r1r6.pl
http://r1r6.pl/

R6 zaczyna kopcić na niebiesko.
http://r1r6.pl/warsztat-f25/zaczyna-kopci-niebiesko-t809-20.html
Strona 3 z 3

Autor:  Jarek 781 [ 3 cze 2010, o 21:00 ]
Tytuł:  Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.

hmm serwisówka coś wspomina o wymianie pierścieni tłokowych po iluś tam kilometrach zaś mi mechanik powiedział że nie wymienia się pierścieni bo to nic nie da i po kilku tysiącach znowu będzie bez kompresji. Co wy o takim rozumowaniu sądzicie??? Przecież sprzęty off-roadowe mają wymieniane tłoki co jakiś czas i wszystko chodzi a w szosowych???? :mrgreen:

Autor:  Brylant86 [ 4 cze 2010, o 07:40 ]
Tytuł:  Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.

tylko sama kompresja nie da nam chyba odpowiedzi co jest jej przyczyna... bo stwierdzajac fakt ze jest nieszczelność trzebaby jeszcze ustalic z kad ona pochodzi , mam namysli pierscienie, a moze tez uszczelniacze zaworowe ?!

Autor:  Maćko25 [ 4 cze 2010, o 09:57 ]
Tytuł:  Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.

Moim zdaniem najlepiej podjechać do innego mechanika i sprawdzić co no powie bo jak wiadomo nie każdy mechanik jest uczciwy a kieruje sie tylko checia zysku.

Dobrze by było sprawdzić co się dzieje na dole silnika czyli zbadać ciśnienie w skrzyni korbowej, jeżeli występuje za duże ciśnienie to znaczy że moga byc przedmuchy z góry które je zwiekszają. Brak kompresji to moze byc oznaka uszkodzonej uszczelki pod głowicą, za małego luzu zaworów, zurzytych gniazd zaworowych. Najlepiej jednak moto i auto, robić samemu bo nigdy nie wiesz do jakiego majstra trafisz. Najprościej wywalic silnik i wstawic nowy, łatwiejsze to niż chwila zastanowienia sie co może być faktycznie z nim nie tak.

Autor:  Jarek 781 [ 4 cze 2010, o 20:49 ]
Tytuł:  Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.

Brylant86 napisał(a):
tylko sama kompresja nie da nam chyba odpowiedzi co jest jej przyczyna... bo stwierdzajac fakt ze jest nieszczelność trzebaby jeszcze ustalic z kad ona pochodzi , mam namysli pierscienie, a moze tez uszczelniacze zaworowe ?!

Chyba wiesz że uszczelniacze zaworowe NIE SĄ odpowiedzialne za szczelność komory spalania lecz uszczelniają trzonek zaworu żeby olej nie wlewał się z głowicy do cylindra podczas cyklu napełniania cylindra mieszanką 8-) Zużyte gniazdo zaworowe może powodować "uciekanie" ciśnienia z cylindra ;)
Maćko a gdzie można sprawdzić jakie powinno być ciśnienie w skrzyni korbowej :?:

Autor:  Maćko25 [ 4 cze 2010, o 22:36 ]
Tytuł:  Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.

dokładnie ciśnienia nie zmierzysz miernikiem, niestety. Ale można sprawdzić co sie wydobywa z przewodu odpowietrzającego skrzynie korbową.

Autor:  Brylant86 [ 8 cze 2010, o 17:40 ]
Tytuł:  Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.

zgadzam sie ale jeśli mamy niebieski dym to spala sie olej ... a jak olej to moga byc rowniez uszczelniacze zaworowe, a sama kompresja moze byc na w miare przyzwoitym poziomie .. do tego zmierzalem :)

Autor:  darekR1 [ 8 cze 2010, o 20:56 ]
Tytuł:  Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko.

gdy uszczelniacze zaworowe se padniete to kopci ale raczej na czarno. dev zdaj relacje co z tym twoim piecem

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/