r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
R6 zaczyna kopcić na niebiesko. http://r1r6.pl/warsztat-f25/zaczyna-kopci-niebiesko-t809-20.html |
Strona 3 z 3 |
Autor: | Jarek 781 [ 3 cze 2010, o 21:00 ] |
Tytuł: | Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko. |
hmm serwisówka coś wspomina o wymianie pierścieni tłokowych po iluś tam kilometrach zaś mi mechanik powiedział że nie wymienia się pierścieni bo to nic nie da i po kilku tysiącach znowu będzie bez kompresji. Co wy o takim rozumowaniu sądzicie??? Przecież sprzęty off-roadowe mają wymieniane tłoki co jakiś czas i wszystko chodzi a w szosowych???? |
Autor: | Brylant86 [ 4 cze 2010, o 07:40 ] |
Tytuł: | Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko. |
tylko sama kompresja nie da nam chyba odpowiedzi co jest jej przyczyna... bo stwierdzajac fakt ze jest nieszczelność trzebaby jeszcze ustalic z kad ona pochodzi , mam namysli pierscienie, a moze tez uszczelniacze zaworowe ?! |
Autor: | Maćko25 [ 4 cze 2010, o 09:57 ] |
Tytuł: | Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko. |
Moim zdaniem najlepiej podjechać do innego mechanika i sprawdzić co no powie bo jak wiadomo nie każdy mechanik jest uczciwy a kieruje sie tylko checia zysku. Dobrze by było sprawdzić co się dzieje na dole silnika czyli zbadać ciśnienie w skrzyni korbowej, jeżeli występuje za duże ciśnienie to znaczy że moga byc przedmuchy z góry które je zwiekszają. Brak kompresji to moze byc oznaka uszkodzonej uszczelki pod głowicą, za małego luzu zaworów, zurzytych gniazd zaworowych. Najlepiej jednak moto i auto, robić samemu bo nigdy nie wiesz do jakiego majstra trafisz. Najprościej wywalic silnik i wstawic nowy, łatwiejsze to niż chwila zastanowienia sie co może być faktycznie z nim nie tak. |
Autor: | Jarek 781 [ 4 cze 2010, o 20:49 ] |
Tytuł: | Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko. |
Brylant86 napisał(a): tylko sama kompresja nie da nam chyba odpowiedzi co jest jej przyczyna... bo stwierdzajac fakt ze jest nieszczelność trzebaby jeszcze ustalic z kad ona pochodzi , mam namysli pierscienie, a moze tez uszczelniacze zaworowe ?! Chyba wiesz że uszczelniacze zaworowe NIE SĄ odpowiedzialne za szczelność komory spalania lecz uszczelniają trzonek zaworu żeby olej nie wlewał się z głowicy do cylindra podczas cyklu napełniania cylindra mieszanką Zużyte gniazdo zaworowe może powodować "uciekanie" ciśnienia z cylindra Maćko a gdzie można sprawdzić jakie powinno być ciśnienie w skrzyni korbowej |
Autor: | Maćko25 [ 4 cze 2010, o 22:36 ] |
Tytuł: | Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko. |
dokładnie ciśnienia nie zmierzysz miernikiem, niestety. Ale można sprawdzić co sie wydobywa z przewodu odpowietrzającego skrzynie korbową. |
Autor: | Brylant86 [ 8 cze 2010, o 17:40 ] |
Tytuł: | Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko. |
zgadzam sie ale jeśli mamy niebieski dym to spala sie olej ... a jak olej to moga byc rowniez uszczelniacze zaworowe, a sama kompresja moze byc na w miare przyzwoitym poziomie .. do tego zmierzalem |
Autor: | darekR1 [ 8 cze 2010, o 20:56 ] |
Tytuł: | Re: R6 zaczyna kopcić na niebiesko. |
gdy uszczelniacze zaworowe se padniete to kopci ale raczej na czarno. dev zdaj relacje co z tym twoim piecem |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |