r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
Problem z obrotami http://r1r6.pl/warsztat-f25/problem-obrotami-t12808-10.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | KarolR6 [ 11 maja 2015, o 07:15 ] |
Tytuł: | Re: Problem z obrotami |
Błąd który wyswietla sie na prędkościomierzu to jedno, ale Marcin prawdopodobnie przeprowadził test TPS i po takim teście wskazówka obrotomierza pokazuje jakaś wartość. U Niego to było 13 a podobno poprawna to 5 Teraz pytanie, jaką kombinacją -kluczykiem i kostką od TPS to zrobić |
Autor: | marcinporeba14 [ 11 maja 2015, o 09:34 ] |
Tytuł: | Re: Problem z obrotami |
Aaaa to może dlatego wyskoczyło 13, gdyż podczas czyszczenia filtra robiłem ten test na TPS. |
Autor: | marcinporeba14 [ 11 maja 2015, o 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Problem z obrotami |
Z tego co wyczytałem to należy to przeprowadzić następująco: przekręć kluczyk na ON, wyjmij kostkę z TPS, po kilku sekundach zapnij kostkę do TPS i odczytaj wskazanie. Co do mojego testu to 13 wyskoczyło mi na wyświetlaczu, a ma to być odczyt z prędkościomierza. Więc dzisiaj powtórzę test. Jak wszedłem w diagnostykę to przy kodzie 01 jest 15, z tego co wyczytałem to ma być w zakresie 15-17 (przepustnica zamknięta) oraz 97-100 (przepustnica otwarta). Aby przestawić te wartości to trzeba kręcić czujnikiem TPS lewo/prawo? |
Autor: | marcinporeba14 [ 11 maja 2015, o 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Problem z obrotami |
Zrobiłem dzisiaj test przepustnicy zgodnie z powyższym opisem i obrotomierz ani drgnął....ciągle był na zerze. Następnie wszedłem w DIAG, aby sprawdzić kąt przepustnicy przy pozycji zamkniętej oraz otwartej. Przy pozycji zamkniętej miałem wskazanie 14 stopni (zgodnie z Yamaha Manual powinno być około ~15-17), a przy pozycji zamkniętej 92 stopnie (zgodnie z YamahaManual powinno być około ~97-100). Po sprawdzeniu wskazań popuściłem TPS w celu ustawienia najlepszej konfiguracji, aby być jak najbliżej zalecanej tolerancji kątowej. Przy pozycji zamkniętej ustawiłem 18 stopni, a przy otwartej 96 stopni.... po odpaleniu nie ten motor, zero falowania obrotów (może tak bardzo leciutko, albo nie dało się wyregulować idealnie w tolerancję serwisową), zero strzelania w tłumik, zero gaśnięcia po nagrzaniu, zero zamulania podczas wkręcania na wysokich obrotach. A cała regulacja zajęła mi 0,5h. Jeszcze pojeżdżę trochę więcej w weekend, aby upewnić się, że faktycznie wszystko jest OK. Dzięki wszystkim za porady! |
Autor: | marcinporeba14 [ 12 maja 2015, o 09:08 ] |
Tytuł: | Re: Problem z obrotami |
Czy brak możliwości ustawienia kąta serwisowego (15-17 oraz 97-100) dla TPS wiąże się z zużywaniem się czujnika TPS? |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |