r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Ustawienie EXUPA
http://r1r6.pl/warsztat-f25/ustawienie-exupa-t1768.html
Strona 1 z 10

Autor:  PajakR6 [ 23 sty 2011, o 14:30 ]
Tytuł:  Ustawienie EXUPA

Witam mam pytanie jak ustawia się exupa w r6 z 2007r ?
na złączu diagnostycznym ? czy jak ?

Autor:  bundes [ 23 sty 2011, o 21:23 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Najlepiej ustwiaj z serwisówką w ręką. W skrócie ważne są dwie rzeczy:
1. Na pokrętle zaworu masz znacznik (taka wypustka) która przy zgaszonym silniku musi znajdować się po środku między dwoma nacięciami na obudowie zaworu. Po włączeniu zapłonu zawór wykona ruch kontrolny czyli przesunie się od jednej pozycji krańcowej do drugiej. Przy przegazówkach możesz obserwować jak pokrętło zaworu się obraca.
2. Linki sterujące pracą zaworu powinny mieć w stanie swobodnym luz ok.3mm. Dokładniej mówiąc, gdy pokrętłem zaworu exupa napniesz jedną linkę, to druga powinna mieć luz (dół-góra) ok.3mm.
Zaopatrz się w serwisówke, tam to jest opisane.
Wyżej wymienione czynności dotyczą mojej RN19, ale podejrzewam że w R6 wygląda to identycznie.

Autor:  GT1 [ 19 mar 2011, o 19:40 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Moj exup nie może coś się ustawić i ciągle mieli zanim włączam silnik, zakre regulacji na lince już mi się skończył. Może ktoś ma fotkę jak powinien wyglądać exup w spoczynku po zdjęciu tej małej obudowy.

Autor:  bundes [ 22 mar 2011, o 07:20 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Jak powinien być ustawiony zawór już opisałem, ale spróbuję wkleić coś z serwisówki to może lepiej to zobrazuje.
Najpierw jednak sprawdź na ile lekko obraca Ci się sam zawór, pościągaj linki i pokręć nim w obie strony.
Pamiętaj jednak, że silnik exupa "nie widzi" w którym miejscu jest ustawiony akurat zawór, silnik ma poprostu zaprogramowane pozycje, w które się ustawia zależnie od danych wejściowych. Sprawdź jeszcze stan połączeń wtyczki silnika exupa. "Mielić" może właśnie przez to. Wprawdzie w RN12 jest on w bezpieczniejszym miejscu niż w RN19 (błoto i smar z łańcucha) ale u mnie kiedyś dziwnie się zachowywał i po oczyszczeniu styków jak ręką odjął.

Autor:  GT1 [ 22 mar 2011, o 15:30 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Wydaje mi się, że problem jest w tym, że silnik może ustawić się na zaprogramowaną i bo linka jest za "krótka", silnik ciągnie, linka jest naprężona ale nie chce już dalej iść.

Oczywiście linka jest za"krótka" nie dlatego, że się skurczyła tylko jest źle wyregulowana tyle jednak, że na regulacji mam już max... i więcej jej popuścic nie mogę. Jest jeszcze jakaś regulacja linek nie licząc tej na oplocie?

Druga opcja to może wykruszający się kat zaśmiecił wydech i może blokować przepustnice exupa w wydechu. Problem pojawił się po wyjęciu i ponownym wsadzeniu wydechu. Obawiam się, że jak będę latać z tym silniczkiem wariującym to zjara się w końcu.

Jeszcze jedna rzecz to jak stoję na światłach to obroty potrafią sobie podskoczyć do prawie 2tys same z siebie, zastanawiam się czy przyczyną też nie jest szalejący exup.

Ktoś mi coś mądrego powie na ten temat to będę wdzięczny i bardzo proszę o ten schemat ustawienia. Pozdrawiam:)

Autor:  bundes [ 25 mar 2011, o 15:43 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

GT1 napisał(a):
Druga opcja to może wykruszający się kat zaśmiecił wydech i może blokować przepustnice exupa w wydechu. Problem pojawił się po wyjęciu i ponownym wsadzeniu wydechu. Obawiam się, że jak będę latać z tym silniczkiem wariującym to zjara się w końcu.

No właśnie to Ci pisałem. Sprawdź czy luźno obraca się zawór bez linek, a najlepiej go wysuń i oczyść wszystko.

Autor:  bundes [ 25 mar 2011, o 15:46 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

GT1 napisał(a):
Jeszcze jedna rzecz to jak stoję na światłach to obroty potrafią sobie podskoczyć do prawie 2tys same z siebie, zastanawiam się czy przyczyną też nie jest szalejący exup.

Tak. Bardzo prawdopodobne.
A ze schamatem mam pewien problem, bo jest w PDF i nie mogę skopiować wyłącznie jednego obrazka. Ale może sobie poradzę.

Autor:  dafiR1 [ 25 mar 2011, o 16:54 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Wtrace sie koledzy.

Mialem to samo z exupem po czyszczeniu motorku zatarl mi sie zawor exup i silniczek nie mogl zrobic testu i wyskoczyl blad 18 i check engine sie palilo po uruchomieni. Po poszukiwaniach w necie stwierdzilem ze to ten zawor zdjelem linki blad zniknal tylko teraz mam problem bo ciezko mi chodzi ten zawor az reka go nie moge ruszyc dopiero jak zaloze klucz 10 na ta srubke co od zaworu do ktorego sa lini przymocowane poszuszam od ogranicznika i z powrotem to i idzie z oporem.

Moje pytanie dotyczy co zrobic zeby on dzialal lekko czy mozna go jakos rozebrac i przesmarowac tak zeby leko chodzil czy moze to normalne ze one tak ciezko chopdz.. z gory dziekuje za rade dodam ze mam RN19 2008 tyle ze angol j... i niby 14 tys.km a wydech zkorodowany jakby mial 70tys :(

Autor:  Ucho78 [ 5 kwi 2011, o 18:46 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Jeśli ktoś może to niech odkręci osłonę wydechu (to tylko trzy śrubki) i zrobi fotkę telefonem lub aparatem jak mniej więcej mają być ustawione linki oraz przepustnica w wydechu od EXPU (oczywiście w sprawnym moto). Z góry dzięki.

Autor:  Fenix121 [ 26 kwi 2011, o 21:44 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie EXUPA

Witam ponawiam prośbę o fote również mam problem z ustawieniem EXUP. był sportowy tłumik ale założyłem oryginalny i chce go podpiąć bez linek zawór jest otwarty na maxa (teraz tak jeżdżę podobno po podpięciu dół będzie bardziej żywszy)
z której strony linka powinna być ciągnąca? lewej czy prawej??
Bo tu mi się nie zgadza zawór otwarty na maxa samoczynnie, podpinam linki, linka ciągnąca po lewej jak dodaje gazu zamyka zawór;/ chyba powinno być odwrotnie dodaje gazu to go otwiera a nie zamyka;/;/ a linkę ciągnącą dam po prawo to nic nie da bo niema żadnego ruchu;/;/;/

Strona 1 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/