Teraz jest 1 lis 2024, o 01:15

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jest sposob na zmiane F na C r6 2008 !
PostNapisane: 5 lip 2015, o 07:28 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 27 lut 2015, o 23:34
Posty: 690
Sprzęt: r5
Imie: kil
Lokalizacja: polska
Witam, jestem na wyjezdzie i nie moge sprawdzic jeszcze tego.
Z nudów siedzę szukam i znalazłem ,zagraniczne forum,
kolesiowi sie chyba udało zmienić F-C w r6 2008 jak moj kulawy angielski cos nie pomylil.
Wejsc w ustawienia kazdy mogl, zminic nie mozna bylo bo kabelek trzeba uziemic.Jak wroce bede testowal.Jesli bedzie ktos szybszy nagrajcie filmik.

http://www.yamahasupertenere.com/index.php?topic=5458.0

I apologize I'm replying to this thread that's a bit old but it kept coming up in google searches and I wanted to provide some updated info.

On the yamaha R6 and R1 you can switch from C to F and vice versa by going into diagnostics mode, and changing the value of D62. 00 = no temp display, 01 = C and 02 = F.

Instructions (might be a bit different for your bike):

1. Turn the key to the on position.
If the clock is displayed in the distance/clock area, press the “SELECT” button for
more than a second to change it over to the distance display.
2. Holding down both the “SELECT” and “RESET” buttons for more than 2 seconds
changes the speed display from “mph” to “km/h”. The dash must be set to km/h to switch the coolant from F to C and to mph for C to F.
3. Turn the key off to store the new setting in memory, though a
disconnected battery nulls it and brings the display back to the original display.

To switch the water temperature display units:

1. Set the engine kill switch to OFF/STOP.
2. Hold the “RESET” and “SELECT” buttons down then turn the key to the on position (keep holding the reset and select buttons until “Co” appears in the left of the display area instead of the distance and time).
3. Press the “SELECT” button. The display changes to “dIAG “.
4. Press both the “RESET” and “SELECT” buttons at the same time.
“d01: xx” appears in the display area. (your TPS value is displayed in “xx”, it is unimportant for this change.)
5. Pressing the “RESET” button 2 times displays “d62: xx”.
The “xx” in “d62: xx” indicates which thermometric scale to display, Celsius or Fahrenheit.
“00” = No display
“01” = Celsius (°C)
“02” = Fahrenheit (°F)

To change the display, operate the engine kill switch from “OFF” to “ON”. The thermometric
indication changes in order of “00”, “01”, “02”, and back to “00” and so on (each time the kill switch it turned off and on again).
5. When the desired setting appears, turn the key to the off position to store the new setting.

On some R6 and R1 bikes, switching the kill switch on and off refuses to change the number in D62 and you have to ground a "service" wire on the ECU. On my 08 R6 it was ECU wire #16 (light green with gold bands), you cut it where it comes out of the ecu connector, and ground the ecu side (to the battery works well). After doing this modification, to change the D62 numbers you have to hold select and reset for more than 20 seconds, if cycling the kill switch doesn't change it.

_________________
https://t.me/pump_upp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1