Teraz jest 6 paź 2024, o 20:29

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 23 lut 2014, o 12:43 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 gru 2013, o 01:58
Posty: 82
Sprzęt: r6 00r.
Imie: Jaca
Lokalizacja: Gorzów
pyt 1
Witam, mam problem z biegami otoz:
wbijam bieg 1 jade kawalek bez problemu wbijam 2... i na tym koniec ;) aby wbic bieg nr 3 musze wajche dac troszke w dol i pozniej znowu probowac wbic bieg nr3... i tak dalej az do 6. za kazdym razem wbijajac wyzszy lub nizszy bieg musze dac wajcha przed tym w dol lub w gore w zaleznosci ktory bieg chce wbic... czy to wystarczy jakos podregulowac na dzwigni? czy moze na tej zebatce co wychodzi od skrzyni? bo chyba nie jest to problem ze skrzynia? dodam iz moj kolega ma tak samo (niedawno tez kupowal motor suzuki gsr600) no i chyba niemozliwe zebysmy oboje mieli popsute skrzynie?

pyt2
czy plyn do chlodnicy moze byc jak w samochodzie i zaleca sie jakis inny? jesli inny to jaki?

pyt3
co to za zbiorniczek przy silniku z lewej strony? wyrównawczy?

pyt4
to chyba retoryczne pytanie ale chce sie upewnic...
olej w skrzyni biegow jest ten sam co w silniku? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 23 lut 2014, o 13:13 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 9 mar 2013, o 15:27
Posty: 607
Sprzęt: GSX-R 750 k7
Imie: Alex
Lokalizacja: Katowice
1. jak wbijasz/redukujesz bieg z międzygazem jest to samo ?
2. motocyklowe płyny mają większą temperaturę wrzenia, więc nie lej samochodowego
3. zbiornik płynu chłodniczego
4. tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 23 lut 2014, o 15:32 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 gru 2013, o 01:58
Posty: 82
Sprzęt: r6 00r.
Imie: Jaca
Lokalizacja: Gorzów
alex. napisał(a):
1. jak wbijasz/redukujesz bieg z międzygazem jest to samo ?
2. motocyklowe płyny mają większą temperaturę wrzenia, więc nie lej samochodowego
3. zbiornik płynu chłodniczego
4. tak

1. z miedzygazem? nie wiem o co pytasz za bardzo... nawet na zgaszonym silniku nie moge zmienic biegu np prowadzac motor musze poruszac dzwignia zeby wbic bieg...
3. to czyli nie wlewam plynu bezposrednio do chlodniy tylko do tego zbiorniczka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 23 lut 2014, o 16:05 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
płyn do zbiorniczka. a międzygaz to: wysprzęglasz, lekko przegazowujesz i po przegazowaniu bieg w dół :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 23 lut 2014, o 17:05 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 gru 2013, o 01:58
Posty: 82
Sprzęt: r6 00r.
Imie: Jaca
Lokalizacja: Gorzów
tez sie nie da... dopóki nie porusze wajchy w przeciwna strone to biegu nie zmienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 23 lut 2014, o 17:30 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
może to ma związek z wadliwymi skrzyniami w tych modelach. Ktoś ogarnięty może Ci wyjaśni bo ja niestety nie ogarniam szczegółów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 23 lut 2014, o 20:04 
Offline
kursant

Dołączył(a): 26 lip 2012, o 19:35
Posty: 127
Sprzęt: YAMAHA r6
Imie: Przemol
Spróbuj sobie na początku to wyregulować,miałem podobnie po złożeniu motocykla i u mnie to pomogło.
Skrzynia pracuje na tym samym oleju
Nie lej płynu od samochodu bo bedzie Ci się silnik gotował(bynajmniej u znajomego w kawasaki to widziałem jak zalał zwykły płyn)ja osobiście proponuje płyn motula
Jest to zbiorniczek wyrównawczy i musi tam być płyn a zalewasz go oczywiście przez chodnice


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 24 lut 2014, o 17:04 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2013, o 12:47
Posty: 276
Sprzęt: Yamaha R6 '99
Imie: Adam
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Co do 1 to miałem to samo. ja miałem tak, po spawaniu seta, że cięgno od skrzyni ocierało się o ściankę tej dziury przez którą przechodzi przez ramę, poprawiłem to poprzez przyszlifowanie mocowanie seta, cięgno teraz przechodzi idealnie nie ocierając się nigdzie i problem znikł ;)

_________________
yamaha TZR 50 2004 -> Yamaha YZF-R 125 2008 -> Yamaha YZF R6 1999 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 25 lut 2014, o 21:47 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Jeżeli chodzi o skrzynię biegów, to dźwignia ( ta którą naciskasz nogą) jest połączona ze skrzynią takim łącznikiem. Na tym łączniku są nakrętki, którymi regulujesz wysokość dźwigni. Z tego co się orientuję, to nieprawidłowe ustawienie wysokości dźwigni może wpłynąć na zmianę biegów. Może u ciebie występuje ten problem.

Jeżeli zalewasz układ chłodniczy nowym płynem, to nie lejesz do zbiorniczka tylko do chłodnicy. Korek znajduje się po prawej stronie chłodnicy, pod owiewką. Płynu lejesz pod sam korek. Do zbiorniczka lejesz pod kreskę MAX, bo układ może coś jeszcze pobrać. Oczywiście po wymianie i przejechaniu kilku kilometrów, sprawdzasz stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli jednak chcesz dolać tylko płynu, to dolewasz do zbiorniczka i układ sobie samo pobierze.

Co do płynu, to jak przedmówcy napisali, są specjalne do motocykli. Temperatura wrzenia to jedno, ale jest jeszcze temperatura zamarzania. Jeżeli chodzi o samochód, to masz dwa typy płynu: letni i zimowy. W motocyklu się z tym nie spotkałem i zastanawiałem się jaka jest temperatura zamarzania. Przeczytałem na butelce, że mój płyn ( Castrol) zamarza w temperaturze -25 stopni. Tak więc zalewając motocyklowy płyn masz nie tylko pewność, że ci się nie zagotuje w układzie w ciepłe dni, ale również masz pewność, że nie zamarznie podczas zimy, kiedy motocykl stoi sobie gdzieś w garażu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: biegi r6 2000r. i kilka prostych pytan.
PostNapisane: 25 lut 2014, o 22:07 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Nie przesadzacie z tym płynem chłodzącym? Jak temp jest powyżej 100, to włącza się wentylator i tyle, więc nie ma jak się zagotować. Tak samo jest w samochodach. Różnica w załączeniu może być ze 3 stopnie, ale i tak nigdy nie spotkałem się z wyższą niż 105 stopni.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1