r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Ustawienie EXUPA
http://r1r6.pl/warsztat-f25/ustawienie-exupa-t1768-50.html
Strona 6 z 10

Autor:  pies [ 31 mar 2012, o 17:20 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

przepustnica nigdy nie jest zamknieta w czasie pracy moto. , jedynie ruch kontrolny automatu exupa na moment ja zamyka i ponownie otwiera. Uwazaj!! czy kiedy przekrecisz kluczyk w stacyjce, to exup w twoim moto. robi ruch kontrolny , czy nie?

Autor:  Blazej84 [ 31 mar 2012, o 17:41 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Tak robi ruch kontrolny..

Autor:  pies [ 31 mar 2012, o 18:15 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

jesli robi ruch kontrolny i staje w tym samym miejscu to super, nie patrz na połozenie szesciokata . Jesli masz zdjęty tłumik to upewnij sie ze przepustnica jest w pełnym otwarciu zablokuj ja w tym połozeniu i doreguluj długosc linek za pomoca srub regulacyjnych, zachowujac pełne otwarcie przepustnicy !!. Pamietaj ze linki nie moga byc napiete !! musza miec mały 3mm luz wyczuwalny na głowce przepustnicy.

Autor:  Blazej84 [ 31 mar 2012, o 18:59 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

No więc wczoraj robił ruch kontrolny, a gdy dzisiaj sprawdziłem to już nie.. :evil: ehh.. gdy podłączyłem linki tak jak być powinny, to przepustnice mam w połowie przymkniętą na wyłączonym silniku i nie ma bata by śrubkami te linki wyregulować.. zresztą jedna jest już napięta przez odchyloną przepustnice.. odpaliłem moto i nagrałem ten automat exupa, czy on powinien w ten sposób reagować na odkręcenie manetki..?
http://youtu.be/yPJzbf60YZ4

Autor:  DawidD122 [ 31 mar 2012, o 22:01 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

podłączam się do tematu, mam identyczny problem...100% to samo

Autor:  pies [ 31 mar 2012, o 22:11 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

rozumiem. to tak dziala jak u pajaka . Exup wykonuje ruch podczas dodawania gazu , ale nie robi ruchu kontrolnego i nie zatrzymuje sie w pozycji dajacej mozliwosc regulacji linek tak by przepustnica była pełni otwarta bo usytuowanie szesciokatnego uchwytu linek na automacie nie pozwala. Zrób tak - odkec nakretke trzymajaca szesciokątny uchwyt blokujac kluczem płaskim ten szesciokąt by zapobiec uszkodzeniu przekładni slimakowej wewnatrz automatu , wykrec srubki obudowy, nastepnie dociskajac palcem oskę tak by nie uniosła sie w góre wraz z pokrywa obudowy otwórz automat. Zobaczysz przekładnie ślimakowa i w dole oski, która trzymałęs palcem mikropozycjoner , nie wyciagaj tego , nie ma sensu, natomiast gdy wyjmiesz plastikowe kółko posrednie napedzajace przekładnie slimakowa bedziesz mógł palcem pokrecic przekładnia slimakowa i ustawic w takiej pozyci oske na ktorej jest osadzony szesciokat zeby uzyskac taka jego pozycja , jaka masz na zdjeciu jpg 1 . Złóz wtedy wszystko do kupy , zepnij z linkami ustawiajac przepustnice w całkowicie otwartej pozycji i dopiero wtedy przekrec kluczyk w stacyjce . Prawdopodobnie exup ustawi sie w pozycji nieco innej niz na zdjeciu, ale nie kombinuj , załoz automat w jego miejsce i pojezdzij moto., sprawdz jak chodzi. jesli bedzie wszystko w przadku, to znaczy ze ten model tak ma.

Autor:  Blazej84 [ 2 kwi 2012, o 21:33 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Dzięki, wszystko już działa jak należy..:D

Autor:  DawidD122 [ 2 kwi 2012, o 21:50 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

możesz opisać co wykonałeś?

Autor:  Blazej84 [ 3 kwi 2012, o 21:42 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

W sumie to proste, najwiecej czasu zajelo mi dojscie jak ten exup ma w ogole dzialac i w jakiej pozycji ustawić tą przepustnice.. generalnie po podłączeniu linek tak jak należy, obecnie przepustnice mam na wyłączonym silniku na w pół zamknięta (5.jpg), uruchomiłem silnik i odkręcałem manetke żeby sprawdzić na ile max to sześciokątne kółeczko w automacie exup się wychyli, a poźniej tak śrubkami przy tłumiku regulowałem długość linek, aby w skrajnym wychyleniu tego sześciokąta w automacie, przepustnica była w pełni otwarta i opierała się na tym "dynksie", (1.jpg). Mam nadzieje że napisałem to w miarę jasno.. :D A z takich ciekawostek, to wybrałem sie z tym problemem do serwisu Yamahy i powiedziano mi tam, że ten exup w r6 pełni zupełnie inną rolę niż w r1, rzekomo ma on zmniejszać głośność tłumika :shock: i na dobrą sprawe jak mam z tym problem, to najlepiej go zdemontować i wyrzucić, bo nie ma prawa wpłynąć na prace maszyny.. podziekowałem za złote myśli i poszedłem..

Załączniki:
5.jpg
5.jpg [ 53.43 KiB | Przeglądane 3440 razy ]

1.jpg [ 15.06 KiB | Przeglądane 3441 razy ]

Autor:  pies [ 5 kwi 2012, o 05:45 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

jacys gamonie nie z tej planety :shock: czy fabryka siliła by sie na zamonotawnie dosc skomplikowanego mechanicznie i obwarowanego dosyc skomplikowana elektronika mechanizmu, gdyby nie miał on spełniac istotnej roli dla "rozmieszczenia" mocy w zakresie wszystkich obrotów :?: i usuniecie go było wrecz korzystne :?: nonsens.

Strona 6 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/