Teraz jest 7 paź 2024, o 00:30

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Niebieskie śruby lag te na górnej półce
PostNapisane: 13 lip 2013, o 23:07 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2012, o 14:19
Posty: 16
Sprzęt: YZF-R6s
Imie: Nikodem
Hej, czy to normalne ze jedna z tych śrub jest wkręcona bardziej niż druga?

_________________
jak zima lub pada, pilotuję Saaba, jak ciepło i sucho to latam rSzuchą


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niebieskie śruby lag te na górnej półce
PostNapisane: 14 lip 2013, o 00:43 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Z tego co wiem, to niebieskie śruby na lagach są odpowiedzialne za napięcie wstępne sprężyn. Obie powinny być ustawione jednakowo żeby zawieszenie poprawnie działało. Jeżeli jedna z nich jest bardziej dokręcona to ta strona będzie twardsza niż druga. Nie wiem jak się to ma do prowadzenia motocykla bo nigdy nawet nie pomyślałem żeby tak zrobić. Ustaw jednakowo na dwóch lagach.

EDIT:
Nie wiem jaki masz rocznik tej R6. W roczniku 1999- 2002 domyślne ustawienie podane w manualu to z tego co pamiętam siedem kresek. Napięcie sprężyn ustawia się pod wagę kierowcy i ewentualnie kierowcy i pasażera jak kogoś wozisz. Sześć kresek to ustawienie na 90kg kierowcę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niebieskie śruby lag te na górnej półce
PostNapisane: 14 lip 2013, o 05:39 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2012, o 14:19
Posty: 16
Sprzęt: YZF-R6s
Imie: Nikodem
To jest r6s 2006 r


A czy możliwe ze one same sie przestawiły ? Miałem ostatnio wymieniana obudowie amortyzatora w ASO i czy oni by tak zostawili to zawieszenie ???

_________________
jak zima lub pada, pilotuję Saaba, jak ciepło i sucho to latam rSzuchą


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niebieskie śruby lag te na górnej półce
PostNapisane: 14 lip 2013, o 13:38 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Samo raczej się nie przestawi. Możliwe że w ASO coś tam nie sprawdzili. Jeżeli naprawiany miałeś jeden amortyzator to możliwe właśnie że tak to skręcili. Ustaw dwa jednakowo tak czy inaczej.

EDIT:
W manualu do Twojego rocznika znalazłem informacje odnośnie ustawień przedniego zawieszenia. Na tej podziałce jak wykręcasz śrubę powinieneś mieć osiem kresek i to jest maksymalne rozprężenie. Maksymalne napięcie jest na kresce pierwszej.
Tutaj masz link do manuala: http://www.r6messagenet.com/forums/pdf/2006R6Swsupp.pdf
Znajdź najpierw swój model R6S tak jak pisałeś, a informacje dotyczące ustawień zawieszenia przedniego znajdują się w rozdziale trzecim na stronie pięćdziesiątej pierwszej ( 3-51).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niebieskie śruby lag te na górnej półce
PostNapisane: 14 lip 2013, o 14:38 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2012, o 14:19
Posty: 16
Sprzęt: YZF-R6s
Imie: Nikodem
Wielkie dzięki za info i linka.
Dodam jeszcze, że lewy (stary amor) mam skręcony na 4 kreski i po środku skali H-S, a prawy - ten nowy na 1 kreskę i na S. Dziwne to jednak maszyna dobrze się prowadzi nie ściąga i ogólnie jest ok. Poczytam co tam piszą i jutro zapytam też owego mechaniora co to skręcał dlaczego tak zrobił. Może to jakieś cudowne ustawienie mające wyeliminować shimmy?
Wstyd się przyznać ale tą naprawę miałem robioną rok temu a dopiero wczoraj zwróciłem na to uwagę.
Napiszę jak się dowiem jak to zargumentuje mechanik ASO.

_________________
jak zima lub pada, pilotuję Saaba, jak ciepło i sucho to latam rSzuchą


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niebieskie śruby lag te na górnej półce
PostNapisane: 14 lip 2013, o 17:23 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie wiem o co chodzi z tą skalą H-S, ale domyślam się że to jest ta środkowa mała śrubka. Tam jest dziesięciostopniowa skala jeżeli chodzi o ustawienia. Jak będziesz kręcił tą środkową śrubką to zawieszenie będzie twardsze lub bardziej miękkie. Tą śrubką jak się kręci to słychać i czuć trochę takie kliknięcia. To też powinno być ustawione jednakowo na obu lagach i jest odpowiedzialne za siłę odbicia amortyzatora czyli jak szybko rozpręży się po przejechaniu po nierówności. Jak będziesz ustawiał to licz kliknięcia. Dokręć obie do końca regulacji, tylko nie dokręcaj mocno bo możesz uszkodzić coś tam w środku ( nie pamiętam co dokładnie). Ja to zrobiłem tak u siebie że dokręciłem tak że czułem już wyraźniejszy opór, następnie wykręciłem do końca i liczyłem kliknięcia. W twoim modelu powinno być ich dziesięć. Domyślne ustawienie masz na dziewięć kliknięć ( jeżeli śruba jest wkręcona do końca skali) lud jedno kliknięcie jeżeli regulacja jest wykręcona do końca. Manual pokazuje wszystkie ustawienia od dokręconej śruby, czyli skręcasz do końca i wykręcasz licząc do dziewięciu kliknięć. Tam jest jeszcze jedna śruba odpowiedzialna za siłę dobicia i jest ona na dole każdej lagi ( nie wiem czy dobrze odmieniłem). W manualu który ci podałem masz podane wszystkie ustawienia. Ustawienia domyślne są tak jak pisałem na około 90 kg wagi kierowcy. Tak jest w moim roczniku ( 2001) ale wydaje mi się że u ciebie będzie podobnie. Wartości podane w manualu są wartościami domyślnymi i nie koniecznie muszą ci pasować. Najlepiej jak ustawisz wszystko domyślnie, weźmiesz ze sobą śrubokręt płaski i ewentualnie klucz do ustawienia napięcia wstępnego i pojedziesz się przejechać. Wtedy jak będzie za twardo twoim zdaniem, możesz sobie zmienić ustawienia ( nieznacznie) i jechać dalej. Sprawdzać testować aż będzie według ciebie najlepiej. Jeżeli chodzi o ustawienia zawieszenia to też raczej nie ma złotych środków, bo każdy ma inne wymagania. Jednemu wygodnie jak jest twardo a innemu jak miękko. Także przetestuj sobie sam :) Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niebieskie śruby lag te na górnej półce
PostNapisane: 17 lip 2013, o 15:42 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2012, o 14:19
Posty: 16
Sprzęt: YZF-R6s
Imie: Nikodem
Jestem po wizycie w ASO, oczywiście tak jak pisaliście było to niedopatrzenie.
Ustawiono mi oba tak samo oraz dokręcono luźny błotnik :)
Potraktowano to jako reklamację i wykonano za free, więc polecam ASO Yamaha z Poznania (Bułgarska) za dobre podejście do klienta.
Temat zamknięty. Można latać dalej :) Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi na moje pytania.

_________________
jak zima lub pada, pilotuję Saaba, jak ciepło i sucho to latam rSzuchą


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niebieskie śruby lag te na górnej półce
PostNapisane: 17 lip 2013, o 16:47 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie ma za co :) Chyba tylko ja się udzielałem w Twoim temacie :D Najważniejsze że Ci to ustawili i wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1