r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
Ustawienie EXUPA http://r1r6.pl/warsztat-f25/ustawienie-exupa-t1768-60.html |
Strona 7 z 10 |
Autor: | rolf [ 16 kwi 2012, o 18:18 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
Wystarczy w kodach diagnostycznych znalezc numer 53 i uzyc go.Przepustnica ustawia sie w pozycji otwartej (serwomotor).Teraz mozemy regulowac (ok 1.5 mm luzu na obu linkach). A najlepiej odpiac sprezyne,jezeli czesto sie blokuje przepustnica (blad 18) nie mylic z wyzuceniem jej calkiem i tak jezdzic |
Autor: | Blazej84 [ 16 kwi 2012, o 19:27 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
Tak z ciekawości to w jaki sposób i gdzie szukać tego kodu diagnostycznego 53 i co mam rozumień przez to żeby go użyć..? |
Autor: | rolf [ 16 kwi 2012, o 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
Ustawiamy czerwony przycisk po prawej stronie kierownicy w pozycji off.wciskamy reset i selekt - trzymamy,wlaczamy zaplon kluczykiem caly czas trzymajac czekamy az pojawi sie diag.puszczamy przyciski naciskamy ponownie az pojawi sie d 01 i puszczamy przyciski.Potem naciskajac selekt lub reset szukamamy odpowiedniego numeru.Po znalezieniu numeru 53 wlaczamy czerwony przycisk na on aktywujac serwomotorek.Najpierw sie caly zamknie potem calkiem otworzy.Przy otwarciu zawor przy tlumiku musi dotykac ogranicznika,wtedy regulujemy linki |
Autor: | Blazej84 [ 9 maja 2012, o 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
Niestety odnawiam temat, po wcześniejszej regulacji zaworu na linkach okazało się że moto ma problemy z rozpędzeniem się do 200 km/h tak jakby go coś dusiło, zaś w dolnym zakresie obrotów jeździ się elegancko.. Wszedłem więc w tryb diagnostyczny i starałem się wyregulować to tak jak zaproponował kolega rolf, no i jak zwykle wyszło coś nie tak jak trzeba.. Umieściłem filmik z zachowania się zaworu w trybie diagnostycznym a potem po odpaleniu maszyny.. Czy wejście w tryb diagnostyczny ma służyć tylko sprawdzeniu czy zawór działa poprawnie (bo takie odnoszę wrażenie), czy w tym trybie regulujemy zawór, a jak tak to w którym momencie mam to zrobić? W tym trybie zawór wpierw się otwiera maksymalnie, a potem zamyka - starałem się ustawić go tak że w momencie całkowitego otwarcia dotykał ogranicznika. Ale po przejściu do normalnego odpalenia maszyny, zawór ustawia się w pozycji otwartej i przy odkręceniu manetki linki starają się pociągnąć go jeszcze dalej ale jak na filmiku widać dalej już się nie da.. Jasny gwint, proszę kogoś o jasne i rzeczowe wytłumaczenie jak się do tego ustrojstwa zabrać żeby dobrze je ustawić, bo mi już szczerze mówiąc brak na to sił i koncepcji.. http://youtu.be/dqd2gLYoTgQ |
Autor: | rolf [ 11 maja 2012, o 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
kolego Blazej rozkrec ten zawor odepnij sprezyne z ogranicznika (nie zakladaj tego haczyka sprezyny na ogranicznik) i skrec.Srezyna bedzie dzialac tylko gora-dol. Zwyczajnie zostaw ja luzna zeby nie dzialala w kierunku otworz-zamknij i wtedy patrz co sie dzieje. bo wedlug mnie w trybie diagnostycznym powinien sie zamknac na ok 3 sek.a potem calkiem otworzyc.Wtedy regulujesz linki, wyglada na to ze tulejki sa juz przytarte,dlatego nie daje rady nim poruszac serwomoto . moze byc tez serwomoto walniete,linki zapieczone,zawor ciezko chodzi |
Autor: | marioR6 [ 24 lip 2012, o 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
witam i co było z problemem ?? rozwiązany ?? |
Autor: | pies [ 24 lip 2012, o 19:35 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
temat wraca po raz sto piecedziesiaty chyba w exupie nie ma zadnego "srwomechnizmu" tylko zwykła przekładnia slimakowa napedzana silniczkiem jak z matchboxow , natomiast istota jest mikroprzełacznik kierunkow obrotów i stabilizacji połozenia przepustnicy w pozadanej pozycji zaleznej od obrotow silnika umieszczony wewnatrz skrzynki sterownika linkami. Jezeli nie wiecie w jakiej pozycji powinien znajdowac sie mechnizm, proponuje zrobic nastepujaco : rozpiac linki przy przepustnicy, przekrecic kluczyk w stacyjce wowczas exup opowinien wykonac ruch kontrolny i zatrzymac sie w okreslonej pozycji (stertowej), nastepnie radziłbym zdjac tłumik zeby byc pewnym ze przpustnica jest w pozycji całkowicie otwrtej i blokujac ja np kawałkiem drewiennka w tej pozycji wyregulowc linki tak zeby miały mały ruch jałowy ( luz) . Koniec akcji . Teraz pewne odmiennosci od reguły. Jezeli po przekreceniu stacyjki exup nie wykonuje ruchu kontrolnego ( tak bywa w nowszych modelach) wowczas zepnijcie linki jak wyzej napisałem, ale robcie to po przekreceniu stacyjki mimo ze po jej przekreceniu exup sprawia wrazenie martwego. Gdy juz to wykonacie uruchomcie silnik najlepiej przed załozeniem osłony exupa, jesli przy dodawaniu gazu jest wciaz martwy (przepustnica nie reaguje na wzrastajace obroty) , to znaczy ze sie zjarał i trzeba kupic nowy. |
Autor: | Zyziek89 [ 24 lip 2012, o 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
No to teraz już wszyscy powinni wiedzieć bo prościej się wytłumaczyć jak kolega pies nie da, ja w swojej r1 z serwisówki ustawiałem i było ok za pierwszym podejściem. |
Autor: | marioR6 [ 24 lip 2012, o 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
czy niedzialajacy exup wpływa na vmax i czy służy jeszcze do czegoś |
Autor: | podgruszecki [ 25 lip 2012, o 10:05 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie EXUPA |
Mario, zalezy co nazywasz "niedzialajacy". Jezeli exup jest nie do konca otwarty, to moze miec wplyw na VMax, jezeli na dolnych obrotach bedzie otwarty, to bedziesz mial efekt "mulenia" itd. |
Strona 7 z 10 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |