Teraz jest 27 gru 2024, o 23:04

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 24 mar 2012, o 21:35 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
masz racje, prawie kazdy z tu piszacych, nie pomijajac mnie :roll: wykorzystuje moto. w podobny sposób :lol: i amortyzator jest mu wprost niezbędny :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 24 mar 2012, o 21:43 
Offline
mistrz prostej

Dołączył(a): 9 mar 2011, o 23:53
Posty: 393
Sprzęt: R1 RN12
Imie: Sławek
Jak wpadniesz na nierówności albo koleiny to też możesz mieć shimme. Nie trzeba zapieprzać jak na wyspie man. Są też moto które mają większą i mniejszą tendencje do wpadania w shimme.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 25 mar 2012, o 06:33 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
absolutnie nie neguje zasadnosci występowania amortyzatora jesli juz fabryka moto. go zamontowała. Własciwie po raz pierwszy zetknąłem sie z fabrycznie montowanym amortyzatorem w ZX12 , obecnie to juz prawie kazdy ma ? chociaz kiedys kupiłem jednego z pierwszych CBR Fireblade i nie miał amortyzatra, jezdziłem nim dobrych kilka lat i moze nie uwierzysz, ale kika razy na obwodnicy radzyminskiej jechałem nim ponad 290km/h , nigdy jednak nie zetknałem sie ze zjawiskiem łopotania kierownicy. Byc moze takie zjawiska zachodzą w bardziej ekstremalnych sytuacjach , tylko czy one zdarzaja sie na tyle czesto by 2 tys. wydawac ? po prostu mam watpliwosci :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 25 mar 2012, o 09:49 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
na obwodnicy radzymińskiej jestem co najmniej raz w tygodniu - zazwyczaj 2 razy
Zazwyczaj jeżdżę tam >230 i amor ni jest potrzebny bo to dość nowa trasa.
Nie ma kolein i nierówności, a łuki są łagodne - w takich warunkach amor nie ma zastosowania i nawet nie pracuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 25 mar 2012, o 12:23 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
sugerujesz ze w koleinach i wybojach z udziałem amortyzatora pojedziesz >230 ? a bez tego "cudownego" gadzetu , nie ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 25 mar 2012, o 13:19 
Offline
mistrz prostej

Dołączył(a): 9 mar 2011, o 23:53
Posty: 393
Sprzęt: R1 RN12
Imie: Sławek
Widzisz np. cbr 919 był na tyle dobrze skonstruowany że nie potrzebował amora. Brat miał 3 lata i nigdy nie wpadł w shimme chociaż jeździł też po torze czy gumował 200km/h.
Nie trzeba też od razu kupować amora za 2 tyś bo są także za 700-1000 zł albo używki za sporo mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 25 mar 2012, o 13:33 
Offline
kursant

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 21:44
Posty: 126
Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Sprzęt: R1 rn12
Imie: Adam
pies napisał(a):
absolutnie nie neguje zasadnosci występowania amortyzatora jesli juz fabryka moto. go zamontowała. Własciwie po raz pierwszy zetknąłem sie z fabrycznie montowanym amortyzatorem w ZX12 , obecnie to juz prawie kazdy ma ? chociaz kiedys kupiłem jednego z pierwszych CBR Fireblade i nie miał amortyzatra, jezdziłem nim dobrych kilka lat i moze nie uwierzysz, ale kika razy na obwodnicy radzyminskiej jechałem nim ponad 290km/h , nigdy jednak nie zetknałem sie ze zjawiskiem łopotania kierownicy. Byc moze takie zjawiska zachodzą w bardziej ekstremalnych sytuacjach , tylko czy one zdarzaja sie na tyle czesto by 2 tys. wydawac ? po prostu mam watpliwosci :roll:

Nie zdarzają się często, ale jeśli już się zdarzają to wolę jednak wydać 1 tys. zł niż 20 razy tyle na nowe moto i leczenie w razie gleby. Dalsza dyskusja nie jest potrzebna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 25 mar 2012, o 14:45 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
zdecydowanie przeceniasz role amortyzatora :roll: raczej to co piszesz powinno wynikac z umiejetnosci, rozwagi i zdolnosci przewidywania zdarzen . Wiara w "nadprzyrodzone" mozliwosci gadzetu moze miec fatalne skutki dla wiernego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 25 mar 2012, o 16:57 
Offline
mistrz prostej

Dołączył(a): 9 mar 2011, o 23:53
Posty: 393
Sprzęt: R1 RN12
Imie: Sławek
Tu nie chodzi o wiarę w nadprzyrodzone możliwości jak to określiłeś. Nie wszystkie zdarzenie na drodze da się przewidzieć. Wsiadając na moto liczy się przede wszystkim rozwaga ale ona nie zmieni stanu naszych dróg.
Wychodzę z założenia że lepiej mieć amortyzator i nigdy nie przetestować jego działania niż na odwrót.

Tutaj ciekawy artykuł:
http://spec.pl/motoryzacja/motocykle/do ... zamontowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: amortyzator skrętu
PostNapisane: 25 mar 2012, o 17:19 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20
Posty: 1769
Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
kolego pies skoro twierdzisz ze amor jest nie potzrebny to zaprzaszam na wspulne latanie w maju bede w wawie albo mozesz dolonczyc na tor do pozka 2 kwietnia i wtedy zobaczymy kto da rade na slynym poslawiaku a ktoru poleci w bariery bo kto byl na torze w pozku wie ze na tym zakrecie jest potzrebny amor na niewielkie nierownosci kture tam wystepuja

_________________
YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1