r1r6.pl
https://r1r6.pl/

Wszystko o oponach...
https://r1r6.pl/poradnik-forumowy/wszystko-oponach-t175-70.html
Strona 8 z 73

Autor:  ROXI [ 6 lip 2010, o 16:08 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

Z boku opony w okolicach nazwy bieżnika masz napis DOT - czyli data produkcji opony i 4 cyfry oznaczające kolejno: 2 pierwsze tydzień roku, a 2 następne rok produkcji. Czyli DOT 0510 oznacza 5 tydzień 2010 roku. ;)

Białymi paskami się nie sugeruj, bo one zawierają tak jakby kod do spisania przez magazyniera jak leżą opony w jakimś magazynie np. u producenta, żeby poprostu szybciej sprawdzić co to model itd. a nie szukać po naklejce. Ten pasek (biały, żółty, zielony - są różne kolory) jest przez całą głębokość bieżnika. Poprostu przykładasz czytnik do paska i na ekranie wyświetla się co to za kapeć.

EDIT

Byry*YZF napisał(a):
"każda opona ma swe przeznaczenie, torowe się nagrzewają dłużej, są przeznaczone do krótkich dystansów, nie wytrzymają zbyt częstego nagrzewania (proszę o trochę wyobraźni, na torze jak się nagrzeją to stygną tylko wtedy gdy się już nie nadają do dalszych treningów), często zawodnicy trenują jeden zakręt do bólu, wtedy jest problem z wyważeniem, przy odjęciu mają tendencję do shimy, często sa zdejmowane łyżkami co może doprowadzić do uszkodzenia rantu i tak można wymieniać bez końca, czemu żaden vip tego nie napisał, a potem twardo powiedział, że ma to gdzieś i będzie je i tak dalej zakładał "

Co mozecie powiedziec na ten temat?



Ulica to nie tor... :P

EDIT
Używamy opcji edytuj!
Jurek

Autor:  Byry*YZF [ 6 lip 2010, o 16:33 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

ROXI napisał(a):
Ulica to nie tor... :P


Wiec na ulicy nie bedzie sie jakos szybciej ścierać czy cos...? Chodzi o to zebym pojezdzil na niej jakis czas i nie musiał od razu zmieniac :) Co do pasków to jezeli opona jest dlugo jezdzona to one sie chyba scieraja a na tej jeszcze widac wiec nie latali na niej dlugo

Autor:  ROXI [ 7 lip 2010, o 10:06 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

Biały pasek jest przez całą głębokość bieżnika i dopóki nie zrobisz slicka będzie go widać. Na temat jazdy po ulicach na oponach torowych niech wypowiedzą się osoby, które mają doświadczenie w temacie.

A z tym DOTem się doczytałeś? Jak coś, to wrzuć fotę laczka, to Ci znajde łobuza. Heheheh :P

Autor:  Ivory [ 7 lip 2010, o 14:46 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

potorowka, ok zalezy tylko jeszcze jaka to jest opona :P
generalnie te najwyzsze modele ciezko dogrzac, w deszczu szczegolnie (zero przyczepnosci), ale jak juz ladnie rozgrzejesz taka to trzymanie jest magiczne :) sa jeszcze rozne mieszanki do roznych celow. opona oponie nie rowna, wiec samo potorowka jeszcze nic nie znaczy...
w srod potorowek mozna znalezc takie, ktorych boki i ranty sie jeszcze do czegos nadaja i juz kompletnie zajechane (ale jak ktos turystycznie albo po miescie tylko jezdzi to i tak wykorzystuje tylko srodek) ;)

Autor:  Byry*YZF [ 7 lip 2010, o 18:01 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

No wlasnie mi boki nie sa potrzebne bo zazwyczaj jezdze turystycznie. Chce tylko wiedziec czy nadaja sie te oponki na dlugie trasy bo czasami w weekend nabije kolo 300 km. Boje sie ze jak sie zagrzeja to zetra sie szybciej niz zwykla... Dzownilem do goscia i mowi ze opona ma 2 lata i tylko pare razy byla jezdzona... :| Co Wy na to?

Autor:  mariusheqq [ 8 sie 2010, o 17:20 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

Byry*YZF napisał(a):
Chce tylko wiedziec czy nadaja sie te oponki na dlugie trasy bo czasami w weekend nabije kolo 300 km.


Ja w swoim gracie miałem dwie torówki: na przodzie METZELER RACETEC K2 120/70/17 na tyle METZELER RACETEC K2 190/55/17 (to są chyba odpowiedniki Dunlop Supercorsy). W każdym bądź razie jedne z najlepszych torówek. Na przedniej zrobiłem jakieś 3,5 tys w tym sezonie. Na tylnej zrobiłem coś koło 1 tysiąca tylko i zaczęły druty z niej wyłazić :( Przód wygląda nadał ok.

Przyczepność na nich jest super. Tył mi się skończył od pałowania na prostej (ostre przyśpieszanie ze 120 do 220). Ta chropowatość o której pisałeś to w torówkach normalka i wszystko jak najbardziej ok. Tak każda torówka eksploatowana torowo wygląda (zwłaszcza przy krawędziach opony się lubi "marszczyć").

Wracając do Twoich obaw z trwałością opony, to torówka na tyle prawdopodobnie dużo szybciej się skończy niż z przodu. Tak naprawdę to opony torowe liczy się w okrążeniach toru a nie w km.

Inna rzecz opona torowa gdy jest niedogrzana ściera się szybciej niż wtedy gdy ma temperaturę znamionową swojej pracy. No i weź pod uwagę, że gdy zaskoczy Cię deszcz to z przyczepnością opony torowej przeznaczonej do jazdy na suchym torze nie będzie różowo.

...jeszcze kolego odwiedź dział z REGULAMINEM i dział POWITALNI aby się przedstawić na forum...Łuuuki

Autor:  cichy904 [ 9 sie 2010, o 01:01 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

jeździ ktoś na dunlop sport smart?? interesuje mnie opinia o tych oponach

Autor:  fast [ 18 wrz 2010, o 14:54 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

Witam
Co myślicie o oponach Dunlop Sport Smart?
Używa ktoś?
http://www.motogen.pl/aktualnosci/nowos ... rt238.html
Pozdrawiam

Autor:  MaC24 [ 19 wrz 2010, o 14:53 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

fast napisał(a):
Witam
Co myślicie o oponach Dunlop Sport Smart?
Używa ktoś?
http://www.motogen.pl/aktualnosci/nowos ... rt238.html
Pozdrawiam


nie jezdzilem na nich ale
koleś co handluje oponami z allegro mi je polecał -> "jeżeli chodzi o jazdę na suchych nawieżchniach to najlepsza jest Pirelli Diablo Rosso Corsa natomiast do jazdy w różnych warunkach poleciłbym Dunlop Sportsmart lub Metzeler Sportec M5"
sam jestem przy kupnie i sie zastanawiam jakie wybrac, za duży wybór hehe
a mysle nad Mishellin Pilot Power 2ct, Metzeler sportec M5 lub M3 i Pirelli Diablo Rosso

Autor:  juzekR1 [ 19 wrz 2010, o 20:25 ]
Tytuł:  Re: Wszystko o oponach...

Ja jezdze aktualnie na Micheline Pilot Pure 2CT :) swietna sprawa polecam

Strona 8 z 73 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/