Teraz jest 22 gru 2024, o 11:14

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Power commander czy warto do R6.
PostNapisane: 3 sie 2017, o 10:14 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2010, o 19:16
Posty: 81
Lokalizacja: Zambrów
Sprzęt: RSV4
Imie: Mateusz
Lokalizacja: Zambrów
Witam
Pytanie czysto z ciekawości. Czy warto dokładać Power Commander do R6 nowszej bądz starszej. Są jakieś odczuwalne różnice ?
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Power commander czy warto do R6.
PostNapisane: 3 sie 2017, o 12:33 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
Nie warto moim zdaniem. Lepiej tą kasę dołożyć do nowszego modelu lub przesiadka na R1 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Power commander czy warto do R6.
PostNapisane: 3 sie 2017, o 17:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
Powercommander ustawia wstryski na odpowiednią dawkę paliwa pod zadany układ wlotowo wylotowy czyli pod filtr powietrza oraz wydech czasami z dobrym efektem omijania exup. Profesjonalne wystrojenie będzie się odwdzieczalo jak u mnie większą mocą z dołu i bardziej liniowym przyrostem mocy, można czasami spotkać motocykle które osiągają 4 konie z tego wszystkiego a czasami gdy liczą cały układ wydechowy wraz ze strojeniem kilkanaście koni co jest bardzo odczuwalne. Zwykle strojenie dla zwykłego Kowalskiego co nie wniesie wiele. Natomiast jeżeli chcesz mieć dobrą mieszankę paliwa i by silnik był bardziej optymalnie nastrojony co przełoży się na zywotnosc to pc ma rację bytu. Ważne jest też to że tylko profesjonalne ustawienie map zapłonu da dobry efekt w pc. Co za tym idzie koszt PC oraz hamownia co w rezultacie nie jest tanie bo zakładam że pc kosztuje tysiak i strojenie tysiak. Jest opcja wyciągnąć gotowe mapy ze strony dynotec ale są to mapy pod konkretne zastosowanie układów co za tym idzie moE zdążyć się że będzie to idealnie pasowało lub będzie działało beznadziejnie i może wręcz zniszczyć silnik zalewając go paliwem. Zalewanie nie jest tak złe jak za duża dawka powietrza ale warto to wiedzieć bo żadko się spotyka power commandera wraz z igniotion systemem nastrojony pod zadany motocykl.

Reasumujac: warto jak masz kasę bo na moim przykładzie rn22 działa to wszystko doskonale, mam olbrzymia moc na dolnym zakresie obrotów i dość liniowe oddawanie mocy, do tego pisząc wprost mam zaprogramowane dokładnie kiedy ma strzelać z rur a nie jak to bywa z przypadku bez powercommandera.

W nowoczesnych motocyklach wszystko co można zrobić na PC można też ustawić na ECU co czyni PC bezsensownym wydatkiem ale jeszcze 10 lat temu nikt nie miał o tym pojęcia i starsze motocykle za sprawą pc po prostu łatwiej i taniej można zestroić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Power commander czy warto do R6.
PostNapisane: 3 sie 2017, o 17:45 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
Mad ale w R1 masz elastyczny litrowy silnik, który daje jakieś możliwości.

z 600ccm nie wyciśniesz super dołu czy środka. na górze może 1 a może 2 KM dojdą.
w RJ 11/15 nie ma bata żeby zrobić dół i środek bo ten silnik nie do tego został zaprojektowany.
W RJ 095 również nie widzę sensu bo to idealna 600ccm, moc dosyć wysoka, liniowa i dostępna już od 8000 RPM. 2 konie na górze obrotomierza nie zrobią nikomu różnicy bo na ulicy się nie da jeździć do końca obrotomierza ciągle żeby czuć tą moc.

jak sobie przeliczę 2KM przyrostu za 2000PLN.....
Nijak mi się to nie kalkuluje :)

Jak torujesz i budujesz zaawansowaną elektronicznie maszynę z PC, QS i innymi zabawkami to zakładaj. Jeśli nie to wydaj te pieniążki na ochronę motocyklisty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Power commander czy warto do R6.
PostNapisane: 3 sie 2017, o 17:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
Racja. Dlatego trzeba kalkulować. Do torowania zdecydowanie warto założyć PC właśnie dlatego że wystarczy się pomylić przy zmianie biegu czyli jest za wysoki i moto nie ma mocy i tracisz sekundy a ten kto będzie miał zoptymalizowany silnik z PC straci sekundę może dwie mniej i oto tu chodzi. Podobne zasady panujące na wsi jak jedzie grupa motocyklistów, każdy ma inną markę i bolida, odwijasz gas z trzeciego biegu i każdy się zachwyca jaki masz ciąg od dołu. Wiem bo takie akcje przeżyłem. :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Power commander czy warto do R6.
PostNapisane: 4 sie 2017, o 21:25 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2010, o 19:16
Posty: 81
Lokalizacja: Zambrów
Sprzęt: RSV4
Imie: Mateusz
Lokalizacja: Zambrów
Dzięki chłopaki za odpowiedzi ;). Żadko się zdarza otrzymać tak profesfonalną i satysfakcjonującą odpowiedź.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1