Teraz jest 25 gru 2024, o 01:54

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: brak wolnych obrotów
PostNapisane: 26 wrz 2013, o 20:26 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 31 sie 2013, o 19:11
Posty: 5
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Mateusz
Lokalizacja: Holandia
Witam..nie wiem czy ten temet juz jest,szukałem ale ni znalazłem wiec pisze
jestem posiadaczem yamahy R6 z 99r z przebiegiem 17500km.
to jest mój pierwszy motor,nigdy nie miałem matoru wiec za bardzo sie nie znam..
nie wiem co mam z Tym problemem zrobic,a mianowicie chodzi mi o brak wolnych obrotów..
i nawet jak go odpalam na ssaniu to chodzi normalnie,obroty ma jakies 2tys a po ok 10sekundach obroty skaczą do 4tys..
pochodzi tak chwile temperatura silnika dojdzie do 55stopni..
Przejade sie pare kilometrów temperatura skoczy do 75stopni..
i jak dam na bieg ałowy czyli luz to ciągle mi gasnie..
nie ma wolnych obrotów,podkręcałem tam na jakims pokretle zeby obroty były wieksze ale to nic nie daje..
i jak jade sobie tak na 2 biegu z jadną predkoscią to szarpie..
Co jest grane.??czy to jakies gazniki do regulacji są czy jak to wszystko wygląda..
Prosze was o Pomoc!!
NIe mam pojącia co mam z Tym problemem zrobić??
dziekuje..i pozdro dla Was:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: brak wolnych obrotów
PostNapisane: 26 wrz 2013, o 20:55 
Offline
mistrz toru

Dołączył(a): 1 wrz 2013, o 15:08
Posty: 1541
Lokalizacja: Ciechanowiec/Siemiatycze
Sprzęt: r1 2005
Imie: Albert
Lokalizacja: podlasie
Najlepiej zaprowadź do kogoś kto się na tym zna i będzie po kłopocie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: brak wolnych obrotów
PostNapisane: 26 wrz 2013, o 23:52 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Faktycznie, dobrze by było jakbyś zajechał gdzieś, gdzie sprawdzą o co chodzi. Jeżeli jednak chcesz sam spróbować, to zacznij od podstaw, czyli:

1. Układ paliwowy. Podnieś bak i sprawdź jak wygląda filtr paliwa. Sprawdź czy nie są gdzieś załamane przewody doprowadzające paliwo od baku do pompy i od pompy do gaźników.
2. Filtr powietrza czy jest czysty. Jeżeli nie, to trzeba wyczyścić, lub wymienić.
3. Świece zapłonowe. Jeżeli kupiłeś motocykl niedawno, to dobrze jest to skontrolować i ewentualnie wymienić.
To są chyba trzy podstawowe rzeczy, które można dość szybko skontrolować i ewentualnie wymienić. W ten sposób wyeliminujesz podstawy.

Jeżeli jednak wszystko jest ok, to wtedy można zrobić synchronizację gaźników. Z tego co wiem, to synchronizacja jest bez sensu, jeżeli jedna z trzech rzeczy wymienionych wcześniej nie jest tak jak powinna być ( brudny filtr powietrza, stare i źle pracujące świece itp.) Oczywiście synchronizacja jest bez sensu również w przypadku, gdy gaźnik jest mocno zanieczyszczony. Więc czyszczenie gaźnika również by się przydało.

Jak wyeliminujesz gaźniki i w dalszym ciągu jest coś nie tak, to należy skontrolować luzy zaworowe. Nigdy tego nie robiłem, ale podejrzewam, że łatwiejszy ( jak nie jedyny) dostęp będzie po ściągnięciu gaźników. Tutaj nawet zaryzykowałbym tezę, że to jest właśnie wina luzów zaworowych. Sam pisałeś, że po odpaleniu motocykla na ssaniu najpierw obroty są małe a później wzrastają ( i tak też jest u mnie), ale jak silnik nabierze temperatury to wtedy dzieją się dziwne rzeczy. Możliwe, że masz za małe luzy i po rozgrzaniu silnika zawory nie do końca się domykają.

Tak więc jak widzisz powodów może być wiele. Sam wymieniłem Ci kilka, a również nie jestem ekspertem w tej sprawie i R6 jest moim pierwszym motocyklem. Tak na marginesie to jak na 99 rocznik 17500km to trochę malutko :) ale może dobrze trafiłeś. Ja u siebie mam ponad 33 tyś mil :) Z uwagi na to, że nie jestem super specem, poczekaj jeszcze na wypowiedź bardziej zaawansowanych użytkowników, którzy potwierdzą, lub sprostują moje słowa :)

EDIT:

Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Wydaje mi się, że to również może być przyczyną nierównej pracy silnika. Poczytaj sobie ten temat: http://r1r6.pl/warsztat-f25/2003-nie-ciep-silniku-t10211.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: brak wolnych obrotów
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 05:37 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 31 sie 2013, o 19:11
Posty: 5
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Mateusz
Lokalizacja: Holandia
Hey..wracając do mojego przebiegu nie całe 17500km,to wydaje mi sie ze moze być orginalny przebieg,gdyz jestem 3włascicielem.Drógi własciciel kupił go w 2005roku z przebiegiem 10tys/km..Mówił ze bardzo mało nim jezdził bo niestety Zona mu nie pozwoliła..heh..Dodam jeszcze ze Kupiłem go od znajomego Holendra wHolandii i uzytkuje go własnie w Holandii..wstępnie dowiedziałem sie ile ok kosztowałaby mnie regulacja i czyszczenie gaznieków..mówiłem ze motor nie rózno mi chodzi i co musiałbym zrobić,to powiedzieli mi ze oni sie tym zajmą ale to bedzie mnie kosztowało mniej wiecej 750euro,wiec to chyba odrobine za duzo..
jutro bede sie przy R6 bawił i spróbuję zrobic to co mi pisałeś..
Dzięki za pomoc:).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: brak wolnych obrotów
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 13:01 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
750 euro? Dobrze to napisałeś? Jeżeli tyle biorą u Ciebie za regulację i czyszczenie gaźników, to nie chciałbym robić tam grubszej naprawy :) Tak czy inaczej, jeżeli trochę się znasz i nie boisz się ubrudzić rąk, to fajnie jest coś zrobić samemu. Większa satysfakcja że działa :) o ile zadziała :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: brak wolnych obrotów
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 20:08 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 31 sie 2013, o 19:11
Posty: 5
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Mateusz
Lokalizacja: Holandia
heh no wiem ze duzo chcą..
ale mysle ze w tygodniu bede miał juz problem z głowy..Gadałem dzisiaj z Tym Holendrem co od niego kupiłem R6 i jutro mu ja zawoze a w poniedziałek do serwisu jedzie
heh
ale dzieki za Tak szybka odp.na moje pytania
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: brak wolnych obrotów
PostNapisane: 7 paź 2013, o 10:56 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2012, o 22:40
Posty: 106
Lokalizacja: Kalisz
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Tomek
Mógłbyś napisac co było usterką jak naprawią ;]
Może przydać się innym na przyszłość.

Forum to skarbnica wiedzy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: brak wolnych obrotów
PostNapisane: 26 paź 2013, o 21:12 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 31 sie 2013, o 19:11
Posty: 5
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Mateusz
Lokalizacja: Holandia
noo hej..
moja R6 juz jezdzi
heh
wystarczyło tylko filtr powietrza wysuszyć i przepłukać,nie chciałem Tu kupować w serwisie boo cena była za wysoka wiec radzili mi zebym sobie z polski zamówił..hehprzepłukali mi filtr i osuszyli boo nie wiem z jakiego powodu był caly benzyną zalany i pod filtrem w tym plastiku było pełno paliwa..
ale teraz jak narazie chodzi fajnie..
a wracając do filtra to moze jakis konkretny polecacie,no i tez chciałbym filtr paliwa wymienic..ile ich tam wogle jest..
dzieki za pomoc i pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1