Teraz jest 22 gru 2024, o 23:45

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 9 gru 2011, o 15:14 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 7 wrz 2011, o 09:39
Posty: 42
Lokalizacja: okolice Białegostoku
Sprzęt: R1 RN01
Imie: Kris
Tego to nie wiem czy za kompletna czy za goła, a ty ile dałeś za swoja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 9 gru 2011, o 23:50 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
400 za kompletna tzn glowica + wszytskie zawory + 2 walki + te czopy co masz wyjebany

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 11 gru 2011, o 18:07 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 7 wrz 2011, o 09:39
Posty: 42
Lokalizacja: okolice Białegostoku
Sprzęt: R1 RN01
Imie: Kris
A jeszcze mam takie pytanie do was, dlaczego się zatarły tylko te czopy na ssącym wałku rozrządu a na wydechowym są nie naruszone, idealnie gładkie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 15 gru 2011, o 05:16 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
Jak wielu tak i ja uwazam ze powodem zatarcia był brak dopływu oleju do głowicy. Przyczyn moze byc co najmniej kilka . Proponuje sprawdzic rzeczywiste cisnienie oleju na wolnych i wyskokich obrotach powinno wynosic okło 1 atm na niskich i około 4 atm na wysokich , jesli jest znaczaco ponizej tych wartosci to problem jest zdecydowanie powazniejszy niz tylko głowica. Jesli chodzi o tolerancje luzow pomiedzy panewkami a wałkiem to nie powinna byc mniesza niz widełki 0,03 - 0,05 mm. i nie wieksza niz 0,8 mm. Pamietaj tez ze nie dopasowuje sie panewek do wałka tylko szlifuje wałek do srednicy panewek o ile w ogole zachodzi taka koniecznosc .bo nie spotkałem sie z sytuacja w nowoczesnych rozwiazaniach aby wystepowały panewki rozrzadu o wymiarach naprawczych? Panewki maja warstwowa kompozycje slizgowa naruszenie jej oznacza smierc panewki w kilka sekund po uruchomieniu silnika, tego pod zadnym pozorem nie wolno robic !! kiedys w Żukach Warszawach i Starach sie to robiło ,ale to juz słusznie zapomiana historia. Tak prowizorycznie to mozesz zakrecic sinikiem bez swiec , zamontowanego wałka rozrzadu i łancucha rozrzdu. Olej juz z pedkosci obrotowej jaka daje rozrusznik powinien obficie popłynac gornymi otworami olejowymi , jesli nie popłynie to najpierw nalezłoby sprawdzic ich droznosc , jesli jest ok. to niestety silnik trzeba rozebrac w proch, przemierzyc luzy na korbowodach i wale głownym . Pompe w zasadzie eliminuje jako przyczyne problemu, to sie zwyczajnie nie zdarza


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 15 gru 2011, o 09:38 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 7 wrz 2011, o 09:39
Posty: 42
Lokalizacja: okolice Białegostoku
Sprzęt: R1 RN01
Imie: Kris
Zdjąłem miskę olejową i okazało się, że na smoku od pompy olejowej na sitku strasznie było dużo jakichś śmieci i ta siatka na smoku była zalepiona tym gównem, aż te sitko się wessało do wewnątrz. Na razie te panewki przeleciałem papierem 2000 i już lekko obraca rozrusznik wałem, złożę to wszystko i zobaczę co będzie się działo. A jak nie będzie dobrze to będę rozkręcał cały silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 15 gru 2011, o 17:03 
Offline
kursant

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 21:44
Posty: 126
Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Sprzęt: R1 rn12
Imie: Adam
Z lekka partyzantka. Szukałbym całej głowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 15 gru 2011, o 18:14 
Chłopie ten papier 2000 i panewki to jest parodia mechaniki... tak jak Ci ktoś już napisał to nie jest Żuk. Nie ma co tu się więcej wypowiadać na ten temat. Szybko wrócisz do wymiany gorzej jak opiłki pójdą w silnik jak to wszystko przez powstałe luzy zacznie Ci się heblować.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 15 gru 2011, o 18:34 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 7 wrz 2011, o 09:39
Posty: 42
Lokalizacja: okolice Białegostoku
Sprzęt: R1 RN01
Imie: Kris
No pewnie macie racje, za duże prędkości obrotowe ma ten silnik żeby to chodziło po tym papierze ściernym, zakładam, że też pewnie panewki na wale korbowym będą do wymiany, możecie mi powiedzieć jaki jest koszt wymiany panewek na wale korbowym nie licząc głowicy, wymieniać wszystko będę sam, chociaż, może panewki będą dobre bo stukać zaczynało dopiero po przekroczeniu 4-5 tys obrotów i odgłos dochodził z okolic głowicy silnika, a panewki na wale to stukały by chyba cały czas, nawet na wolnych obrotach jakby były padnięte, jak uważacie? Chodzi mi o koszty części.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 15 gru 2011, o 19:37 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
mam te panewki gorne ze starej glowicy w idealnym stanie ale jeszcze sie zastanowie czy je sprzedam ;]

co do panewek glownyc i korbowodowych to w usa groszowe sprawy. Mozesz ze mna zamowic w paczce zbiorczej bo bede zamawial po 10 lutym

glownych idzie 10szt a korobowodowych 8szt. Cena jest zalezna od koloru panewki. Mozna go zczytac z kodu na wale

za panewki glowne i korobowodowe w usa ok 400zl nie pamietam teraz dokladnie ile mi tam wyskoczylo

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Od czego mogły się ztrzeć panewki na wałku rozrządu?
PostNapisane: 15 gru 2011, o 19:45 
Offline
kursant

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 21:44
Posty: 126
Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Sprzęt: R1 rn12
Imie: Adam
Tylko taka naprawa panewek nie gwarantuje że silnik pożyje za długo. W wielu przypadkach silnik nie dojeżdża 1000 km. Remonty w takich motocyklach nie są przewidziane w takiej skali. Ja bym nie ryzykował i wolałbym kupić drugi pewny silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1