Teraz jest 22 gru 2024, o 07:42

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 25 wrz 2016, o 22:11 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 8 wrz 2016, o 21:06
Posty: 27
Lokalizacja: Mielec
Sprzęt: Yamaha r6
Imie: Olaf
Lokalizacja: Mielec
Jak zapobiegać zniszczeniu drugiego biegu lub pęknięcia cylindrów .
Jeśli macie jakieś rady każdemu sie może przydać.
Sadze , że cylindry nie pękną tak szybko jeśli silnik nie bedzie katowany na zimnym .
Co o tym sądzicie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 28 wrz 2016, o 16:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
No sądzę że nie tylko:
-Ogólne niekatowanie
-Dobre oleje
-Wychładzanie od temperatury

Skrzynia łagodnie traktowana że sprzęgłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 18:42 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 8 wrz 2016, o 21:06
Posty: 27
Lokalizacja: Mielec
Sprzęt: Yamaha r6
Imie: Olaf
Lokalizacja: Mielec
A jak taki silnik sie prawidłowo wychładza ?
Jak to dobrze robic ?
Olej myśle , że syntetyczny jest najlepszy do takiego motocykla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 19:37 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
olej w interwałach 5.000-8.000km
żeby ochłodzić silnik to przed zjazdem na chatę wysoki bieg, spokojna prędkość i bez katowania zjechać do bazy :)
schłodzi się wystarczająco.
i jak wyżej pisali, bez odcinek, gumowania itp itd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 21:56 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 16:31
Posty: 64
Sprzęt: R6
Imie: Alex
Lokalizacja: Ś
Co mam zrobić aby dłużej żyć? Mogę się zdrowo odżywiać, itp ale to tylko odwlecze co nie uniknie ;)
Nie da się zapobiec niszczeniu silnika xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 22:41 
Offline
mistrz toru

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02
Posty: 1030
Sprzęt: r1
Imie: Grzesiek
Lokalizacja: Śląskie
Moim zdaniem miasto dla tego motocykla to zagłada silnika.
Biegami nie można kłapać.Mi się wydaje że ten motocykl nie ma blokady mocy na pierwszych biegach jak w tych nowszych sprzetach no i jak się palnikuje to skrzynia się rozleci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 1 paź 2016, o 21:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
ważne też czyścić filtr KN lub jak ktoś ma OEM to zmieniać często

to jest ważne !

każde ziarnko piasku jeśli wleci do silnika to trudny temat
zauważcie że jak do oka wpadnie ziarnko piasku to jest wielki problem: boli i łzawi, motocykl nie wydali ziarnka tylko jak to nie powstrzyma filtr to degeneracja silnika z jednego ziarnka.

Jak nie ma znowu przepływu powietrza to dusimy silnik i on pracuje na złej mieszance: nie chce pracować, zatykamy mu oddech.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 1 paź 2016, o 22:01 
Offline
mistrz toru

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02
Posty: 1030
Sprzęt: r1
Imie: Grzesiek
Lokalizacja: Śląskie
Krótkie trasy czyli miasto powodują powstanie nagaru na tłoku.Potem się odrywa i ścianki cylindra porysowane.
Pękanie tych ścianek to jest wada fabryczna i albo się ujawni albo nie.Zapobieganie może okazać nie skuteczne.Skrzynia jest poprawiona dopiero w następnym modelu więc należy oszczedzać.To samo z magnesami w rn12 ponoć za słaby klej czy jak to tam nazywają.W r6 tulejka tylnego koła od strony zębatki wbija się w wahacz.Każda r6 gażnikowa to ma.U mnie aż felga koło zębatki poszlifowała wahacz.Dorobiłem tulejkę z kołnierzem a wahacz nie potrzebnie kupiłem bo z allegro był gorszy od mojego.
Ja kupiłem następną r6 a kolega suzuki.A w suzuki 600 na ramie i wahaczu mikropęknięcia takie pajączki i się powiększały a w necie o tym cisza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak zapobiegać zniszczeniu silnika
PostNapisane: 5 paź 2016, o 19:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
Po drugiej połowie filmu padają ważne słowa:

https://youtu.be/5lKBRsv2Q_U

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1