r1r6.pl
http://r1r6.pl/

R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095
http://r1r6.pl/warsztat-f25/ysko-owki-ramy-luz-zaworow-rj095-t13477.html
Strona 1 z 1

Autor:  r6.yamaha [ 10 lis 2015, o 16:45 ]
Tytuł:  R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

Witam, mam dwie sprawy. Pierwsza tak jak w temacie o łożysko główki ramy w r6 2005 RJ095. Jakie polecacie?(mile widziane linki) Wydaje mi się, że jest już zużyte - przy hamowaniu czuję delikatny luz na kierownicy.
Druga sprawa o luz zaworów w tym samym modelu ile mają mieć, mam wrażenie że już są do regulacji -rka faluje delikatnie na obrotach. Niby mam manuala do tego modelu ale nie widzę tam tej informacji.
Dzięki za pomoc, wiem że tematy wałkowane pewnie wiele razy z góry sory ale oczekuje konkretnych odpowiedzi. Najlepiej popartych czymś z wiadomych powodów.

Autor:  Brylant86 [ 12 lis 2015, o 09:14 ]
Tytuł:  Re: R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

Pomoże ktoś koledze?
Ja od siebie powiem ze przed wymiana łożyska, sprawdź szarpiąc za koło czy luz rzeczywiście występuje i czy nie można go zniwelować dokręcajac łożysko. W kwesti zaworów zajrzyj do serwisowki, tam są podane wartości i interwał swrwisowy - z tego co pamiętam 40000 km. Falowanie może być spowodowane niedomaganiem którejś ze świec zapłonowych

Autor:  dany_47 [ 12 lis 2015, o 09:58 ]
Tytuł:  Re: R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

Falowanie: filtr KN, przelotowy wydech, świece
Luzy zaworowe: przy 40.000KM
Łożysko główki ramy: sprawdź najlepiej na przednim podnośniku, złap za lagi i próbuj prostopadle do ich położenia poruszać nimi w przód i tył. Jak będziesz słyszał klikanie to łożysko dokręcić a jeśli nie pomoże to wymiana.

P.S
Mam taką samą R6 :P

Autor:  Brylant86 [ 12 lis 2015, o 10:18 ]
Tytuł:  Re: R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

z falowaniem możesz spróbować to wyregulować jeszcze pokrętłem z prawej strony nad sprzęgłem od wolnych obrotów, po wymianie filtra na kn lub wydechu, trzeba je wyregulować bo będą się podnosiły wraz z wymianą osprzętu. Prawidłowa wartość to 1250-1300 rpm

Autor:  waldi [ 12 lis 2015, o 17:24 ]
Tytuł:  Re: R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

to żeście mnie pocieszyli bo mam K&N-a ,tłumik przelotowy tyle ze świece wymienione i podnoszą się i opadają mi obroty delikatnie bo wąchają się ok.+-200obr ,jak je wyregulować w RJ15?

Autor:  Brylant86 [ 12 lis 2015, o 18:14 ]
Tytuł:  Re: R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

W rj15 się tak nieuda. Tam ECU reguluje samo obroty

Autor:  r6.yamaha [ 12 lis 2015, o 22:26 ]
Tytuł:  Re: R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

Dzięki za odp. Świece nowe założone w maju, przed wymianą ten sam objaw. Co do filtra to został wyczyszczony, a teraz na nowy sezon dostanie KN. Wydech na przelocie. Czyli mówicie, że to może być przez podzespoły? Moto ma obecnie 33tys przebiegu - na blacie. (nie ma pewności że to real i nie wiadomo czy jeżeli ma więcej ktoś się tym wcześniej zajął, a nie chciałbym żeby coś się wydarzyło w silniku) Spróbuję jeszcze z tym pokrętłem jak tylko pogoda się poprawi. Oczywiście ta wartość rpm na ciepłym silniku? Co do łożyska to od tego sezonu zauważyłem drgania na kierownicy i przy hamowaniu luz i drgania na boki. Nie jest to nie wiadomo jak mocno i nie zawsze no ale jestem przekonany, że tak być nie może więc trzeba to zrobić.


P.S
Wiem, zauważyłem :D i ładnie się gapi Twoja. Jak te światła się sprawują? Trzeba się ustawić na sezon. :)

Autor:  RafalTBG [ 13 lis 2015, o 02:09 ]
Tytuł:  Re: R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

nawet jezeli masz kn i przelot to za bardzo tez nie moze falować

do sprawdzenia :
- cisnienie w komorze spalania na ciepłym i zimnym ( zestaw samochodowy nie podejdzie)

- do synchronizacji wtryski
- do sprawdzenia swiece ( proszę o zdjęcie elektrody) kazdej z osobna ( tylko nie pozamieniaj)

- na koniec sprawdzenie luzow zaworowych ( odradzam samemu jakimis dziwnymi skladanymi listkami) szkoda twojego czasu bo źle to zrobisz ( bez urazy)




Co do łożysa : zestawy gotowe 3x drozej niż pojść do sklepu z łożyskami i kupić innego bdb producenta. Seryjne jest na śrutach zamiennik na wałkach.

Po wymianie na nowe licz się z tym ze po ok 300-500 km nalezy dokrecic/ skorygowac nowy luz. Czasem się zdaża że po kolejnym 1000km jeszcze raz.

Jak wymieniasz łożysko to i warto zmienic olej w lagach.


Jak cos to napisz mi na PW co i jak bo wszystkich tematow nie jestem wstanie doglądnąć

Autor:  r6.yamaha [ 13 lis 2015, o 09:46 ]
Tytuł:  Re: R6 Łożysko główki ramy / luz zaworów RJ095

KN jeszcze nie ma dopiero dostanie(obecny filtr wyczyszczony), świece nowe przed wymianą to samo - post wyżej.
Co do wtrysków jestem to wstanie sam ogarnąć? Jak? Może jakiś filmik. Jakieś narzędzia specjalistyczne są potrzebne? Widzę, że najlepiej byłoby filmik wrzucić jak ona się zachowuje. Spróbuję wyregulować rpm i wtedy zobaczę.
Co do łożyska to spróbuję dokręcić i zobaczę jak to tam wygląda.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/