r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Zmiana przerywacza przy kierunkach LED -owych
http://r1r6.pl/poradnik-forumowy/zmiana-przerywacza-przy-kierunkach-led-owych-t2317-10.html
Strona 2 z 2

Autor:  ziele [ 6 kwi 2011, o 23:45 ]
Tytuł:  Re: Zmiana przerywacza przy kierunkach LED -owych

Kaczy napisał(a):
RafalTBG napisał(a):
nie obraźcie sie co teraz napisze ale tak naprawde po co wam kierunki na ledach ??? tu chodzi o bezpieczeństwo, efektu wizualnego praktycznie zero, dodatkowe koszta jedynie co to samopoczucie ze ma sie kierunki LED ;]

Rafał dla większości "Buraków" lans jest ważniejszy od bezpieczeństwa ;)


czyli większość która ma kierunki led uważasz za "buraków"?? fajnie z Twojej strony...co do bezpieczeństwa to nie sądzę aby była aż tak wielka różnica zwłaszcza ze jest dość spory wybór jeśli chodzi o moc diód i ich elektroluminescencje. Dodatkowo zauważ że są produkowane diody o coraz większej jasności świecenia a już te które są obecne teraz na rynku dają mocne światło co zresztą widać na załączonym foto w galerii R6. Moim zdaniem jest to "pare groszy" które warto wydać jesli ktoś chce się pokusić o niecodzienny wygląd moto. Dodatkowo jak wiadomo mniejsze obciążenie dla aku co napewno przełoży się na jego czas pracy...poniżej żeby rozwiać wszelkie wątpliwości kilka zalet ledów:

- Niskie zużycie energii
- Czas pracy do 100 000 godzin (więc jak wymienicie juz po raz setny Wasze żarówki, ja ciągle będę jezdzil na tych samych ledach)
- Zimne światło – generują minimum ciepła

- Wyższa skuteczność świetlna dochodząca do 130 lm/Watt
(Dla porównania, gdyby stworzono diody o tej samej mocy, co żarówka, emitowane przez nie światło byłoby nawet trzy razy jaśniejsze przy podborze takiej samej ilości energii.)
- Bezpieczne w użytkowaniu
- Nie zawierają szkodliwych substancji
- Szybkie załączenie, w czasie poniżej 100 ns /
- Stały DC lub zmienny AC prąd zasilający
- Nie emitują światła ultrafioletowego UV
- Nie emitują światła podczerwonego IR
- Nie zawierają rtęci
- Odporne na wstrząsy i wibracje

Autor:  Sobol [ 7 kwi 2011, o 08:13 ]
Tytuł:  Re: Zmiana przerywacza przy kierunkach LED -owych

ziele napisał(a):
Odporne na wstrząsy i wibracje


U mnie ten aspekty zaważył głównie na zmianie kierunków. Kiedyś miałeś taką sytuacje że po stoppie padły mi tylne kierunki hehe :D

Autor:  RafalTBG [ 7 kwi 2011, o 16:36 ]
Tytuł:  Re: Zmiana przerywacza przy kierunkach LED -owych

ziele
Cytuj:
Stały DC lub zmienny AC prąd zasilający
- Nie emitują światła ultrafioletowego UV
- Nie emitują światła podczerwonego IR


akurat te asmekty sa nam totalnie obojetne. Ja natomiast mialem juz przerobione kierunki jak kupilem ze są wmontowane w owiewke i w tylni blotnik (moze za niedlugo wrzuce fote jak poslkadam wszytsko) i w moim przypadku nie ma mozliwosci przerobienia na ledy bo by nie bylo widać kierunkow z tyłu i z przodu tylko na bokach. Kąt swiecenia zarowki to praktycznie 180 Stopni minus boczne załamania w kierunku i niektorych a kat padania nawet leda z wyzeszej połki mało kiedy przekracza 60 stopni. standardowy LED to nawet niecałe 30 stopni.

Ja NIKOGO nie krytykuje w tym temacie !! Nie traktujcie mojego "sprzeciwu" do ledow jako atak ;]


Jeśli macie seryjne kierunki to mozna kupić LEDy superflux + płytka PCB z laminatu i samemu polutować diody. w 15zł zmiescicie sie za przerowbke 4 kierunkow a efekt moze byc nawet i lepszy niz te kupne.

Autor:  spalinowy [ 16 lut 2013, o 18:22 ]
Tytuł:  Re: Zmiana przerywacza przy kierunkach LED -owych

Ja kupiłem moto z już zmienionymi kierunkami.
Ostatnio tak zwróciłem uwagę, że jakoś słabiej świecą. Jak je rozebrałem, to zobaczyłem dolną część odbłyśników w rdzy, a reszta zmatowiała. Wiele nie myśląc kupiłem ledy jak wspomina kolega wyżej - żółte super flux. Do tego po rezystorku i całość już jest nawet wodoodporna. Odbłyśniki poszły do kosza, a wnętrze wykleiłem folią odblaskową. Teraz tylko z jeszcze przerywacz zostało zmontować.
Robię też dodatkowe kierunki, ale tym się pochwalę później.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/