Piec juz zamontowany i smiga aż miło. Pare fotek i mały opis











NOWE:
-pierscienie
-panewki glowne
-panewki korbowodowe
-sprzeglo kewlarowe EBC + wzmocniona sprezyna
-uszczelniacze zaworowe
-uszczelka glowicy
-uszczelki dekli
-oringi wysokotemperaturowe
- deklielki w hydrografice
-lancuszek rozrzadu
-zębatka przód z 16 na 15
- Olej Bel Rey EXS 10W50 full
- swieczki irydowe DENSO
-dotarte wszystkie zawory
- ustawione luzy zaworowe
Za raz dalsze foty i opis
Rozebranie i złożenie tego silnika jest bardzo proste. Lecz mam kilka rad dla potomnych:
1) po demontazu silnika bardzo dokladnie go umyć
2) rozbierająs silnik rozbieramy jak broń czyli układamy po kolei w kolejności jak rozbieraliśmy
3) po rozebraniu wszystkiego myjemy wszystko bardzo dokładnie
4) czyscimy pamierem sciernym typu 500/800 powierzchnie przylgowe na bloku i deklach
5) jeszcze raz wszystko myjemy, porzedmuchujemy kompresorem i odtłuszczamy
6) zaczynamy wszystko składać bardzo pomocna jest tu serwisówka dział 4 OD KOŃCA !!!
7) zakładając pierscienie pamietajmy ze literką T do góry
8) wkładając tłoki pamietajmy ze wkłądamy na olej i strzałką w kierunku wydechu
9 skręcamy wszytsko w odpowiedniej kolejności (sruby) oraz za pomocą klucza dynamometrycznego bo wszytskie komenty KAZDEJ sruybki są podane w serwisowce
10) po zalozeniu lancuszka rozrzadu nie obracamyy walem bez napinacza bo moze przeskoczyc
11) po demontazu silnika odpinamy wszytskie czujniki i to co z kabelkami dlatego ze mozemy uszkodzic przewody przewracajac silnikiem
NAJTRUDNIEJSZE:
- zachować wszystko w labolatoryjnej czystości
- kupić oringi wysokotemperaturowe w sklepie a nie w serwisie . Wszystkie są grubosci 2,5mm cena sklepowa to ok 1 -2zł szt cena w serwisie ok 30zl szt
Na dniach pokaze wam sciągacze do
- sciagniecia magnetonu 2szt (blokada i sciagacz)
-blokada zabieraka sprzegla ze starych przekładek
-sciagacz do rozbierania zaworów ze scisków stolarskich
Mniejwiecej kolejnosc skladania:
zakladam ze skrzynia nie ruszana
1) wkladamy tloki do cylindrow z pierscieniami
2) ukladamy panewki korbowodowe na korbach
3) ukladamy panewki glowne
4) wkladfamy wał
5) skrecamy korbowody
6 układamy reszte panewek glownych
7) smarujemy uszczelniaczem
8) skladamy połówki bloku
9) skrecamy połówki bloku srubami w srodku a pozniej po zewnatrz. przy kazdym otworze w tej operacji otwory są ponumerowane na bloku a długosci i srednice srub podane w serwisówce (moment dokrecania tez)
10) wkladamy pompe olejową + rurka + rurka miedziana + rurka + smog
11) mozna zakladac miske olejowa
12) uzwojenie na wał + magneto
13) łancuszek do pompy olejowej + oslona
14) kosz sprzeglowy (kąplet)
15) głowica
16) rozrzad
17) dekle
no i dalej to juz wiele nie zostalo ;]