Teraz jest 7 paź 2024, o 06:21

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kolektory seryjne a sportowe?
PostNapisane: 30 lis 2012, o 16:35 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:43
Posty: 478
Sprzęt: r6
Imie: Iskra
Lokalizacja: Lipno
Witam

Powiedzcie mi czym się różnią kolektory seryjne od sportowych, średnicą, materiałem? i?

_________________
www.chemskor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Kolektory seryjne a sportowe?
PostNapisane: 1 gru 2012, o 12:09 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 paź 2012, o 17:28
Posty: 140
Lokalizacja: Kraków
Sprzęt: R6 Track Bike
Imie: Maciek
Iskra napisał(a):
Witam

Powiedzcie mi czym się różnią kolektory seryjne od sportowych, średnicą, materiałem? i?


Witaj,
Najlepsze układy wydechowe wykonywane są z tytanu. Jest to materiał bardzo lekki i odporny na wysokie temperatury. Dodatkowo kolektory sportowe mają większe średnice.

_________________
Potrzebujesz odzieży, części lub akcesoriów do swojego motocykla? Napisz do nas! biuro@legato-motocykle.pl

http://www.legato-motocykle.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Kolektory seryjne a sportowe?
PostNapisane: 2 gru 2012, o 00:10 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:43
Posty: 478
Sprzęt: r6
Imie: Iskra
Lokalizacja: Lipno
Czyli w sumie tym czym już wiedziałem niczym więcej?;> a że by zrobić pełen przelot powinienem kata wywalić? i starczy?

_________________
www.chemskor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Kolektory seryjne a sportowe?
PostNapisane: 2 gru 2012, o 08:41 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
zamontowaniem "sportowego" kolektora , poodobnie jak usunieciem katali. wiesz ile zyskasz :?: nic . poza hałasem ,ale pewnie nie o to ci chodzi :?: Jedyne co daje taki wydech to trwałosc do konca swiata i jeden dzien dłuzej (tak ze nie zapomnij go wymontowac przed sprzedaza by zamontowac w następnym moto. nie zapominajac ze musi to byc ten sam model ) i estetyka , której pod owiewkami nie widac, tak ze równiez trzeba pamietac o usunieciu osłaniajacych ten "cudowny" wydech owiewkach :lol: :lol: Faktyczny wzrost mocy daje zastosowanie strumienic powidujacych przespieszenie przepływu spalin . System stozkowych przewęzen tworzy dynamiczny spadek cisnienia powodując delikatne wysysanie spalin z kolektora. Oczywiscie nie nalezy tu spodziewac sie jakiegos spektakularnego wzrostu mocy to moze byc 0,5 KM-1KM. to wszystko ,a i tego nie jestem pewien :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Kolektory seryjne a sportowe?
PostNapisane: 2 gru 2012, o 08:57 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
małe uzupełnienie. Otóz zmiana srednic rur kolektora z cała pewnoscia spowoduje ze pomiesci sie w nich relatywnie wiecej spali niz w wezszych rurach co w konsekwencj delikatnie bedzie miało wpływ na jakosc przepłukiwania komory spalania , ale bez dodatkowej zmiany powodującej np. wzrost obrotów , zmiane mapy wtrysku nie przełozy sie w zaden sposob na odczucie poprawy w seryjnym sprzecie . Dlatego sama wymiana na sportowy wydech jest nieczym nie uzasadniona, zatem głupia. Co innego w cruzerach, tu jest jasnosc i oczywistosc chodzi o wygląd i dzwiek , ale w zadnym wypadku nie o wzrost mocy. Powiedziałbym ze wzrost głosnisci pracy wydechu powoduje( przynajmniej w moim odczuciu ) spadek osiągów. Nie raz miałem moto. z pustymi wydechmi natychmiast zamieniałerm na fabryczny. lub taki zeby praca mojego moto. nie głuszyła mi procesu myslenia :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Kolektory seryjne a sportowe?
PostNapisane: 2 gru 2012, o 11:43 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:43
Posty: 478
Sprzęt: r6
Imie: Iskra
Lokalizacja: Lipno
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź z której wyciągnąłem 100% wniosków;) w sumie bardziej mi zależało na głośności bo "podobnież dzwięk jest głębszy" tylko że przy moim akrapovic megaphone to będzie jedno wielkie wydarcie mordy, zapewne mógłbym się spodziewać lepszego dźwięku przy tłumiku o basowym dźwięku. Jeśli chodzi o osiągi nie chce ich poprawiać bo nie ma co na siłę robić z 600 tysiąca pasuje mi tak jak jest.

Powiem inaczej spodobał mi się dźwięk z filmiku poniżej tylko tu jest pełen akrapovic i power commander(którego nie założe). Jak dla mnie zmiana biegów i schodzenie z obrotów to czysta poezja. Moim zdaniem dźwięk podobny jest do bolidu forumuły;D

http://www.youtube.com/watch?v=LCjPn_JCZE8

_________________
www.chemskor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1