Teraz jest 23 gru 2024, o 11:41
Strona główna forum » Yamaha R6 » Warsztat
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
KarolR6
|
Tytuł: Tarcze sprzęgła TRW - kolejność przy zakładaniu Napisane: 26 mar 2015, o 21:42 |
|
|
świeżak |
|
Dołączył(a): 21 lut 2015, o 14:24 Posty: 35
Sprzęt: R1
Imie: Karol
Lokalizacja: Kielce
|
mam pytanie, po raz pierwszy wymieniam sprzęgło w swojej R6 2003 i w serwisówce jest napisane że pierwsze dwie powinny mieć inny kolor. Na starych tarczach po zdjęciu widać że pierwsze dwie od strony kosza są poprostu cieńsze na samych końcach. Tarcze TRW które kupiłem i "kąpią się już w oleju" na pierwszy rzut oka są takie same. Pytanie: - Czy doszukiwać się innych znaków szczególnych? - Zakładać jak leci?
Karol
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: Tarcze sprzęgła TRW - kolejność przy zakładaniu Napisane: 27 mar 2015, o 08:59 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
U mnie mastry zakladaja wlasnie sprzeglo i nie zauwazylem by zwracali uwage na tarczki i kolejnosc.
_________________
|
|
|
|
spalinowy
|
Tytuł: Re: Tarcze sprzęgła TRW - kolejność przy zakładaniu Napisane: 27 mar 2015, o 11:28 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20 Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
|
Jeśli Twoje tarcze są faktycznie takie same, to będzie bez znaczenia kolejność. Sprawdź tylko dokładnie suwmiarką.
_________________ Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.
|
|
|
|
KarolR6
|
Tytuł: Re: Tarcze sprzęgła TRW - kolejność przy zakładaniu Napisane: 28 mar 2015, o 21:03 |
|
|
świeżak |
|
Dołączył(a): 21 lut 2015, o 14:24 Posty: 35
Sprzęt: R1
Imie: Karol
Lokalizacja: Kielce
|
zmierzyłem, wszystkie takie same, przekładki też. Wymieniłem, założyłem dekiel doregulowałem linkę. Odpalam! Sukces. sprzęgło działa, nie szarpie przy ruszaniu i ogólnie wydaje mi się że jest dużo lepiej. (Zachwyt że sam dałem radę) Ale? -Czy jeżeli jest na klamce 1 mm luzu to jest całkowicie wysprzęglone ? - Jak sprawdzić, że na pewno nie ciągnie jeszcze, tylko jest 100% wyciśnięte. - Co to znaczy oszczędzanie nowych tarcz sprzęgła (gdzieś na forum wyczytałem) nie odkręcać ? Bardzo? Czy jak? nie strzelać ze sprzęgła?
Dziękuję.
|
|
|
|
spalinowy
|
Tytuł: Re: Tarcze sprzęgła TRW - kolejność przy zakładaniu Napisane: 28 mar 2015, o 21:35 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20 Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
|
1. Na postoju sprzęgło jest zawsze załączone (np. odpalone moto na podnośniku). Wciśnięcie klamki je rozłącza, więc skąd 1 mm luzu przy wciśniętej klamce? 2. To pytanie w związku z powyższym jest niepotrzebne. 3. Strzelanie ze sprzęgła jest złe, bo elementy są bardzo gwałtownie obciążone, co może prowadzić do uszkodzeń. Płynne włączenie, acz szybkie powoduje bardziej korzystne narastanie siły.
_________________ Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.
|
|
|
|
KarolR6
|
Tytuł: Re: Tarcze sprzęgła TRW - kolejność przy zakładaniu Napisane: 28 mar 2015, o 22:42 |
|
|
świeżak |
|
Dołączył(a): 21 lut 2015, o 14:24 Posty: 35
Sprzęt: R1
Imie: Karol
Lokalizacja: Kielce
|
motyw z podnośnikiem jest dobry. Jurto testuję. Luz na klamce jest podobno wskazany.
Lewa!!!
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: Tarcze sprzęgła TRW - kolejność przy zakładaniu Napisane: 13 kwi 2015, o 19:45 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
powiem Wam że mi wszystkie takie same tarczki i przekłądki się nie mieszczą w secie sprżegła ale włąśnie był błąd bo serwisówka u mnie w modelu pokazuje że własnie 2 sztuki tarczek są mniejsze i 2 przekłądki.
Więc należy zachowywać schemat tak jak pokazany jest w serwisówkach !
_________________
|
|
|
|
KarolR6
|
Tytuł: Re: Tarcze sprzęgła TRW - kolejność przy zakładaniu Napisane: 13 kwi 2015, o 20:48 |
|
|
świeżak |
|
Dołączył(a): 21 lut 2015, o 14:24 Posty: 35
Sprzęt: R1
Imie: Karol
Lokalizacja: Kielce
|
Sprzęgło złożone. Wszystko działa jak należy. Sumarycznie tarcze i przekładki wyszły ok. Pomimo że w serwisówce dwie sztuki powinny być cieńsze. Ale chodzi pięknie i jestem bardzo zadowolony.
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Strona główna forum » Yamaha R6 » Warsztat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|