r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Problem z obrotami
http://r1r6.pl/warsztat-f25/problem-obrotami-t12808-10.html
Strona 2 z 2

Autor:  KarolR6 [ 11 maja 2015, o 07:15 ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami

Błąd który wyswietla sie na prędkościomierzu to jedno, ale Marcin prawdopodobnie przeprowadził test TPS i po takim teście wskazówka obrotomierza pokazuje jakaś wartość. U Niego to było 13 a podobno poprawna to 5
Teraz pytanie, jaką kombinacją -kluczykiem i kostką od TPS to zrobić

Autor:  marcinporeba14 [ 11 maja 2015, o 09:34 ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami

Aaaa to może dlatego wyskoczyło 13, gdyż podczas czyszczenia filtra robiłem ten test na TPS.

Autor:  marcinporeba14 [ 11 maja 2015, o 09:39 ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami

Z tego co wyczytałem to należy to przeprowadzić następująco: przekręć kluczyk na ON, wyjmij kostkę z TPS, po kilku sekundach zapnij kostkę do TPS i odczytaj wskazanie.
Co do mojego testu to 13 wyskoczyło mi na wyświetlaczu, a ma to być odczyt z prędkościomierza. Więc dzisiaj powtórzę test. Jak wszedłem w diagnostykę to przy kodzie 01 jest 15, z tego co wyczytałem to ma być w zakresie 15-17 (przepustnica zamknięta) oraz 97-100 (przepustnica otwarta).
Aby przestawić te wartości to trzeba kręcić czujnikiem TPS lewo/prawo?

Autor:  marcinporeba14 [ 11 maja 2015, o 21:38 ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami

Zrobiłem dzisiaj test przepustnicy zgodnie z powyższym opisem i obrotomierz ani drgnął....ciągle był na zerze.
Następnie wszedłem w DIAG, aby sprawdzić kąt przepustnicy przy pozycji zamkniętej oraz otwartej. Przy pozycji zamkniętej miałem wskazanie 14 stopni (zgodnie z Yamaha Manual powinno być około ~15-17), a przy pozycji zamkniętej 92 stopnie (zgodnie z YamahaManual powinno być około ~97-100). Po sprawdzeniu wskazań popuściłem TPS w celu ustawienia najlepszej konfiguracji, aby być jak najbliżej zalecanej tolerancji kątowej. Przy pozycji zamkniętej ustawiłem 18 stopni, a przy otwartej 96 stopni.... po odpaleniu nie ten motor, zero falowania obrotów (może tak bardzo leciutko, albo nie dało się wyregulować idealnie w tolerancję serwisową), zero strzelania w tłumik, zero gaśnięcia po nagrzaniu, zero zamulania podczas wkręcania na wysokich obrotach. A cała regulacja zajęła mi 0,5h.
Jeszcze pojeżdżę trochę więcej w weekend, aby upewnić się, że faktycznie wszystko jest OK.

Dzięki wszystkim za porady!

Autor:  marcinporeba14 [ 12 maja 2015, o 09:08 ]
Tytuł:  Re: Problem z obrotami

Czy brak możliwości ustawienia kąta serwisowego (15-17 oraz 97-100) dla TPS wiąże się z zużywaniem się czujnika TPS?

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/