Teraz jest 23 gru 2024, o 11:39

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 13:29 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
mylisz sie , glin nie jest wrazliwy na temperatury, dlatego jest uzywany do budowy bloków sil. gdzie zastąpił kiedys powszechnie stosowane żeliwo , do chłodnic gdzie wyeliminował miedz . Aluminium podobnie do zeliwa podgrzane nie powieksza swoich rozmiarów, a schłodzone nie kurczy sie dlatego np. sa robione cylindry w twoim moto. Na koniec dodam tylko ze tych dwu śrub zaciskajacych cybant lagi nie wolno dokręcac z duza siła , nie wiecej niz 2-3 kg, bo nie ma takiej potrzeby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 14:32 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20
Posty: 1769
Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
pies idz do szkoly i sie doksztalc z materialoznactwa zebys wiedzial co sie daje z danymi metalami w danych temp

_________________
YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 14:49 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
juz byłem w szkole i to dłuzszy czas :lol: :lol: ale chetnie uzupełnie wiedzę . Moim zdaniem temp. zewnetrzna nie spowodowała tego pekniecia , spowodowały to dwa czynniki , skrecenie na niewłasciwej osiowosci , co uwazam za najbardziej prawdopodobne , lub skrecnie ze zbyt duza siłą śrub zaciskowych, co takze jest wysoce prawdopodobne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 15:36 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
odpowiedzi typu: nie , bo nie , sa głupie, zawsze trzeba potrafic teze ubrac w dowody . Mysle koles ze kilka przykładów powinno cie przekonac : pomyśl co by sie działo z gniazdmi zaworowymi gdyby aluminowa głowica porzerzała przy wzroscie temp. ? wypadły by i poruszały razem z zaworami :lol: :lol: albo co by sie działo ze sworzniem w tłoku , gdyby tłok rozrzerzał bardziej od sworznia ? rozbiłby otwór w tłoku w kilka sek. pracy silnika . Tego typu przykładów mozna byłoby wymienc mnóstwo . Wiec dobrze sie na przyszłosc zastanow zanim zaczniesz sie kopac z koniem na ternie stajni :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 18:36 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20
Posty: 1769
Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
sam sie zastanow z jakich domieszek metali jest wykonany silnik bo samo aluminim topi sie w 660stopniach wiec by ci sie wlasnie przetopilo i tloki sa w wikszosc wykonane z tytanu wiedz idz jeszcze sie doksztalc bo wiedza nei grzeszysz tak jak z tym ustawieniem przepustnic

_________________
YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 18:50 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
jestem pewien ze tłoki w twoim moto . nie sa wykonane z tytanu. powiem wiecej zadna czasc w twoim moto. nie jest tytanowa :lol: :lol: zadna ensteinie :lol: :lol: natomiast oczywiscie ze tylko potocznie mowimy ze bloki czy cylindry, lub tłoki sa aluminiowe, nie , ta sa z reguły stopy na ogół duralowe , magnezowe , krzemowe . Samo aluminium jest zbyt miekkie i nie nadawało by sie do budowy struktur o charakterze wytrzymałosciowym stad zwykle stosowane sa stopy tego metalu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 18:51 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
Panowie weżne ze kolega cały ;] a częśc się wymieni.

wątpie ze osiowosc miala tu takie znaczenie. raczej za mocno dokrecone. Nie rozginales tego przy demontazu ?? po zmianie na nowe radze uzyc klucza dynamometrycznego ( sa teraz tanie przejsciowki elektroniczne)

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 19:24 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
PajakR6 napisał(a):
tak jak z tym ustawieniem przepustnic


ustawienie przepustnic powinno byc identyczne na kazdy cylinder. Teoretycznie w kazdym cylindrze powinny panowac jednakowe waruki techniczne, a zatem połozenie przepustnic powinno byc w idealnej rónoległosci do siebie wzajemnie, jesli jest inaczej, to cos jest nie tak albo z cisnieniem w cylindrze, albo z wtryskiwaczem . Owszem, fabryka douszcza pewien zakres regulacji, ale to regulacja majaca na celu eliminacje błedów wynikajacych z tolerancji odchyłek produkcyjnych. Pomysl sam, co by sie działo gdyby kazdy cylinder dostawał inny skład mieszanki ? prawdopodobnie silnik usiłował by "wyskoczyc z ramy" tak nierówna miałby prace. Zatem regulacja polega na wyrownaniu poziomów odchylenia, a nie roznicowaniu. Jesli chodzi o przepustnice w gaznikowym systemie jest okładnie tak samo, połozenie przepustnic powinno byc idealnie takie samo , jezeli nie jest , to znaczy ze dany gaznik ma zle ustawiony poziom paliwa, moze "leje" mu zawór zwrotny, albo kolektor dostaje lewe powietrze. Stad "regulacje" słuza jedynie do wyrównania poziomów !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 19:55 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 19:41
Posty: 209
Lokalizacja: Slask
Sprzęt: Rn22
Imie: RR_MM
Dzis sprawdzilem kluczem druga strone ustawilem na 20N-M to ponad pol obrotu jeszcze dokrecilem zanim cyklo!A predzej uzywalem malej grzechotki do dokrecania Wiec raczej odpada za mocne dokrecenie.

Obrazek

_________________
Rn09-Rn12-Rn22

--->> M3-R1 <<---


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pęknięty goleń
PostNapisane: 16 mar 2012, o 20:06 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
juz pisałem ze najrawdopodobniejsza przeczyna jest nieosiowosc . Teraz jest juz na wszystko za póżno. Gdy kupisz drugie lagi pozostaw ich montaz pobliskiemu serwisowi ,wyjdzie ci taniej niz zakup kolejnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1