Teraz jest 24 gru 2024, o 00:03
Strona główna forum » Yamaha R6 » Warsztat
Autor |
Wiadomość |
OXA
|
Tytuł: falujące obroty Napisane: 22 sie 2014, o 17:14 |
|
|
kursant |
|
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40 Posty: 260
Sprzęt: f16
Imie: oxa
Lokalizacja: śląsk
|
R6 2007 Była w serwisie bo był problem chodziła na 3 gary i obroty zaczęły falować o 0,5 tys w dół, że ją trochę przyduszało ale nie gasła. Sprawdzone czujniki, wtryski, cewko fajki wszystko ok. Zostały wymienione świece i problem zniknął. (poprzednie świece miały tylko 4 tys przebiegu). Filtr powietrza K&N zalecono zmienić na oryginalny.
Dzisiaj przyszedł oryginalny filtr, został założony i po dzisiejszej jeździe znowu zaczyna falować.....
ktoś ma jakiś pomysł....? -.-
|
|
|
|
jarzombek007
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 23 sie 2014, o 06:34 |
|
|
mistrz prostej |
|
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31 Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
|
W manualu od R6 99-01 jest sposób na sprawdzenie cewkofajek. Trzeba coś tam zmierzyć miernikiem. To jednak nie do końca pokazuje czy cewkofajki są sprawne czy nie. U mnie było tak, że mierząc miernikiem okazywało się że cewkofajki są dobre. Po ponownym sprawdzeniu znalazłem na nich pęknięcia. Nie wiem jak sprawdzali Twoje, ale jeżeli mierzyli to to nie do końca działa, bo jak będzie przebicie to i tak będzie działało nieprawidłowo. Zastanawia mnie też po co kazali Ci zmieniać filtr skoro pewnie jeździłaś na nim trochę i wszystko było ok. Jeżeli to by była wina filtra to po założeniu byłby od razu problem z obrotami. Przynajmniej tak mi się wydaje.
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 27 sie 2014, o 19:27 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
tak jak jarząbek pisze i ja obstawiam fajkocewki. miałem tak, wymieniłem świece mimo że miały 7 tys km i myślałem że jest OK po czym jak motor się rozgrzał to znowu falowanie. ZAlecam wykręcić świece i sprawdzić która jest czarna i masz wtedy pewnośc że fajkocewka. Ważne że jest jednak czy włąśnie jeden gar przerywa prace. BO jeśli to nie jest kwestia zapłonu to będzie to kwestia TPS czyli całkiem inny temat. CO do świec to zobacz swoje stare swiece czy jedna z nich nie jest czarniejsza względem innych. Moja cewka była jak nowa bez żadnych pęknięc i mimo ze oglądałem fajkocewki przy wymianie świec nie byłem w stanie się kapnąc że jest uszkodzona. CO do wymiany filtra powietrza to szczyt zdzierstwa i dziadostwa ze strony serwisu w jakim serwisowałaś motocykl.
_________________
|
|
|
|
OXA
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 27 sie 2014, o 19:47 |
|
|
kursant |
|
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40 Posty: 260
Sprzęt: f16
Imie: oxa
Lokalizacja: śląsk
|
Świece miały 4 tys przebiegu i miały kolor bardzo jasnej kawy z mlekiem - powiedzieli, że mieszanka jest za uboga i jest to spowodowane tym filtrem sportowym bo za dużo powietrza się dostaje w stosunku do ilości benzyny , dlatego zalecili wymienić. Każda świeca miała taki sam kolor.
|
|
|
|
jarzombek007
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 28 sie 2014, o 21:22 |
|
|
mistrz prostej |
|
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31 Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
|
U mnie po świecach również nie można było stwierdzić czy cewkofajki działają poprawnie czy nie. Nawet sprawdzając rury kolektora nie mogłem ustalić która cewkofajka jest uszkodzona. Obroty falowały i motocykl nie miał mocy na niskich obrotach przy przyśpieszaniu. Wtedy najbardziej można było odczuć że pracuje na trzy albo mniej cylindrów. Czasem jednak załapywał i na wysokich obrotach było np ok. Rury kolektora wszystkie się nagrzewały. Co do świec ( też u siebie wymieniałem) nie zauważyłem nic niepokojącego. Najlepiej byłoby wymienić cewkofajki na inne i sprawdzić. Jeżeli jednak falowanie występuje na wolnych obrotach i motocykl wkręca się bez problemu na wyższe i normalnie przyśpiesza, to tak jak napisał Mad666 nie zaszkodzi sprawdzić TPS. Robi się to dość łatwo. Można znaleźć na YT jakieś filmiki. Z resztą gdzieś już też wrzucałem linki do tych filmików. Nie wiem tylko czy w młodszych rocznikach TPS jest z tej samej strony ( czyli z prawej strony) co w starszych.
|
|
|
|
PajakR6
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 1 wrz 2014, o 20:05 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20 Posty: 1769 Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
|
kocie a masz sonde lambda ?
_________________ YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...
|
|
|
|
OXA
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 1 wrz 2014, o 20:50 |
|
|
kursant |
|
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40 Posty: 260
Sprzęt: f16
Imie: oxa
Lokalizacja: śląsk
|
|
|
|
spalinowy
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 2 wrz 2014, o 22:10 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20 Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
|
Jak były sprawdzane czujniki i układ dawkowania paliwa? Wyłącznie poprzez tester diagnostyczny? Czasem testery nie wykryją usterki, bo to tylko soft. Jak widać poniżej kilka elementów bierze udział w regulacji dawki paliwa.
3. Main switch 4. Ignition fuse 5. Backup fuse (odometer and clock) 6. Main fuse 7. Battery 9. Fuel injection system fuse 11.Engine ground 12.ETV fuse 13.Relay unit 15.Fuel pump relay 16.Neutral switch 17.Sidestand switch 18.Fuel pump 20.Throttle position sensor (for throttle cable pulley) 21.Throttle position sensor (for throttle valves) 22.ECU (engine control unit) 23.Spark plug 24.Cylinder-#1 ignition coil 25.Cylinder-#2 ignition coil 26.Cylinder-#3 ignition coil 27.Cylinder-#4 ignition coil 28.Primary injector #1 29.Primary injector #2 30.Primary injector #3 31.Primary injector #4 32.Secondary injector #1 33.Secondary injector #2 34.Secondary injector #3 35.Secondary injector #4 36.Throttle servo motor 37.Air induction system solenoid 38.EXUP servo motor 39.O_2 sensor 40.Crankshaft position sensor 41.Air temperature sensor 42.Coolant temperature sensor 43.Intake air pressure sensor 44.Atmospheric pressure sensor 45.Cylinder identification sensor 46.Speed sensor 47.Lean angle sensor 54.Multi-function meter 55.Engine trouble warning light 64.Engine stop switch
_________________ Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.
|
|
|
|
OXA
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 3 wrz 2014, o 08:01 |
|
|
kursant |
|
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40 Posty: 260
Sprzęt: f16
Imie: oxa
Lokalizacja: śląsk
|
Sprawdzali przez podpięcie się w zegary bo nie umieli znaleźć kostki diagnostycznej xD
|
|
|
|
spalinowy
|
Tytuł: Re: falujące obroty Napisane: 6 wrz 2014, o 20:35 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20 Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
|
Więc pozostaje szukać usterki punkt po punkcie, ale z tym to już pewnie poczekasz do końca sezonu.
_________________ Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.
|
|
|
|
Strona główna forum » Yamaha R6 » Warsztat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|