r1r6.pl https://r1r6.pl/ |
|
Wszystko o oponach... https://r1r6.pl/poradnik-forumowy/wszystko-oponach-t175-70.html |
Strona 8 z 73 |
Autor: | ROXI [ 6 lip 2010, o 16:08 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
Z boku opony w okolicach nazwy bieżnika masz napis DOT - czyli data produkcji opony i 4 cyfry oznaczające kolejno: 2 pierwsze tydzień roku, a 2 następne rok produkcji. Czyli DOT 0510 oznacza 5 tydzień 2010 roku. Białymi paskami się nie sugeruj, bo one zawierają tak jakby kod do spisania przez magazyniera jak leżą opony w jakimś magazynie np. u producenta, żeby poprostu szybciej sprawdzić co to model itd. a nie szukać po naklejce. Ten pasek (biały, żółty, zielony - są różne kolory) jest przez całą głębokość bieżnika. Poprostu przykładasz czytnik do paska i na ekranie wyświetla się co to za kapeć. EDIT Byry*YZF napisał(a): "każda opona ma swe przeznaczenie, torowe się nagrzewają dłużej, są przeznaczone do krótkich dystansów, nie wytrzymają zbyt częstego nagrzewania (proszę o trochę wyobraźni, na torze jak się nagrzeją to stygną tylko wtedy gdy się już nie nadają do dalszych treningów), często zawodnicy trenują jeden zakręt do bólu, wtedy jest problem z wyważeniem, przy odjęciu mają tendencję do shimy, często sa zdejmowane łyżkami co może doprowadzić do uszkodzenia rantu i tak można wymieniać bez końca, czemu żaden vip tego nie napisał, a potem twardo powiedział, że ma to gdzieś i będzie je i tak dalej zakładał " Co mozecie powiedziec na ten temat? Ulica to nie tor... EDIT Używamy opcji edytuj! Jurek |
Autor: | Byry*YZF [ 6 lip 2010, o 16:33 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
ROXI napisał(a): Ulica to nie tor... Wiec na ulicy nie bedzie sie jakos szybciej ścierać czy cos...? Chodzi o to zebym pojezdzil na niej jakis czas i nie musiał od razu zmieniac Co do pasków to jezeli opona jest dlugo jezdzona to one sie chyba scieraja a na tej jeszcze widac wiec nie latali na niej dlugo |
Autor: | ROXI [ 7 lip 2010, o 10:06 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
Biały pasek jest przez całą głębokość bieżnika i dopóki nie zrobisz slicka będzie go widać. Na temat jazdy po ulicach na oponach torowych niech wypowiedzą się osoby, które mają doświadczenie w temacie. A z tym DOTem się doczytałeś? Jak coś, to wrzuć fotę laczka, to Ci znajde łobuza. Heheheh |
Autor: | Ivory [ 7 lip 2010, o 14:46 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
potorowka, ok zalezy tylko jeszcze jaka to jest opona generalnie te najwyzsze modele ciezko dogrzac, w deszczu szczegolnie (zero przyczepnosci), ale jak juz ladnie rozgrzejesz taka to trzymanie jest magiczne sa jeszcze rozne mieszanki do roznych celow. opona oponie nie rowna, wiec samo potorowka jeszcze nic nie znaczy... w srod potorowek mozna znalezc takie, ktorych boki i ranty sie jeszcze do czegos nadaja i juz kompletnie zajechane (ale jak ktos turystycznie albo po miescie tylko jezdzi to i tak wykorzystuje tylko srodek) |
Autor: | Byry*YZF [ 7 lip 2010, o 18:01 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
No wlasnie mi boki nie sa potrzebne bo zazwyczaj jezdze turystycznie. Chce tylko wiedziec czy nadaja sie te oponki na dlugie trasy bo czasami w weekend nabije kolo 300 km. Boje sie ze jak sie zagrzeja to zetra sie szybciej niz zwykla... Dzownilem do goscia i mowi ze opona ma 2 lata i tylko pare razy byla jezdzona... Co Wy na to? |
Autor: | mariusheqq [ 8 sie 2010, o 17:20 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
Byry*YZF napisał(a): Chce tylko wiedziec czy nadaja sie te oponki na dlugie trasy bo czasami w weekend nabije kolo 300 km. Ja w swoim gracie miałem dwie torówki: na przodzie METZELER RACETEC K2 120/70/17 na tyle METZELER RACETEC K2 190/55/17 (to są chyba odpowiedniki Dunlop Supercorsy). W każdym bądź razie jedne z najlepszych torówek. Na przedniej zrobiłem jakieś 3,5 tys w tym sezonie. Na tylnej zrobiłem coś koło 1 tysiąca tylko i zaczęły druty z niej wyłazić Przód wygląda nadał ok. Przyczepność na nich jest super. Tył mi się skończył od pałowania na prostej (ostre przyśpieszanie ze 120 do 220). Ta chropowatość o której pisałeś to w torówkach normalka i wszystko jak najbardziej ok. Tak każda torówka eksploatowana torowo wygląda (zwłaszcza przy krawędziach opony się lubi "marszczyć"). Wracając do Twoich obaw z trwałością opony, to torówka na tyle prawdopodobnie dużo szybciej się skończy niż z przodu. Tak naprawdę to opony torowe liczy się w okrążeniach toru a nie w km. Inna rzecz opona torowa gdy jest niedogrzana ściera się szybciej niż wtedy gdy ma temperaturę znamionową swojej pracy. No i weź pod uwagę, że gdy zaskoczy Cię deszcz to z przyczepnością opony torowej przeznaczonej do jazdy na suchym torze nie będzie różowo. ...jeszcze kolego odwiedź dział z REGULAMINEM i dział POWITALNI aby się przedstawić na forum...Łuuuki |
Autor: | cichy904 [ 9 sie 2010, o 01:01 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
jeździ ktoś na dunlop sport smart?? interesuje mnie opinia o tych oponach |
Autor: | fast [ 18 wrz 2010, o 14:54 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
Witam Co myślicie o oponach Dunlop Sport Smart? Używa ktoś? http://www.motogen.pl/aktualnosci/nowos ... rt238.html Pozdrawiam |
Autor: | MaC24 [ 19 wrz 2010, o 14:53 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
fast napisał(a): Witam Co myślicie o oponach Dunlop Sport Smart? Używa ktoś? http://www.motogen.pl/aktualnosci/nowos ... rt238.html Pozdrawiam nie jezdzilem na nich ale koleś co handluje oponami z allegro mi je polecał -> "jeżeli chodzi o jazdę na suchych nawieżchniach to najlepsza jest Pirelli Diablo Rosso Corsa natomiast do jazdy w różnych warunkach poleciłbym Dunlop Sportsmart lub Metzeler Sportec M5" sam jestem przy kupnie i sie zastanawiam jakie wybrac, za duży wybór hehe a mysle nad Mishellin Pilot Power 2ct, Metzeler sportec M5 lub M3 i Pirelli Diablo Rosso |
Autor: | juzekR1 [ 19 wrz 2010, o 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko o oponach... |
Ja jezdze aktualnie na Micheline Pilot Pure 2CT swietna sprawa polecam |
Strona 8 z 73 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |