Teraz jest 7 paź 2024, o 00:30

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 17:15 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 sie 2013, o 17:56
Posty: 15
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Fabian
Lokalizacja: Stargard Szcz.
Witam tu znowu Ja ;-)

Zaobserwowałem dziwny problem z biegami a może to nie problem , więc tak przy wbijaniu pierwszego biegu jest stukniecie i oczywiście lekkie szarpniecie w przód , a z reszta biegów bywa to tak że nie raz je słychać przy wbijaniu dość głośno , bywa to trzask stukniecie dziwny dźwięk ogólnie , a nieraz nie , nie wiem co może się dziać ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 17:55 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Wydaje mi się, że problem tkwi po stronie prowadzącego motocykl :) Również tak mam, że czasem stuknie a czasem gładko wchodzą biegi, ale raczej to nie jest wina skrzyni biegów. Przełożenia w motocyklu nie mają synchronizatorów, więc dopasowanie prędkości obrotowych wałków, umiejętna i szybka zmiana biegów mają znaczenie podczas zmiany biegów. Nie wiem jak długo już jeździsz, ale jeżeli niedługo, to według mnie musisz popracować nad szybką zmianą biegów. Nie wciskaj klamki sprzęgła do końca ( do rączki) tylko do miejsca gdzie następuje wysprzęglenie. O dziwo u mnie zauważyłem, że zmiana biegów bez sprzęgła jest gładsza niż ze sprzęgłem i biegi w większości przypadków wchodzą cichutko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 19:02 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 9 sie 2013, o 21:45
Posty: 13
Sprzęt: R6
Imie: Paweł
Lokalizacja: Gliwice
U mnie podobnie jak jarzombek007 napisał.

Sam jestem początkujący i ze sprzęgłem wrzucam biegi kiepsko (zbyt wolno).
Kiedy zacząłem zmieniać biegi bez sprzęgła - problem zniknął.
Wszystkie wchodzą cicho i gładko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 20:17 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2013, o 13:43
Posty: 35
Sprzęt: R6
Imie: Wojtek
Lokalizacja: Lewy Pas
Ja również, mam podobny problem z tymi biegami, ale kwestia jest taka, że trzeba nauczyć się dobrze wbijać biegi, a skrzynia będzie pracować cichutko ;) ludzie również doradzali zmienić olej, albo podciągnąć sprzęgło ;)

_________________
"Nie prędkość zabija, lecz hamowanie."


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 17:32 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Jedyne, co trzeba zrobić, to nauczyć się zmieniać gładko biegi. Żadne podciąganie sprzęgła ani wymiana oleju tu nie pomoże. Tylko wyczucie chwili kiedy i jak zmienić bieg może coś poprawić. Skrzynie niesynchronizowane mają swoje wymagania co do tego i trzeba się przyzwyczaić.
To, że bez sprzęgła zmiana biegu przebiega bardziej gładko wynika z tego, że za wolno się obsługuje sprzęgło. Tryby, które cały czas są napędzane nie pozwolą zmienić biegu bez stuków, zgrzytów i innych dźwięków. Odciążenie ich uzyskuje się albo przez wysprzęglenie, albo przez drobny ruch manetką gazu, ale bez sprzęgła.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 08:31 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2013, o 12:52
Posty: 177
Sprzęt: R6 2000
Imie: Kamil
Lokalizacja: Sochaczew
Przede wszystkim technika zmiany biegów ma tu znaczenie to fakt ale przy wbijaniu jedynki skrzynie zawsze słychać poza tym R6 z rocznika 99-02 miały głośną skrzynie ten typ tak ma ;)

_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z Ciebie zawodnika!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 14:05 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Jedynkę nie zawsze słychać przynajmniej u mnie. Wydaje mi się że to zależy od obrotów silnika i ułożenia kół zębatych względem siebie. Ale to akurat najmniejszy problem z tą jedynką :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 16:01 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2013, o 08:27
Posty: 568
Sprzęt: Czarna Strzała RN49
Imie: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolska
Miałem dokładnie ten sam problem. Głośne wbijanie jedynki (kolega wcześniej wyjaśnił dlaczego tak jest) no i szybka zmiana biegów. Im wolniej to zrobisz to będzie słyszał dźwięk zmiany biegu. Trening i będzie po kłopocie... chyba ;)

_________________
"Motocykle są jak wódka, poniżej pół litra nie ma co kupować"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 11:15 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 sie 2013, o 17:56
Posty: 15
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Fabian
Lokalizacja: Stargard Szcz.
Dzięki wszystkim za Rady ;-) Porady ;-) więc czas na treningi ;-) dokładnie jak piszecie :) (jest to mój pierwszy motocykl) więc wyciągam wnioski od Was :) " Nauka i jeszcze raz Nauka "

Pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha R6 2001 problem ! z Biegami.
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 13:28 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze dwa słowa o problemach z jedynką.
Jedynka zawsze będzie powodowała szarpnięcie motocyklem ze względu na rodzaj sprzęgła jaki zastosowano. Sprzęgło suche w chwili odsunięcia okładzin ciernych zupełnie nie przenosi momentu w przeciwieństwie to mokrego. Tak na prawdę gdy rozprzęgamy napęd, to sprzęgło mokre staje się wiskotycznym. Mimo rozsunięcia tarcz i szczelin między nimi, nadal przenosi ono napęd poprzez olej, który między tymi tarczami jest. Oczywiście przenoszony napęd jest niewielki, ale jest go tyle, że wystarczy do obracania wałem z trybami jednocześnie powodując różnicę w prędkościach obrotowych.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1