r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Pełny serwis R6 2003
http://r1r6.pl/warsztat-f25/serwis-2003-t14842.html
Strona 1 z 1

Autor:  arek95 [ 4 gru 2016, o 17:28 ]
Tytuł:  Pełny serwis R6 2003

Siema, w lecie kupiłem R6 2003, do teraz nic przy niej konkretnego nie zrobiłem oprócz wymiany opon, tylko jeździłem.

Na wiosnę chcę zrobić w nim full serwis, wymienić wszystko co trzeba (chodzi o rzeczy, które robi się okresowo).

Chcę tylko abyście mi ewentualnie przypomnieli co można jeszcze dodać do poniższej listy:

-wymiana oleju z filtrem
-filtr powietrza (jak to jest? Bo wkład z tego co widzę jest drogi, poprzedni wlaściciel dał mi do filtra jakiś olej do namaczania po umyciu)
-napęd
-płyn chłodniczy
-płyn hamulcowy
-klocki
-świece (jakie najlepiej dokładnie? Irydowe?)
-jak tam jest z rozrządem i pompą chłodziwa?
-robi się coś z wtryskami?

Co jeszcze można zrobić?

Autor:  PabloR6 [ 4 gru 2016, o 18:06 ]
Tytuł:  Re: Pełny serwis R6 2003

napisz jaki masz przebieg wtedy się cos pomyśli :D

poniewaz w samej serwisowce masz zalecenia serwisowe przy odpowiednim przebiegu .


Ja bym dorzucil do tego koniecznie :

* sprawdzenie luzow zaworowych, robi sie to przy przebiegu 40tys km ( ja zrobilem przy 32 i zaluje bo jak bede mial 45 to znowu zajrze do nich wiec kasa 2x w bloto ), aczkolwiek wiem ze byly w normie, kazdy jeden :D

* nie drogo a mozna wymienic plyn chlodniczy , polecan Prestone ten w żółtej bance
* filtr powietrza jesli amsz k&N to umyj i nasacz, jesli ori filtr to tez tą gąbke sie myje i nasącza olejkiem ( chyba co 6tys zalecaja )
* ja mam Świece irydowe bo poprzednik takie zamontowal

DO rozrzadu zajrzec mozesz przy okazji zaworow, jak nie ma luzu i nie ejst gdzies wyciagniety to luskus i nic nie robisz :D

Generalnie ja bym jeszcze na Twoim miejscu przesmarowal lineczke sprzegla bo wiadomo ze sie tego uzywa czesto i fajnie jak lekko chodzi :) a to groszowe sprawy i sam mozesz zrobic

Autor:  arek95 [ 4 gru 2016, o 18:16 ]
Tytuł:  Re: Pełny serwis R6 2003

Dzięki, przebieg to już ponad 53 tys. km.

Autor:  nfs [ 4 gru 2016, o 20:15 ]
Tytuł:  Re: Pełny serwis R6 2003

Przy tym przebiegu podstawowa sprawa to sprawdzenie na ile jest wyciagniety lancuch rozrzadu oraz stanu slizgow napinacza.Nastepnie luzy zaworowe.Reszta to pierdoly.W tym powinno sie zajrzec do sprzegla stanu kosza tarcz przekladek dlugosci spezynek.
Do wymiany swiece.I to sa te najdrozsze i wazne rzeczy.
Zawsze takie rzeczy staram sie robic po zakupie jak mnie stac.
Ostatnio mialem moto niby po serwisie a okazalo sie luzy byly zle bo ktos przy ustawianiu musial pomylic dane.Tak wiec podstawa to oddawac moto tylko na sprawdzone serwisy.

Autor:  dany_47 [ 4 gru 2016, o 22:24 ]
Tytuł:  Re: Pełny serwis R6 2003

jak pojedziesz do ASO to możesz spytać co robią przy przeglądach na 40k czy 50k.
Później Ci opisze co zrobili u mnie na 40k.




edit:
1. Wymiana oleju wraz z filtrem
2. Kontrola luzu na łożysku główki ramy + ewentualna wymiana.
3. Kontrola luzów zaworowych
4. Kontrola łańcuszka rozrządu i napinacza
5. Kontrola układów hamulcowych i ewentualne wymiany płynów/klocków
6. Synchronizacja przepustnic
7. Kontrola stanu filtra powietrza [K&N-> mycie] [OEM-> wymiana]
8. Kontrola stanu bieżnika na oponach.
9. Kontrola TPS
10. Kontrola stanu linek sprzęgła i gazu + ewentualna wymiana i regulacja
11. Kontrola zawieszenia P i T + ewentualny kompletny serwis
12. Kontrola stanu świec.
13. Zbadanie "jakości" płynu chłodniczego.

Autor:  nfs [ 5 gru 2016, o 18:35 ]
Tytuł:  Re: Pełny serwis R6 2003

Przy czym kontrole lozyska glowki ramy zrobisz sam w 1 minute nastepna poswiecisz na kontrole stanu napedu i jakosci plynu hamulcowego.Jako ze jest tani to co 2 lata sie go wymienia.Plyn chlodzacy tez sobie sam wymienisz bo zadna to filozofia.Dodatkowo przeczyscisz sobie tloczki hamulcowe i na to wszystko potrzebujesz max 1h roboty.

Autor:  arek95 [ 5 gru 2016, o 19:08 ]
Tytuł:  Re: Pełny serwis R6 2003

Suuuper, wielkie dzięki. Wszystko raczej będę robił sam.

Autor:  marcinrednose [ 7 gru 2016, o 13:50 ]
Tytuł:  Re: Pełny serwis R6 2003

Zawieszenia (olej plus wymiana zniszczonych blaszek i ewentualnie uszczelniaczy) to koszt około 1.200-1.500 pln.
Są firmy które się zajmują tylko tym i tam rób. Żaden warsztat ci tego nie zrobi prawidłowo. Wiem bo przetestowałem jak chciałem zaoszczędzić.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/