Teraz jest 24 gru 2024, o 00:03

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: falujące obroty
PostNapisane: 22 sie 2014, o 17:14 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Posty: 260
Sprzęt: f16
Imie: oxa
Lokalizacja: śląsk
R6 2007
Była w serwisie bo był problem chodziła na 3 gary i obroty zaczęły falować o 0,5 tys w dół, że ją trochę przyduszało ale nie gasła. Sprawdzone czujniki, wtryski, cewko fajki wszystko ok. Zostały wymienione świece i problem zniknął. (poprzednie świece miały tylko 4 tys przebiegu). Filtr powietrza K&N zalecono zmienić na oryginalny.

Dzisiaj przyszedł oryginalny filtr, został założony i po dzisiejszej jeździe znowu zaczyna falować.....

ktoś ma jakiś pomysł....? -.-


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 23 sie 2014, o 06:34 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
W manualu od R6 99-01 jest sposób na sprawdzenie cewkofajek. Trzeba coś tam zmierzyć miernikiem. To jednak nie do końca pokazuje czy cewkofajki są sprawne czy nie. U mnie było tak, że mierząc miernikiem okazywało się że cewkofajki są dobre. Po ponownym sprawdzeniu znalazłem na nich pęknięcia. Nie wiem jak sprawdzali Twoje, ale jeżeli mierzyli to to nie do końca działa, bo jak będzie przebicie to i tak będzie działało nieprawidłowo. Zastanawia mnie też po co kazali Ci zmieniać filtr skoro pewnie jeździłaś na nim trochę i wszystko było ok. Jeżeli to by była wina filtra to po założeniu byłby od razu problem z obrotami. Przynajmniej tak mi się wydaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 27 sie 2014, o 19:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
tak jak jarząbek pisze i ja obstawiam fajkocewki. miałem tak, wymieniłem świece mimo że miały 7 tys km i myślałem że jest OK po czym jak motor się rozgrzał to znowu falowanie. ZAlecam wykręcić świece i sprawdzić która jest czarna i masz wtedy pewnośc że fajkocewka. Ważne że jest jednak czy włąśnie jeden gar przerywa prace. BO jeśli to nie jest kwestia zapłonu to będzie to kwestia TPS czyli całkiem inny temat. CO do świec to zobacz swoje stare swiece czy jedna z nich nie jest czarniejsza względem innych. Moja cewka była jak nowa bez żadnych pęknięc i mimo ze oglądałem fajkocewki przy wymianie świec nie byłem w stanie się kapnąc że jest uszkodzona.
CO do wymiany filtra powietrza to szczyt zdzierstwa i dziadostwa ze strony serwisu w jakim serwisowałaś motocykl.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 27 sie 2014, o 19:47 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Posty: 260
Sprzęt: f16
Imie: oxa
Lokalizacja: śląsk
Świece miały 4 tys przebiegu i miały kolor bardzo jasnej kawy z mlekiem - powiedzieli, że mieszanka jest za uboga i jest to spowodowane tym filtrem sportowym bo za dużo powietrza się dostaje w stosunku do ilości benzyny , dlatego zalecili wymienić. Każda świeca miała taki sam kolor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 28 sie 2014, o 21:22 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
U mnie po świecach również nie można było stwierdzić czy cewkofajki działają poprawnie czy nie. Nawet sprawdzając rury kolektora nie mogłem ustalić która cewkofajka jest uszkodzona. Obroty falowały i motocykl nie miał mocy na niskich obrotach przy przyśpieszaniu. Wtedy najbardziej można było odczuć że pracuje na trzy albo mniej cylindrów. Czasem jednak załapywał i na wysokich obrotach było np ok. Rury kolektora wszystkie się nagrzewały. Co do świec ( też u siebie wymieniałem) nie zauważyłem nic niepokojącego. Najlepiej byłoby wymienić cewkofajki na inne i sprawdzić. Jeżeli jednak falowanie występuje na wolnych obrotach i motocykl wkręca się bez problemu na wyższe i normalnie przyśpiesza, to tak jak napisał Mad666 nie zaszkodzi sprawdzić TPS. Robi się to dość łatwo. Można znaleźć na YT jakieś filmiki. Z resztą gdzieś już też wrzucałem linki do tych filmików. Nie wiem tylko czy w młodszych rocznikach TPS jest z tej samej strony ( czyli z prawej strony) co w starszych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 20:05 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20
Posty: 1769
Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
kocie a masz sonde lambda ?

_________________
YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 20:50 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Posty: 260
Sprzęt: f16
Imie: oxa
Lokalizacja: śląsk
tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 22:10 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Jak były sprawdzane czujniki i układ dawkowania paliwa? Wyłącznie poprzez tester diagnostyczny? Czasem testery nie wykryją usterki, bo to tylko soft.
Jak widać poniżej kilka elementów bierze udział w regulacji dawki paliwa.

3. Main switch
4. Ignition fuse
5. Backup fuse (odometer and clock)
6. Main fuse
7. Battery
9. Fuel injection system fuse
11.Engine ground
12.ETV fuse
13.Relay unit
15.Fuel pump relay
16.Neutral switch
17.Sidestand switch
18.Fuel pump
20.Throttle position sensor (for throttle cable
pulley)
21.Throttle position sensor (for throttle valves)
22.ECU (engine control unit)
23.Spark plug
24.Cylinder-#1 ignition coil
25.Cylinder-#2 ignition coil
26.Cylinder-#3 ignition coil
27.Cylinder-#4 ignition coil
28.Primary injector #1
29.Primary injector #2
30.Primary injector #3
31.Primary injector #4
32.Secondary injector #1
33.Secondary injector #2
34.Secondary injector #3
35.Secondary injector #4
36.Throttle servo motor
37.Air induction system solenoid
38.EXUP servo motor
39.O_2 sensor
40.Crankshaft position sensor
41.Air temperature sensor
42.Coolant temperature sensor
43.Intake air pressure sensor
44.Atmospheric pressure sensor
45.Cylinder identification sensor
46.Speed sensor
47.Lean angle sensor
54.Multi-function meter
55.Engine trouble warning light
64.Engine stop switch

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 3 wrz 2014, o 08:01 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Posty: 260
Sprzęt: f16
Imie: oxa
Lokalizacja: śląsk
Sprawdzali przez podpięcie się w zegary bo nie umieli znaleźć kostki diagnostycznej xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 20:35 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Więc pozostaje szukać usterki punkt po punkcie, ale z tym to już pewnie poczekasz do końca sezonu.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1