacz szklankowy wtedy kompresja może być mniejsza gdyż zawór jest wtedy niedomknięty. Nie spotkałem się jeszcze z tym w yamahah ale w paru starych kawasaki np. zephyr 750 czy młodszy brat zr7 tam luzy lubiły zniknąć i sprzęty odpalały z mozołem i słabo jeździły. Generalnie trzeba sprawdzać takie rzeczy jeśli moto ma już powyżej 20-30 tysi lub nie znamy prawdziwego przebiegu albo jak jest intensywnie eksploatowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Luzy zaworowe, łancuch rozrządu a wpływ na kompresje silnika
PostNapisane: 14 mar 2016, o 22:12 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 9 lut 2016, o 19:39
Posty: 61
Sprzęt: r6
Imie: Marcin
Lokalizacja: UK
OK ale mniejsza tzn o dużo mniejsza, że na przykład zamiast 11barów pokazuje 8,5 bara ?

Czy miało by to wpływ na kompresje na wszystkich cylindrach jednocześnie, czy np dwa zawory mogą byc kijowe a przez to kompresja na dwóch cylindrach a reszta w miarę ok, już pomijając, że 11barów to i tak mało. Przebieg to ponad 40 tyś km, a naprawdę h... wie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Luzy zaworowe, łancuch rozrządu a wpływ na kompresje silnika
PostNapisane: 14 mar 2016, o 22:21 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
Według mnie zawory cykaja jak mają za duży luz a nie za maly


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Luzy zaworowe, łancuch rozrządu a wpływ na kompresje silnika
PostNapisane: 14 mar 2016, o 22:27 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 9 lut 2016, o 19:39
Posty: 61
Sprzęt: r6
Imie: Marcin
Lokalizacja: UK
Tzn, że jak jest za duży to się odnosi jakoś do kompresji ? Ja przepraszam za takie pytania ale zero mechaniki a 99% to teorii tylko, przy czym nie wiedząc co jest co :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Luzy zaworowe, łancuch rozrządu a wpływ na kompresje silnika
PostNapisane: 14 mar 2016, o 23:08 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 07:13
Posty: 45
Sprzęt: r6 rj03,r6 rj12
Imie: maciek
Lokalizacja: jaworzno
Za duży luz nie ma wpływu bo np. jeśli na ssących czy wydechowych będziesz miał nawet 0,2 mm więcej to zawór później i tak się zamknie. Za mały luz będzie miał wpływ na rozgrzanym silniku. Zero luzu ma wpływ już przy samym odpalaniu na zimnym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Luzy zaworowe, łancuch rozrządu a wpływ na kompresje silnika
PostNapisane: 28 mar 2016, o 08:24 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 9 lut 2016, o 19:39
Posty: 61
Sprzęt: r6
Imie: Marcin
Lokalizacja: UK
Jak by ktoś miał podobne objawy,że kompresja jest mniejsza na dwóch cylindrach obok siebie to raczej ma dziurawą uszczelkę pomiędzy tymi cylindrami.
Po wymianie której i ustawieniu zaworów,wymianie uszczelniaczy jest wszędzie ok 11,5 bara.

Kiedyś dopiszę jak sama wymiana pierścieni wpłyneła na pomiar kompresji, chociaż prędzej pójdzie na targu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1