Teraz jest 24 gru 2024, o 01:09

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 21 sie 2012, o 14:57 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio uzupełniałem płyn w zbiorniczku bo było już min na zimnym.
Piszecie żeby sprawdzić jeszcze przy korku chłodnicy. Gdzie to jest? Foto mile widziane. Nic odpowietrzać itp nie trzeba rozumiem???


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 21 sie 2012, o 15:06 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 19:31
Posty: 39
Sprzęt: R6
Imie: Emil
Lokalizacja: Lbn
marcinrednose napisał(a):
Ostatnio uzupełniałem płyn w zbiorniczku bo było już min na zimnym.
Piszecie żeby sprawdzić jeszcze przy korku chłodnicy. Gdzie to jest? Foto mile widziane. Nic odpowietrzać itp nie trzeba rozumiem???

Obrazek
Demontujesz ten czarny plastik, jest on przykręcony na 2 śrubki (tam gdzie masz zaznaczone zółte kółka) Po zdjęciu plastiku od razu zobaczysz korek do chłodnicy...



pies napisał(a):
jedynym winowajaca problemu moze byc tylko termostat. Wyjmij go i sprawdz jego działanie ewentualnie wymien .

Dziś zdemontowałem termostat, oraz sprawdziłem jego działanie zalewając go gorącą wodą-i wydaje sie ze jest sprawny bo od razu się otworzył i trzymał mniej więcej przez 7-10 minut aż do ostygnięcia wody...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Co by nie było postanowiłem motocykl złożyć bez termostatu, i znowu zalałem chłodnice płynem pod korek, oraz doprowadziłem stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym na minimalnie powyżej minimum... Przy odpaleniu motocykla dolałem jeszcze raz pod korek płynu w chłodnicy i zakręciłem ( bo przy odpaleniu trochę pompa wody obniżyła stan)

No i oczywiscie poczekałem aż się rozgrzeje do włączenia się wentylatora, wentylator się załączył przy 102 stopniach no i wtedy poleciałem się przejechać ok 20 kilometrów. No ale w zbiorniczku wyrównawczym płynu wraz przybywało aż po sama gore-aż do momentu kiedy się zaczoł przelewać pod motocykl...

To co zauważyłem oprócz powyższego ze w zbiorniczku wyrównawczym podczas odpalonego moto pojawiają się małe pęcherzyki powietrza... Czy to normalne?

Co jest nie tak???


Dopiero co przełożyłem korek chłodnicy od innej yamahy (dt125r-pasował i miał nabite 1.1 wiec się nadawał) No ale po przejechaniu znowu jakiegoś odcinka przelew wraz zrobił się pełny i zaczął przelewać pod motocykl płyn chłodniczy...

Jutro się dobieram do pompy wodnej, może to ona jest winowajcą, choć to raczej są trwale elementy w r6...

Ktoś coś może doradzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 21 sie 2012, o 21:10 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
tnx.

Jeszcze jedno pytanko. Pojemność układu zgodnie z instrukcją to 2,15 chłodnica i 0,25 zbiorniczek. Mechanik u którego wymieniałem płyn zalał mi tylko 2 litry.

Pojeździłem troche i zobaczyłem że zbiorniczek jestna minimum więc uzupełnilem na zimno do maxa. Pytanie czy jeśli teraz mam płynu pod maxymalną kreske na zbiorniczku to jeszcze musze uzupełnić płyn w chłodnicy czy ten ze zbiorniczka zostanie rozprowadzony i tylko ten wskaźnik kontrolować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 21 sie 2012, o 21:32 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 19:31
Posty: 39
Sprzęt: R6
Imie: Emil
Lokalizacja: Lbn
Możesz uzupełnić (oczywiscie na zimno) a w zbiorniczku powinno być pomiędzy minimum a maximum...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 21 sie 2012, o 21:53 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Emil napisał(a):
Możesz uzupełnić (oczywiscie na zimno) a w zbiorniczku powinno być pomiędzy minimum a maximum...


po odkręceniu korka od chłodnicy lać aż się będzie wylewać czy jest jakiś określony poziom?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 21 sie 2012, o 22:31 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
Mi to wygląda na objaw nieszczelnej uszczelki pod głowicą.
Zrób tak.
Uruchom motocykl, rozgrzej. Jeżeli to zrobisz, to przy odpalonym silniku odkręć korek z chłodnicy i zobacz czy są bąbelki powietrza. Im wyższe obroty, tym ich wiecej. Jeżeli tak jest - masz odpowiedź.

Do tego zwróć uwagę na kolor spalin. Im wyższe obroty, tym intensywniejsza biała barwa spalin?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 22 sie 2012, o 05:55 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
Oczywisce, po wyeliminowaniu termostatu z obszaru winowajcow , problem moze lezec w uszczelce głowicy. To wieksza akcja niestety, dlatego by sie upewnic proponowałby sprawdzic cisnienia na poszczegolnych cylindrach . Jesli ktorys ma nizsze od pozostałych, to jest taka mozliwosc ze wydmuchało uszczelke. Zapytam jeszcze - czy był w przeszłosci rozbierany silnik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 22 sie 2012, o 11:20 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
jest jeszcze jedna mozliwa usterka, ktora da efekt zblizonydo opisywanego przez ciebie, mianowicie nieszczelnosc korka chłodnicy. Ten korek jest rodzajem zaworu jednokierunkowego utrzymujacego nadcisnienie w układzie chłodniczym , jego nieszczelnossc " nietrzymanie" cisnienia bedzie skutkowało "kipieniem" płynu chłodniczego az do przelewania sie wierzchem przez naczynko wyrownawcze przy rozgrznym silniku. Zrób tak : jesli nie masz kolegi z podobnym moto. by porzyczyc na chwile jego korek chłodnicy dla sprawdzenia, odkrec swoj , dokładnie go obejrzyj moze bedzie cos na oko widac np. wygnieciona uszczelke lub jej brak , jesli na oko wszystko bedzie ok. po uzupełnieniu plynu w chłodnicy zdejmij od strony naczyna wyrównawczego przewód prowadzący z kominka chłodnicy do naczynka i zatkaj go pasujacym bolcem po czym załoz odpowiednie cybanty po obu stronach przewodu , tak by cisnienie nie wysadziło zatyczki i nie zsunęło przewodu z rurki kominka. Uruchom sprzęt i zagrzej . Jesli po uzyskaniu wysokiej temp , kiedy właczy sie i wyłaczy wentylator chłodnicy, nie zauwazysz nic nienormalnego przejedz sie kawałek i ponownie wszystko obejrzyj. Jesli moto. bedzie zachowywał sie normalnie, to musisz załatwic nowy korek i wróc do fabrycznych rozwiazań. Potraktuj demontaz głowicy jako ostateczna rzecz ktora przyjdzie ci zrobic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 22 sie 2012, o 12:35 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
marcinrednose napisał(a):
tnx.

Jeszcze jedno pytanko. Pojemność układu zgodnie z instrukcją to 2,15 chłodnica i 0,25 zbiorniczek. Mechanik u którego wymieniałem płyn zalał mi tylko 2 litry.

Pojeździłem troche i zobaczyłem że zbiorniczek jestna minimum więc uzupełnilem na zimno do maxa. Pytanie czy jeśli teraz mam płynu pod maxymalną kreske na zbiorniczku to jeszcze musze uzupełnić płyn w chłodnicy czy ten ze zbiorniczka zostanie rozprowadzony i tylko ten wskaźnik kontrolować?


prośba o odpowiedź co do sposobu uzupełnienia.
Wystarczy uzupełnić zbiorniczek?
Czy trzeba też zalać chłodnicę poprzez korek? Jeśłi tak to ile płynu dolać? W opór, aż do przelania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z chlodnica.Pomocy
PostNapisane: 22 sie 2012, o 15:31 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
W chłodnicy zalewasz full, do pojemnika do max.
Uruchamiasz silnik i jak chłodnica zacznie być ciepła (termostat otworzy obieg), to wyłącz silnik i dolej w chłodnicy do full, bo poziom pewnie się obniży.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1