r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Olej w filtrze powietrza i brak ladowania
http://r1r6.pl/warsztat-f25/olej-filtrze-powietrza-brak-ladowania-t13333.html
Strona 1 z 2

Autor:  Thalion1988 [ 12 wrz 2015, o 18:45 ]
Tytuł:  Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

Witam mam taki problem, ze w mojej R6 2002 r. pojawil sie wyciek oleju oraz brak ladowania. Poczatkowo myslalem ze brak ladowania spowodowany jest zasniedzialymi kablami przy wtyczce do regulatora napiecia, jednak po zamontowaniu nowej wtyczki ladowanie nie wrocilo do normy (bez swiatlel 13,5V; na swiatlach 12,5V) chociaz uleglo poprawie, bo wczesniej nie mial nawet 12V. Co dodatkowo mnie martwi i pojawilo sie niemal rownoczesnie z problemem braku ladowania jest wyciek oleju. Po jezdzie mam caly lewy but w oleju silnikowym i na deklu alternatora wisi troche oleju. Dodam ze dekiel ogladajac po uszczelce jest suchutki i wydaje mi sie ze ten olej leci z puszki filtra powietrza i poprostu spada jakos na ten dekielek alternatora. Oczywiscie zdemontowalem filtr powietrza i w jego obudowie faktycznie byl olej. Dodam ze moto ma 70k przebiegu i musze dolewac olej, w zaleznosci od tego jak mocno odkrecam, bo przy spokojnej jezdzie nie bierze prawie nic oleju ale jak sie go kreci do konca to wezmie z 0,5l/1000km. Dodam jeszcze ze ostatnio zaczely mi troche falowac obroty na biegu jalowym, ale po wymiane wtyczki do regulatora napiecia i filtra powietrza troszke sie to poprawilo i nie jest to jakies wielkie falowanie, a dodatkowo czasem chodzi idealnie rowno, czasem troche faluje. Motor ma moc, a na gumie nie latam, czasem na jedynce podniesie z gazu, ale to nisko podnosi i zaraz przebijam na dwojke.

Autor:  Brylant86 [ 12 wrz 2015, o 18:50 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

Powitalnia Przyjacielu :)

Autor:  Thalion1988 [ 12 wrz 2015, o 20:00 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

Brylant86 napisał(a):
Powitalnia Przyjacielu :)


Rozumiem ze jest top warunek aby ktokolwiek podzielil sie swoimi doswiadczeniami, dlatego uzupelnilem braki. Oczywiscie bardzo dziekuje za niezwykle pomocny post. "dziekuje"

Autor:  Thalion1988 [ 12 wrz 2015, o 22:59 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

Doslownie przed chwila zauwazylem skad olej na deklu alternatora. Owy dekiel byl kiedys malowany i pod lakierem wyszlo kilka babelkow od rdzy i 2 niewidocdzne praktycznie pekniecia. Na tych peknieciach zbiera sie olej, wiec podejrzewam ze dekiel pod lakierem jest mocno zzarty przez rdze i kwalifikuje sie tylko do wymiany. Pytanie moje czy moze to wplywac jakos na prace alternatora? Oczywiscie zakladam(mam nadzieje) ze zadne kawalki rdzy nie urwaly sie od srodka i nie dostaly do silnika. Nie zmienia do jednak faktu ze mam olej w filtrze powietrza

Autor:  Brylant86 [ 13 wrz 2015, o 09:14 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

dekiel jest z aluminium wiec rdzy tam nie będzie. Niepokojące jest to co napisałeś wcześniej, że masz olej w airboxie. Dużo zależy od tego ile tego oleju tam było. Dekiel wymień na inny najlepiej nie naprawiany pod kątem szczelności.

Autor:  Thalion1988 [ 13 wrz 2015, o 12:58 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

NoExpert napisał(a):
Is this the first time you've pulled out the air filter? Some oil does get on the air filter from the AIS and crank case breather lines, but it shouldn't be wet with oil. At most just traces and probably leave a discolored area where it pulls in the air from the breather and AIS. My filter had oil residue from the breather after only about 1.600 km.


its the first time i looked there. I bought this bike recently but i arleady have done 8000km with no problems untill now. Airbox in my bika is all oiled at the bottom but its just wet, i mean there is no standing oil.
I wonder why u write in english since its obvious u understand polish?

Autor:  Thalion1988 [ 16 wrz 2015, o 17:19 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

coz, wymienilem dekiel alternatora na uzywke, zalalem nowym olejem motor a ladowanie jak bylo sdlabe tak jest slbe. Podczas wymiany dekla alternatora zauwazylem ze stator jest juz dosc powypalany jak na moje oko. Czy ktos wie jakie napiecie powinno wychodzic z alternatora?

Edit
Dokonalem pomiarow i na wejsciu na regulator jest 13,5V 14,5V i 15,5V na wolnych obrotach, notomiast przy b4tys obrotow jest 35V, 37V, 40V. Przy przegazowaniu do 6tys obrotow napiecie dalej rosnie do okolo 55V ale to tylko przegazowalem na jednej fazie, nie sprawdzalem dokladnie czy na wszystkich. Widac, ze roznice sa ale nie mam pojecia czy takie napiecia sa akceptowalne. Dodam ze pomiary dokonalem na wejsciu na regulator i na wyjsciu z alternatora takze zasniedziale kable raczej mozna wykluczyc. Na aku bez swiatel jest 13,1V, ze swiatlami 12,4V

Autor:  Brylant86 [ 16 wrz 2015, o 22:39 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

z tego co wiem mierzy się oporność miedzy trzema przewodami wychodzącymi z alternatora aby ocenić jego kondycję. Temat był przerabiany jakiś czas temu na forum, poszukaj a znajdziesz odpowiedz jak ocenić jego kondycję

Autor:  dany_47 [ 17 wrz 2015, o 08:10 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

w serwisówce jest opisane jak to się mierzy.
jest 2 czy 3 sposoby mierzenia.
Prąd międzyfazowy, rezystancja i przebicie do masy.
Odpal sobie serwisówke i napewno znajdziesz, u siebie też po serwisówce mierzyłem.

Autor:  Brylant86 [ 17 wrz 2015, o 08:50 ]
Tytuł:  Re: Olej w filtrze powietrza i brak ladowania

dany_47 napisał(a):
w serwisówce jest opisane jak to się mierzy.
jest 2 czy 3 sposoby mierzenia.
Prąd międzyfazowy, rezystancja i przebicie do masy.
Odpal sobie serwisówke i napewno znajdziesz, u siebie też po serwisówce mierzyłem.



o własnie, wiedziałem że gdzieś dzwoni, ale własnie nie do końca gdzie :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/