r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie
http://r1r6.pl/warsztat-f25/skacz-obroty-zimnym-silniku-przerywa-szarpie-wysokie-t14390.html
Strona 1 z 2

Autor:  Rafdel [ 25 cze 2016, o 00:49 ]
Tytuł:  Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

Cześć wszystkim,
Jestem posiadaczem R6 2003 5SL jest to model na wtrysku przebieg 40 tys km . Od pewnego czasu zmagam sie z pewną bolączka mianowicie na zimnym silniku nie wkręca się na obroty. Ewidentnie zalewa świece, wali za dużo paliwa. Przy odkręconej prawie na maxa manetce zaczyna wariować z 10 tys spada na 8 tys na 6 tys potem skacze na 12tys i znowu spada, dławi się, czuć paliwem. A jak się rozgrzeje chodzi bez zarzutu i wkręca się do odciny, chodzi równiutko. Tylko pali jak smok. Średnio około 9,5 l/100km (jazda miejska) przy mega, naprawdę mega oszczędnej jeździe udało mi się zejść na 7,6 a na torze nie licze ale 100 km zanim rezerwa się włączy zrobie (13l). kolejny objaw to wolno schodzi z obrotów.
Moje pytania: co odpowiada za dawkowanie paliwa? Bo wali go na potęge.
Problem powstał po „dostrajaniu” moto w serwisie miedzy innymi synchro przepustnic. Ale Panowie po kolejnej mojej wizycie sprawdzili wszystko, dla nich wszystko jest ok i powiedzieli że synchronizacja nie ma związku z wysokimi obrotami (niestety z tym jestem w stanie się zgodzić). może poszedł jakiś czujnik?Nie mam już pomysłów.
To co już zrobiłem:
Wymiana filtra powietrza, wymiana świec (wszystkie czarne osmolone od nadmiaru paliwa w mieszance), wymieniona pompa paliwa bo podobno nie trzymała ciśnienia (efekt pali: na 100km jeszcze więcej). Przestawiony TPS w diag było 16 i 96 przestawiłem na 19 i 99 (efekt na ciepłym silniku dostał jeszcze większego kopa na zimnym dalej „zalewa” i się dławi.
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi

Autor:  dany_47 [ 25 cze 2016, o 08:35 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

świece zmieniałeś kiedyś?
Filtr powietrza w jakim stanie?
Wejdź w tryb diagnostyczny i sprawdź błędy jakie Ci pokazuje.
BTW: Zawory przy tym przebiegu trzeba by sprawdzić

Autor:  Mad666 [ 26 cze 2016, o 12:53 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

Nie wiem co tam grzebali ale sugeruje na pierwszy strzał kolejno:
Świece
Kolejnosc odpowiednia kabli na swiecach i to bardzo ważne by nie pomyluć kolejnosci i oby tego ktos nie spartolił
Zapłon ustawienie go jesli ktos cos grzebał
Ustawienie tps jeszcze raz
Sprawdzić czy filtr powietrza jest suchy i drożny bo czasami może być zbyt bardzo zalany olejkiem
Formalnie sprawdzić kable i kostki wszystkie, czadami ktoś urwie jeden kabelek na kostkach

Po co ktoś hrzebał w ustawieniach kompa? Pasuje wrócić do ustawień poprzednich.

Autor:  Rafdel [ 28 cze 2016, o 22:52 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

dany_47
Świece zmieniałem w połowie poprzedniego sezonu ponieważ wtedy zaczęły się problemy stare były osmolone na czarno. Nie był to ceglasty nalot tylko czarny „nagar”. Dwa/trzy tygodnie temu wykręcałem je ponownie żeby sprawdzić i to samo są czarne (czyli za dużo paliwa).
Filtr powierza może i ma swoje (ze dwa sezony) ale jest w dobrym stanie, suchy. Filtr powietrza seryjny.
Tryb diagnostyczny wartości z diag61 diag62 „0” wiec błędów nie pokazuje
Zaworami się nigdy nie interesowałem ale czy byłyby takie klocki tylko na zimnym silniku? No i to wysokie spalanie.

Mad666
Kolejność kabli raczej jest ok, bo nigdy nie były (przynajmniej przeze mnie) wypinane wszystkie na raz, tylko pojedynczo kabel świeca wymontowane zamontowane i następna kabel świeca i tak dalej.
Jak mogę wyregulować zapłon? Może tu jest przyczyna? Problem występuje na zimnym silniku i to jak dłużej postoi w chłodnym garażu czyli na ssaniu. Jak mogę to sprawdzić? Może jakiś element ssania poszedł?
W kompie nic nie było grzebane. Sprawdzałem tylko jakie wartości ma tryb diagnostyczny. TPS ustawiany na dwa troxy i „fasolki” obracany w prawo lub lewo do uzyskania odp wartości.

przeczytałem chyba całe forum i niektóre elementy pasowałyby pod walnięty TPS, cewkofajki tylko u mnie na rozgrzanym silniku wszystko gra świetnie (poza wysokim spalaniem)a powinno występować bez względu na temperaturę . A może objawy na niskiej temperaturze to tylko przypadek bo na rozgrzanym silniku walnięty element jakoś działa może bardziej sprawnie niż na zimnym - mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi :) już brakuje mi pomysłów.

Autor:  dany_47 [ 28 cze 2016, o 23:00 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

a pamiętasz może okoliczności w jakich zaczęła Ci marudzić tymi wszystkimi objawami?
bo ewidentnie problem jest. ale nijak nie mogę jakoś tego logicznie połączyć w całość. przychodzi mi jeszcze do głowy jakiś power commander III gdzieś ukryty w zadupku. tam guzikami się klikało i dolewał paliwa bądź odejmował. no ale raczej byś wiedział że masz lub znalazł takie cudo.

Autor:  Mad666 [ 28 cze 2016, o 23:24 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

jak jest na wstryskach to on nie ma czegoś takiego jak SSANIE bo to komputer reguluje obroty. W Gaźnikach jest SSANIE więc to nie ten model.
dziwne że wszystkie świece są czarne bo jak to jest fajkocewka to by tylko jedna byłą czarna.
TPS można uszkodzić raczej mechanicznie czyli jak by ktoś go uderzył albo wygiął.
Paliwo rozumiem ze jest OK bo zeby nie było jakiejś domieszki dizla.

I tak czytam o tym filtrze powietrza: filtr powietrza wytrzymuje max 6 tys km więc odpal moto bez filtra.

Zapłon jest hmmm w R1 przed skrzynią przedni dekiel taki mniejszy i tam się nastawia zapłon wg wskazań producenta. Jest film taki mówiący o zapłonie i jego ustawieniu w R1 (film jest o napinaczu ale zobaczysz tam ustawienie zapłonu):
https://www.youtube.com/watch?v=3JITgdUda4c

Autor:  Rafdel [ 9 lip 2016, o 22:09 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

sorry za zwłokę ale ostatnio mało czasu na działanie przy moto
poszedłem za radą i zamówiłem nowy oryginalny seryjny filtr powietrza.
Efekt - jest jeszcze gorzej. Chyba jeszcze bardziej brakuje powietrza bo obroty nie tylko spadają z 8 tys ale teraz faluje w całym zakresie. Oczywiście występuje to tylko na zimnym silniku. oto efekt https://www.youtube.com/watch?v=K1YmgUTe_NM

odpaliłem też całkowicie bez filtra powietrza. na początku silnik chodził normalnie przy kolejnej próbie lekkiego odkręcenia manetki zgasł ;/

Czym są te ruchome elementy wewnątrz układu wlotu powietrza za filtrem? może one sie nie otwierają poprawnie? co nimi steruje? zał.

Załączniki:
Komentarz: dolot
dolot p.jpg
dolot p.jpg [ 246.05 KiB | Przeglądane 3686 razy ]

Autor:  dany_47 [ 9 lip 2016, o 22:56 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

Ycci, ruchome Doloty.
ECU tym steruje. Wątpię żeby to był problem...

Autor:  Rafdel [ 9 lip 2016, o 23:58 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

YCCI? moja r6 jest z 2003 a ten system to w nowszych chyba od 08 był. To co widać na zdjęciu nie obraca sie o 90 stopni jak w systemie ycci tylko sie chowa, wsuwa w dół.

Autor:  dany_47 [ 10 lip 2016, o 01:24 ]
Tytuł:  Re: Skaczące obroty na zimnym, przerywa szarpie wysokie spalanie

Omg, sorki :)
Tam w środku przepustnice masz.
Steruje nimi kierowca, manetka gazu.
Otwierasz wtedy dopływ Powietrza a ECU Poprzez Czujnik tps wykrywa jak mocno Otworzyłes Przepustnice i wtedy wtryskuje paliwo. Tps lubi się rozregulowac. W serwisowce jest opis Sprawdzania i regulacji tego cuda.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/